Καλά, αυτός έφυγε νωρίς. Για την ακρίβεια, έφυγε εγκαίρως. Εκτοτε όμως ζει σαν ερημίτης. Αραγε λόγω της μελαγχολίας που τον έχει καταλάβει, καθώς λίγο μετά την αποχώρησή του ξέσπασε το διαβόητο Dieselgate, το σκάνδαλο που έχει αμαυρώσει την υπόληψη της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο; Ουδείς μπορεί να το αποκλείσει. Πόσω μάλλον που ο Φέρντιναντ Πίεχ, ο άλλοτε ισχυρός άνδρας της Volkswagen, φέρεται να θέλει να ξεφορτωθεί ακόμα και το μερίδιο 14,7% που κατέχει στη μητρική εταιρεία Porsche SE, αξίας άνω των 1,1 δισ. ευρώ με βάση τη σημερινή τιμή της μετοχής του ομίλου στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.
Διαπραγματεύσεις

«Πρόκειται για σοβαρές διαπραγματεύσεις, που αναμένεται να ολοκληρωθούν τις ερχόμενες εβδομάδες, ίσως εντός του Μαρτίου»
δήλωσε στη «Handelsblatt» πηγή που γνωρίζει τις πρωτοβουλίες του Φέρντιναντ Πίεχ, κατά τη γερμανική οικονομική εφημερίδα. Η εταιρεία συμμετοχών Porsche SE κατέχει μερίδιο 52% της Volkswagen. Και η μεταβίβαση του μεριδίου θα αλλάξει άρδην τους συσχετισμούς στον όμιλο. Διότι καθώς προνομιακοί αγοραστές φέρονται μέλη της οικογένειας Πόρσε, η πλάστιγγα θα γείρει υπέρ αυτών και εις βάρος της οικογένειας Πίεχ.
Ο Φέρντιναντ Πίεχ είναι πάντως κι αυτός εγγονός του Φέρντιναντ Πόρσε, του ανθρώπου που ίδρυσε τη Volkwagen και τον όμιλο βεβαίως, έπειτα από εντολή του Αδόλφου Χίτλερ να κατασκευάσει ένα «αυτοκίνητο για τον λαό» (volks wagen). Ο Πίεχ, ο οποίος τον επόμενο μήνα κλείνει τα 80 χρόνια του, είναι ο άνθρωπος που μεταμόρφωσε τη VW από μια αξιόπιστη πλην «εθνική» αυτοκινητοβιομηχανία σε μια παγκόσμια υπερδύναμη της αυτοκίνησης με 13 φίρμες υπό τον έλεγχό της, μεταξύ των οποίων τις Bentley, Bugatti, Skoda, Lamborghini, Porsche, Seat και Audi.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ