Προ δεκαπενταετίας πολλοί τη θεωρούσαν θύμα των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Εφέτος εδραιώθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης των κατασκευαστών παιχνιδιών παγκοσμίως, αφήνοντας έτη φωτός πίσω τους ανταγωνιστές της που κατασκευάζουν ηλεκτρονικά «μπλιμπλίκια». Διότι ήταν το σωτήριο (για αυτήν) έτος 2004 που η Lego υιοθέτησε τη στρατηγική «επιστροφή στις ρίζες» –εν προκειμένω στα… τουβλάκια –για να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της και να αναρριχηθεί στην κορυφή.
Εχοντας κατακτήσει από το 2016 την πρώτη θέση των επωνυμιών του κλάδου παιχνιδιών παγκοσμίως, το 2017 η δανέζικη βιομηχανία κατάφερε να αυξήσει κατά 68% την αξία της, που έφθασε στα 7,6 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Brand Finance. Σημειωτέον ότι στις αξιολογήσεις της η εταιρεία ερευνών δεν λαμβάνει υπόψη της μόνο τον τζίρο και εν γένει τις οικονομικές επιδόσεις των επωνυμιών, αλλά επίσης την επιρροή που έχουν στην κοινωνία τα πιο εμβληματικά προϊόντα τους, τη διεθνή αίγλη της επωνυμίας, τη συμβολή της στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας στην οποία εδρεύει και, τέλος, στην εκτίμηση του κόσμου που απολαμβάνει η επιχείρηση.
Νέες τεχνολογίες
Από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της Lego έναντι των ανταγωνιστών της, η Brand Finance ξεχωρίζει τη σοβαρή δουλειά που έχει κάνει η δανέζικη φίρμα για να διευρύνει το πελατολόγιό της κατασκευάζοντας προϊόντα που απευθύνονται σε όλα τα μέλη της οικογένειας, ενώ ταυτόχρονα αποφεύγει την παγίδα της επανάληψης.
Σημειωτέον ότι η Lego χρησιμοποιεί διαρκώς νέες τεχνολογίες για να προωθήσει τα προϊόντα της. Ηδη προωθεί ένα 15ετές πρόγραμμα που αποσκοπεί στην αντικατάσταση του πλαστικού και άλλων παραγώγων του πετρελαίου με άλλα, φιλικότερα προς το περιβάλλον, υλικά για την κατασκευή των παιχνιδιών της. Επίσης τον Ιανουάριο του 2017 έκανε μια θεαματική στροφή προς την ψηφιοποίηση με το λανσάρισμα του Lego Boost, ενός συναρμολογούμενου παιχνιδιού που δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον… προγραμματισμό.
Ταυτόχρονα τον Φεβρουάριο του 2017 η δανέζικη εταιρεία πανηγύρισε τη μεγάλη επιτυχία της μεγάλου μήκους κινηματογραφικής ταινίας Lego Batman. Τέλος, μεγάλη επιτυχία έχει και η εφαρμογή Lego Life, με την οποία τα παιδιά μαθαίνουν να βάζουν σε σειρά τις κατασκευές τους. Το αποτέλεσμα είναι, κατά την Brand Finance, η Lego να εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο και την ιστορία της, ως η πρωτοποριακή εταιρεία παιχνιδιών κατασκευών με τουβλάκια, αλλά και τις νέες τεχνολογίες, για να «χτίσει» τη φήμη μιας ιστορικής και ταυτόχρονα καινοτόμου επωνυμίας.
Το φαινόμενο
Στη δεύτερη θέση της κατάταξης εκτοξεύθηκε εφέτος η ιαπωνική εταιρεία Bandai Namco, η οποία στην περυσινή λίστα βρισκόταν στη 16η θέση. Την τελευταία χρονιά η αξία της Bandai Namco εκτινάχθηκε κατά… 652% υψηλότερα και ξεπέρασε το 1 δισ. δολάρια. Σημειωτέον ότι η εταιρεία δημιουργήθηκε το 2014 από τη συγχώνευση των εταιρειών ηλεκτρονικών παιχνιδιών Bandai και Namco. Μέσα σε δύο χρόνια η εδρεύουσα στο Τόκιο επιχείρηση επεκτάθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο –η Bandai Namco Entertainment Europe έχει παρουσία και στην Ελλάδα.
Την πρώτη τριάδα στην κατάταξη της Brand Finance κλείνει η αμερικανική Fisher Price με αξία μειωμένη κατά 13% συγκριτικά με την περυσινή, για να ακολουθήσουν σε αρκετή απόσταση, σε ό,τι αφορά την αξία τους, αρκετές επωνυμίες των αμερικανικών ομίλων Mattel και Hasbro, όπως είναι οι Barbie, Nerf, HotWeels και My Little Pony, που κλείνει τη δεκάδα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ