Η Marks and Spencer είναι η τελευταία μεγάλη εμπορική επωνυμία που ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τις πλατφόρμες της Google φοβούμενη ότι συμβάλλει άθελά της στην χρηματοδότηση εξτρεμιστών. Πρόκειται για ένα ζήτημα τη σοβαρότητα του οποίου παραδέχθηκε το δημοφιλέστερο «ψαχτήρι» στο Διαδίκτυο, το οποίο υποσχέθηκε να ξεπεράσει την τεχνολογική πρόκληση και να βρει σύντομα τη λύση.
Νωρίτερα τη Δευτέρα η βρετανική κυβέρνηση είχε ανακοινώσει την απόφασή της να αποσύρει όλες τις διαφημίσεις δράσεων και δραστηριοτήτων που την αφορούν από το YouTube, την πλατφόρμα βιντεοταινιών την οποία ελέγχει η Google. Όπως αποκαλύφθηκε, διαφημίσεις της κυβέρνησης του Λονδίνου εμφανίζονταν δίπλα σε περιεχόμενο ταινιών και πληροφοριών που «ανέβαζαν» στο YouTube υποστηρικτές εξτρεμιστικών ομάδων.
Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου οι βρετανικές τράπεζες RBS, Lloyds και HSBC είχαν ανακοινώσει επίσης την απόσυρση διαφημίσεών τους από τις πλατφόρμες που έλεγχε η Google. Η αμερικανική εταιρεία, κορυφαία μηχανή αναζήτησης στο Διαδίκτυο, ζήτησε συγγνώμη και διαβεβαίωσε ότι «θα ρυθμίσει με υπευθυνότητα όλα τα ζητήματα που έχουν ανακύψει».
«Θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη από τους συνεργάτες μας και τους διαφημιζομένους που επλήγησαν βλέποντας τις διαφημίσεις τους δίπλα σε αναρτήσεις με διαφιλονικούμενο περιεχόμενο», τόνισε μιλώντας στην «Ευρωπαϊκή Διαφημιστική Εβδομάδα», τη συνδιάσκεψη των Ευρωπαίων διαφημιστών που πραγματοποιείται από τις 20 έως τις 24 Μαρτίου στο Λονδίνο, ο επικεφαλής της Google Μάθιου Μπρίτιν. Ο Μπρίτιν πρόσθεσε ότι η εταιρεία του θα αναλάβει με μεγάλη υπευθυνότητα τις ευθύνες της.
Μια εμπορική ή άλλη διαφήμιση που εμφανίζεται παράλληλα με ένα βίντεο δίνει τη δυνατότητα σ’ αυτόν που έχει ανεβάσει το βίντεο να εισπράττει 6,9 ευρώ για κάθε 1.000 φορές που οι χρήστες κάνουν κλικ πάνω σ’ αυτήν. Εν προκειμένω αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να μετατραπούν σε ακούσιους χρηματοδότες εξτρεμιστικών ομάδων.