Αυξημένες προσδοκίες καλλιεργούν ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνηση για το διαγωνισμό πώλησης του 67% του ΟΛΘ. Και αυτό γιατί τα μηνύματα δείχνουν ότι μετά από πολύ καιρό θα εμφανιστούν σε διαγωνισμό του ταμείου περισσότεροι του ενός υποψήφιοι.
Οι δεσμευτικές προσφορές αναμενόταν να κατατεθούν έως χθές το βράδυ (Παρασκευή 24 Μαρτίου) και θα οριστικοποιηθούν τις επόμενες ημέρες.Σύμφωνα με πληροφορίες, προσφορές αναμένεται να υποβάλουν η γαλλική CMA σε συνεργασία με την Deutsche Invest Equity και τον όμιλο Σαββίδη, η Dubai Ports και η ιαπωνική Mitsui.
Eνδεχομένως να υποβληθεί και τέταρτη προσφορά από την ICTS από τις Φιλιππίνες, η οποία είχε ενδιαφερθεί για τον ΟΛΠ χωρίς όμως να υποβάλει οικονομική προσφορά.
Στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται πως οι υποχρεωτικές επενδύσεις του νέου ιδιοκτήτη του ΟΛΘ θα φτάσουν τα 180 εκατ. ευρώ στην επταετία. Επιπλέον επενδύσεις θα χρειαστούν στην προβλήτα 6 του OΛΘ για την ανάπτυξη νέας τερματικής εγκατάστασης χύδην φορτίου υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών, ενώ στην προβλήτα 2 προγραμματίζονται επενδύσεις για την ανάπτυξη τερματικής εγκατάστασης υποδοχής κρουαζιέρας.
Με την παραχώρηση του ΟΛΘ να μπαίνει σε «τροχιά», την επένδυση σε μεγάλα διαμετακομιστικά κέντρα, όπως το Θριάσιο και το Στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, αλλά και τις συζητήσεις γύρω από την αξιοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης να φουντώνουν, η πρόκληση για τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι μεγάλη.
Τα Logistics
Η δυναμική του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας διατηρείται σε υψηλές ταχύτητες, παρά την αβεβαιότητα που πλήττει την ελληνική οικονομία, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Εθνικής Τράπεζας. Οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν επιδείξει ανθεκτικότητα, βελτιώνοντας τη συνεισφορά τους στο ΑΕΠ από 2,5% το 2008 σε 2,9% το 2016, προσεγγίζοντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που ανέρχεται σε 3,4% του ΑΕΠ. Σε κινητήριες δυνάμεις της θετικής εικόνας των logistics αναδεικνύονται οι τεχνολογικές εξελίξεις, καθώς και σημαντικές επενδύσεις όπως της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.

Για την ανάδειξη της χώρας σε logistics hub της Νοτιοανατολικής Ευρώπης παράμετρος-κλειδί παραμένει η απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου. Η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα ενεργοποιήσει τον νόμο 4302/2014 αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, το αμέσως επόμενο διάστημα. Μετά από τα γνωστά «μπρος – πίσω» του κρατικού μηχανισμού, το σχετικό κείμενο έχει οριστικοποιηθεί.


«Επενδυτικό ενδιαφέρον υπάρχει μεγάλο, με την ελληνική επιχειρηματικότητα να πρωτοστατεί, όμως στην αγορά δεν κουνιέται φύλλο»
λέει χαρακτηριστικά μιλώντας στο «Βήμα» ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, κ. Νικόλαος Ροδόπουλος, επισημαίνοντας ότι όσο ο νόμος 4.302 παραμένει «κουφάρι», ο κλάδος είναι συγκρατημένος.
Η μεγάλη αλλαγή που θα επιταχύνει τις διαδικασίες είναι η εγκατάσταση Κέντρου Αποθήκευσης και Διανομής (ΚΑΔ) με απλή γνωστοποίηση στις αρμόδιες αρχές, η οποία συνοδεύεται από τις απαραίτητες εγκρίσεις και τα δικαιολογητικά.
Οπως αναφέρει μιλώντας στο «Βήμα», ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metron Logistics, κ. Θεόδωρος Σκαμάγκος, «είναι εξαιρετικά σημαντικό ο κλάδος να έχει δική του, επώνυμη αδειοδότηση, να μην εμπίπτουμε δηλαδή σε άλλες κατηγορίες επιχειρήσεων, όπως και να είμαστε σε όλες τις χρήσεις γης, χωρίς να μπερδευόμαστε με τη βιομηχανία ή τις εμπορικές αποθήκες». Αυτό θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη και ελαφράς συναρμολόγησης εντός των κέντρων logistics.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ