Εκτεθειμένες αφήνουν οι επιστημονικές έρευνες πολλές κυβερνήσεις –μεταξύ των οποίων και την ελληνική –που μετά τις αποκαλύψεις για την πραγματική ρύπανση των ντιζελοκινητήρων εξακολουθούν να παρέχουν φορολογικά κίνητρα για να στρέψουν τους καταναλωτές στην αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Μελέτη που δημοσιεύει το περιοδικό «Nature» έδειξε ότι το 2015 οι άνω των επιτρεπομένων εκπομπές διοξειδίου του αζώτου από ντιζελοκινητήρες προκάλεσαν παγκοσμίως 38.000 πρόωρους θανάτους. Περίπου το 80% των θανάτων αυτών οι ερευνητές εντοπίζουν σε τρεις γεωγραφικές περιοχές: στην Ευρωπαϊκή Ενωση, στην Κίνα και στην Ινδία.
Σημειωτέον ότι πρόωροι θάνατοι από τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου και κυρίως διοξειδίου του αζώτου έφθασαν τους 107.600 συνολικά το 2015, σύμφωνα με την έρευνα που εκπόνησε το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο, το Περιβαλλοντικό Ινστιτούτο της Στοκχόλμης και το Διεθνές Ινστιτούτο για την ανάλυση των εφαρμοσμένων συστημάτων, που εδρεύει στις ΗΠΑ. Εξ αυτών οι 38.000 αποδίδονται στις υπερβάσεις των ρύπων. Στους ρύπους δηλαδή που δεν ανιχνεύονται στις μετρήσεις που γίνονται στα εργαστήρια.
Το σκάνδαλο του 2015
Το μέγα σκάνδαλο που ξέσπασε τον Σεπτέμβριο του 2015 μετά την αποκάλυψη αμερικανών επιστημόνων, το διαβόητο dieselgate, συνίσταται ακριβώς στην πρακτική που ακολουθούσε η γερμανική Volkswagen προκειμένου να κρύβει την πραγματική ρύπανση που προκαλούν τα πετρελαιοκίνητα οχήματά της. Οπως αποκαλύφθηκε, είχε εγκαταστήσει στα αυτοκίνητά της ένα λογισμικό που παραποιούσε τις εκπομπές διοξειδίου του αζώτου σε συνθήκες εργαστηριακών μετρήσεων, όταν το αυτοκίνητο δηλαδή δεν κινούνταν στον δρόμο.
Το φαινόμενο ασφαλώς δεν ήταν αμιγώς γερμανικό. Μόλις την περασμένη Τετάρτη η ΕΕ ξεκίνησε έρευνα για ανάλογη εξαπάτηση της Fiat Chrysler. «Παγκοσμίως τα αυτοκίνητα με ντίζελ εκπέμπουν οξείδια του αζώτου κατά 50% αυξημένα συγκριτικά με εκείνα που βεβαιώνουν οι κατασκευαστές» σημειώνουν οι υπογράφοντες την έρευνα. Στην ΕΕ συγκεκριμένα το 2015 σημειώθηκαν 28.500 πρόωροι θάνατοι εξαιτίας των οξειδίων του αζώτου. Εξ αυτών οι 11.500 θάνατοι αποδίδονται στους ρύπους που δολίως έκρυψαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ