Ανεκτέλεστο έργο άνω των 380 εκατ. ευρώ διαθέτει η κατασκευαστική εταιρείαIntrakat, η οποία θα υλοποιήσει μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην Ελλάδα, στον χώρο των υποδομών. Η εταιρεία που ανήκει στον όμιλο της Intracom ανέλαβε την ανακαίνιση 14 αεροδρομίων στην Ελλάδα, συνολικού προϋπολογισμού 357 εκατ. ευρώ, έργο που της ανατέθηκε από τον νέο διαχειριστή των αεροδρομίων, τη γερμανική Fraport.
Τα έργα ανακαίνισης αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα καθώς έχει ζητηθεί να υπάρξει ένα λίφτινγκ στα αεροδρόμια ως το καλοκαίρι.Επίσης, η εταιρεία δραστηριοποιείται έντονα και σε άλλους κλάδους, όπως η ενέργεια, τα απόβλητα, τα ξενοδοχεία, ενώ έχει αναλάβει έργα και στο εξωτερικό.
Αυτή την περίοδο η εταιρεία βρίσκεται σε φάση διευθέτησης των προστίμων που έχει επιβάλει η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε 49 ελληνικές και ξένες εταιρείες. Σύμφωνα με τη διοίκηση τηςIntrakat,13 εταιρείες εξ αυτών, μεταξύ των οποίων και ηIntrakat,δέχθηκαν να διευθετήσουν τα πρόστιμά τους, το ύψος των οποίων αναμένεται να ανακοινωθεί τον Σεπτέμβριο του 2017. Πάντως η διοίκηση τηςIntrakatανέφερε ότι αν το πρόστιμο είναι άνω των 4,5 εκατ. ευρώ για την εταιρεία θα προσφύγουν στα δικαστήρια.
Οι συμβάσεις μεταξύ Fraport Greece – Intrakat περιλαμβάνουν την ανακαίνιση και αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών των αεροδρομίων καθώς και τη μελέτη και κατασκευή επεκτάσεων. Οι δύο συμβάσεις είναι συνολικού προϋπολογισμού357 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Η πρώτη σύμβαση αφορά στα επτά αεροδρόμια Κρήτης, ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου: Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Ζακύνθου, Χανίων, Κεφαλονιάς, Κέρκυρας, Ακτίου. Η δεύτερη σύμβαση αφορά στα επτά αεροδρόμια Αιγαίου: Ρόδου, Κω, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου, Σκιάθου, Μυτιλήνης.
Η Fraport Greece θα επενδύσει τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ στη διάρκεια των πρώτων τεσσάρων ετών σε κατασκευαστικά έργα για την ανάπτυξη των αεροδρομίων συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του τουρισμού, μία από τις κινητήριες δυνάμεις της ελληνικής οικονομίας.
Από την πλευρά της η Intrakat για την ομαλή εκτέλεση έχει εξασφαλίσει και από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες εγκεκριμένα όρια για την έκδοση των εγγυητικών επιστολών που απαιτούνται, για καλή εκτέλεση ή προκαταβολή. Οσον αφορά τα οφέλη από την επένδυση, πέρα από την εταιρεία θα ωφεληθούν όλοι οι εξωτερικοί συνεργάτες (υπεργολάβοι, προμηθευτές υλικών κ.λπ.) ενώ πολλαπλάσια θα είναι τα οφέλη για την τόνωση της οικονομίας και της απασχόλησης τοπικά, σε όλες τις περιοχές που καλύπτουν τα 14 αεροδρόμια. Υπολογίζεται ότι στη φάση πλήρους ανάπτυξη του έργου θα απασχοληθούν 1.800-2.000 άτομα.
Στην πρώτη τετραετία θα κατασκευαστούν πέντε νέοι τερματικοί σταθμοί στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω, Μυτιλήνης. Toσυνολικό μέγεθος των 14 τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια θα αυξηθεί κατά 100.000τ.μ. σε περίπου 300.000 τ.μ. Προβλέπεται αύξηση των σταθμώνCheck-Inαπό 213 σε 297 (+28%), αύξηση των σημείων ασφαλείας από 44 σε 84 (+47%), αύξηση των πυλών από 103 σε 147 (+30%) και αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150 (+23%). Ακόμη προβλέπεται πλήρης ανακαίνιση και των 15, συνολικά, διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης και όλων των τερματικών σταθμών, των εγκαταστάσεων υγιεινής, των πυροσβεστικών σταθμών των αεροδρομίων, των χώρων στάθμευσης των αεροσκαφών και των γεννητριών ηλεκτροδότησης. Σε όλα τα αεροδρόμια θα εγκατασταθεί νέο, τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών (inlinesystem). Επιπλέον προβλέπεται ανανέωση και εκμοντερνισμός της εσωτερικής και εξωτερικής τους όψης.

HeliosPlus