Aκριβώς 90 χρόνια από την ίδρυσή της το 1927, η Volvo βρίσκεται σήμερα στο κορυφαίο σημείο της ιστορίας της, ορίζοντας με τις στρατηγικές και τα προϊόντα της την έννοια «premium αυτοκίνηση».
Επενδύοντας στους τομείς της σχεδίασης, της τεχνολογίας και της ασφάλειας, προτάσσοντας την προστασία του περιβάλλοντος και την οδηγική ευχαρίστηση, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία αποκτά συνεχώς νέους πελάτες στις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες της αγοράς, επεκτείνει την γκάμα της και πρωταγωνιστεί στις απαιτητικότερες γεωγραφικές περιοχές του πλανήτη.
H διοίκηση της Volvo υπό την καθοδήγηση του Σουηδού Χάκαν Σάμουελσον, γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη από –όχι τυχαία –την ημέρα εξαγοράς της από κινεζικό επενδυτικό γκρουπ, το 2010.
Οι επενδύσεις 11 δισ. δολαρίων έχουν «πιάσει τόπο», με τη σουηδική μάρκα την τελευταία τριετία να καταρρίπτει το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο.
Η πορεία ανάπτυξης της Volvo αποτελεί case study όχι μόνο για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αλλά για τον χώρο του σύγχρονου management.
534.322 πωλήσεις
Το business plan που εκπονήθηκε από την πρώτη στιγμή της εξαγοράς της είχε ως πρωτεύον στοιχείο την αυθεντικότητα του brand, την τόνωση του premium DNA και την προσήλωση στην ανάδειξη της «σουηδικότητας» της μάρκας. Τα οικονομικά αποτελέσματα δικαιώνουν τη στρατηγική των επενδυτών.
Το επιτυχημένο σερί των ρεκόρ πωλήσεων που σημειώνει τα τελευταία χρόνια η Volvo συνεχίστηκε και το 2016 καθώς οι συνολικές της πωλήσεις ανήλθαν σε 534.322 αυτοκίνητα, καταγράφοντας αύξηση κατά 6,2% σε σύγκριση με το 2015. Αυξητικοί είναι και οι δείκτες των πωλήσεών της σε ΗΠΑ και Κίνα κατά 18,1% και 11,5% αντιστοίχως.
Στη δυσκολότερη όλων αγορά της Δυτικής Ευρώπης η σουηδική μάρκα παρέδωσε σε πελάτες της 206.144 αυτοκίνητα το 2016, μέγεθος αυξημένο κατά 4,1% σε σχέση με το 2015. Η συγκεκριμένη αύξηση οφείλεται κυρίως στην ταυτόχρονη άνοδο των πωλήσεών της στις τέσσερις σημαντικότερες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου –τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ιταλία.
Στρατηγική «Volvo by Volvo»
Υλοποιώντας τη στρατηγική «Volvo by Volvo», η διοίκηση της εταιρείας στόχευσε και πέτυχε την ανεξαρτησία της μάρκας σε επίπεδο εξέλιξης και παρουσίασης νέων μοντέλων.
Οι Σειρές 40, 60 και 90 διαθέτουν τα πλέον καινοτόμα χαρακτηριστικά ασφάλειας, εξαιρετικά αποδοτικούς κινητήρες με πολύ χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και κορυφαία οδική συμπεριφορά η οποία καθιστά τα μοντέλα Volvo σημεία αναφοράς στις κατηγορίες τους. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία αναδεικνύεται σε ηγέτη και στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, που αναμένεται να κυριαρχήσει στην αυτοκινητοβιομηχανία την επόμενη δεκαετία.
Παράλληλα, η Volvo απολαμβάνει ένα ακόμη ρεκόρ: Tα S90, V90 και XC90 είναι τα τρία μοντέλα που έχουν σημειώσει τις κορυφαίες επιδόσεις στα 20 χρόνια δοκιμών του Euro NCAP, του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού δοκιμών ασφάλειας για τα νέα αυτοκίνητα!
Τα συνεχόμενα ρεκόρ πωλήσεων και κερδοφορίας τροφοδοτούν έναν νέο κύκλο επενδύσεων που περιλαμβάνει τη δημιουργία της νέας, μικρότερης πλατφόρμας CMA –που τοποθετείται κάτω από την αρχιτεκτονική SPA η οποία αξιοποιείται στα μεγαλύτερα Volvo –στην οποία θα βασιστούν μεταξύ άλλων και οι μικρότερες σε μέγεθος μελλοντικές plug-in υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Μια τάξη μεγέθους αυτού του φιλόδοξου στόχου αποτελεί η δέσμευση της Volvo ότι μέχρι το 2025 θα έχει διαθέσει ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το Vision 2020
Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει το Vision 2020. To Οραμα 2020, όπως θα το αποδίδαμε στα ελληνικά, είναι η δημόσια δέσμευση ότι μέχρι το 2020 η εταιρεία θα έχει αναπτύξει όλη την απαιτούμενη τεχνολογία για να μην υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός σε κάποιο ατύχημα στο οποίο εμπλέκεται ένα μοντέλο της!
Αυτή η επιτυχία των Σουηδών, τράβηξε την προσοχή της ΕΑΣΕ (Εταιρεία Ανωτάτων Στελεχών Επιχειρήσεων Ελλάδας) η οποία προσκάλεσε τον κ. Αντερς Γκούσταφσον, ανώτερο αντιπρόεδρο της Volvo Cars για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, ως κεντρικό ομιλητή στο συνέδριο ηγεσίας την επόμενη εβδομάδα. Πρόκειται για το ετήσιο συνέδριο που διοργανώνει η ΕΑΣΕ. Το εφετινό 28ο ετήσιο συνέδριο έχει τίτλο «Αμφιδέξιος ηγέτης σε έναν παράδοξο κόσμο». Πραγματοποιείται το διήμερο 5-6 Μαΐου στο Grand Resort Lagonissi.
Με αφορμή την έλευσή του στη χώρα μας, ο κ. Γκούσταφσον κλήθηκε να σχολιάσει την πορεία της Volvo το 2017: «Και την εφετινή χρονιά το πλάνο ανάπτυξης της Volvo Cars συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό. Καταγράψαμε ένα ισχυρό πρώτο τρίμηνο πωλήσεων στην ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική) με άνοδο 9% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, με την άνοδο μόνο για τον Μάρτιο να είναι 14%, με ταξινομήσεις 37.200 αυτοκινήτων. Αντίστοιχα υψηλή είναι και η αύξηση στο βιβλίο παραγγελιών, με 20.000 επιπλέον παραγγελίες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016, κάτι που αντανακλάται στην αύξηση του μεριδίου αγοράς. Οχι μόνο ξεπερνάμε σε ανάπτυξη τον ρυθμό που κινείται συνολικά η αγορά αλλά καταγράφουμε καλύτερα αποτελέσματα από τους γερμανούς ανταγωνιστές μας, σημειώνοντας μερίδιο αγοράς σχεδόν 2% στην Ευρώπη».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ