από metereologos.gr
Δευτέρα 23 Ιουλίου 2018
 
 

Deal στη Βαρκελώνη για την APIVITA

Η ισπανική PUIG, που δραστηριοποιείται στον χώρο της μόδας, των αρωμάτων και των καλλυντικών, απέκτησε πλειοψηφικό πακέτο στην ελληνική εταιρεία
Deal στη Βαρκελώνη για την APIVITA
H εταιρεία Apivita έχει λάβει μεγάλο αριθμό βραβείων τόσο για την επιχειρηματική της δραστηριότητα όσο και για τα προϊόντα της και δραστηριοποιείται σε 15 χώρες
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Μετά από πολλές συζητήσεις για εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή στην ελληνική εταιρεία φυσικών καλλυντικών APIVITA, πουλήθηκε τελικά πλειοψηφικό πακέτο της στην ισπανική PUIG, μια εταιρεία με παγκόσμια παρουσία που δραστηριοποιείται στον χώρο της μόδας, των αρωμάτων και των καλλυντικών. Η επένδυση της PUIG στην APIVITA έχει στρατηγικό χαρακτήρα, καθώς εξασφαλίζονται μια σειρά από προϋποθέσεις, οι οποίες εξαρχής ήταν κεφαλαιώδους αξίας για την οικογένεια Κουτσιανά, που διατηρεί την καταστατική μειοψηφία. Ο κ. Νίκος Κουτσιανάς, ο ιδρυτής της APIVITA, κατάφερε από ένα μικρό χωριό, έξω από τη Λαμία, να δημιουργήσει μια εταιρεία που έχει επεκταθεί σε πολλές χώρες στο εξωτερικό και δη στην Ισπανία, όπου έγινε και η μεγάλη συμφωνία με την PUIG. Αλλωστε, η έδρα της ισπανικής εταιρείας βρίσκεται στη Βαρκελώνη.

Αγνωστο το ποσό

Η οικογένεια Κουτσιανά συζητούσε το τελευταίο διάστημα με πολλές εταιρείες, όπως και τη γαλλική L'Oreal, προκειμένου να βρει τον κατάλληλο επενδυτή, σύμφωνα με πληροφορίες. Πάντως, η εξαγορά της ελληνικής εταιρείας αναμένεται να γίνει με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Oσον αφορά το ποσό εξαγοράς της εταιρείας, στελέχη της APIVITA, κατόπιν επικοινωνίας με «Το Βήμα», ανέφεραν  ότι «δεν υπάρχει ανακοίνωση για το ποσό, αλλά θα γίνει εκτενής ενημέρωση μόλις κλείσουν όλα τα διαδικαστικά και σχεδιαστεί η νέα στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας».   
Με αυτή τη συμφωνία εξασφαλίζεται η κεφαλαιακή επάρκεια της APIVITA - η οποία ενισχύεται κεφαλαιακά με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Η έδρα και η γραμμή παραγωγής της εταιρείας παραμένουν στην Ελλάδα, με πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ερευνητικού εργαστηρίου και των σύγχρονων εγκαταστάσεων στο Μαρκόπουλο.

Παράλληλα, όλες οι υφιστάμενες συνεργασίες της APIVITA θα συνεχιστούν και δίνεται η ευκαιρία να ενισχυθούν και να αναπτυχθούν ακόμη περισσότερο, όπως οι συνεργασίες με μια ολόκληρη κοινότητα από παραγωγούς και καλλιεργητές σε όλη τη χώρα που εξασφαλίζουν την απόλυτη ιχνηλασιμότητα και εξαιρετική ποιότητα των πρώτων υλών της εταιρείας, σύμφωνα με τη διοίκησή της.

Σημαντικό κριτήριο στην επιλογή της από πλευράς της οικογένειας Κουτσιανά αποτέλεσε το γεγονός ότι, παρά το μεγάλο μέγεθός της και την παγκόσμια παρουσία της, η PUIG παραμένει κατά βάση μια οικογενειακού χαρακτήρα και ιδιοκτησίας εταιρεία.

Επίσης, σημαντική για την ολοκλήρωση της συμφωνίας ήταν η κατανόηση ότι η APIVITA παραμένει μια ελληνική εταιρεία, πιστή στη φιλοσοφία και στις αξίες και στο διαφορετικό, αειφόρο μοντέλο επιχειρηματικότητας που την ανέδειξε σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ο κ. Νίκος Κουτσιανάς είναι ο νέος πρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος της APIVITA.

Σε νέες αγορές

Ειδικότερα, σύμφωνα με ανώτερα στελέχη της APIVITA, «η PUIG ήταν η καλύτερη επιλογή σε σχέση με όλες τις άλλες πιθανές επιλογές, γιατί οι ιδιοκτήτες της είναι κοντά στη φιλοσοφία και στις αξίες της εταιρείας. Είναι μια οικογενειακού χαρακτήρα επιχείρηση και εκτιμάται ότι μοιράζονται κοινό τρόπο σκέψης και συνεργασίας. Σημαντικό ρόλο παίζει ότι στο τιμόνι της εταιρείας παραμένει ο κ. Κουτσιανάς. Είναι επίσης σημαντικό ότι αφορά μια επένδυση στην Ελλάδα εν μέσω κρίσης, που θα δώσει ώθηση σε μια ελληνική επιχείρηση να αναπτυχθεί και να ανοίξει νέες αγορές. Εμφαση θα δοθεί κατ' αρχήν στην Ισπανία, αλλά και σε άλλες ισπανόφωνες χώρες». Αξίζει να αναφερθεί ότι η PUIG διαθέτει τα σήματα Νina Ricci, Carolina Herrera, Paco Rabanne και Jean Paul Gaultier, στον τομέα των αρωματικών προϊόντων και των ομώνυμων κολεξιόν ρούχων. Επιπλέον, διαχειρίζεται τα brands Comme des Garçons, Prada, Penhaligon's, L'Artisan Parfumeur και Valentino στον τομέα των αρωμάτων. Διαθέτει παρουσία σε 150 χώρες, ενώ το 2015 εμφάνισε κύκλο εργασιών της τάξης του 1,645 δισ. ευρώ.

Η APIVITA εμφάνισε κύκλο εργασιών 37,4 εκατ. ευρώ το 2016, έναντι 32,3 εκατ. ευρώ το 2015, εκ των οποίων το 30% προήλθε από το εξωτερικό. Το ενοποιημένο EBIDTA είναι 5,8 εκατ. ευρώ (ποσοστό 15,6%). Στην πορεία της η εταιρεία έχει λάβει ένα μεγάλο αριθμό βραβείων, τόσο για την επιχειρηματική της δραστηριότητα όσο και για τα προϊόντα της και δραστηριοποιείται σε 15 χώρες (Ισπανία, Ιαπωνία, Χονγκ Κονγκ, Αμερική, Κύπρο, Ουκρανία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Βέλγιο, Ολλανδία κ.ά.).

«Η ζωή της μέλισσας» στο φαρμακείο της οδού Κατεχάκη

Η ιστορία της APIVITA ξεκίνησε πριν από 38 χρόνια. Το όνομά της, που αντανακλά και το σύνολο της φιλοσοφίας της, προέρχεται από τις λέξεις Apis (μέλισσα) και Vita (ζωή) και άρα Apivita σημαίνει «η ζωή της μέλισσας». Η μεγάλη αγάπη για την ελληνική φύση και το χόμπι της μελισσοτροφίας ώθησαν τον φαρμακοποιό Νίκο Κουτσιανά να ασχοληθεί με τη δημιουργία φυσικών καλλυντικών.

Το 1975 παρασκεύασε στο φαρμακείο που διατηρούσε το πρώτο σαπούνι με πρόπολη, το οποίο, παρ' όλο που είχε μαύρο χρώμα, ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του και έτυχε μεγάλης αποδοχής. Εκεί, στο φαρμακείο στην οδό Κατεχάκη 56, γνώρισε τη γυναίκα του κυρία Νίκη Κουτσιανά, η οποία είναι επίσης φαρμακοποιός, και σήμερα αποτελεί την ψυχή της εταιρείας. Αυτό το φαρμακείο έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε όλα τα επίπεδα της ζωής του Νίκου Κουτσιανά, καθώς δύο νούμερα πιο κάτω βρισκόταν η έδρα της εταιρείας Ρεμέκ, η οποία ανήκε στον κ. Παπαέλληνα. Το 1999 ο κ. Κουτσιανάς αγόρασε το φαρμακευτικό τμήμα της Ρεμέκ και μετά την πούλησε στον κ. Λαυρεντιάδη για να ασχοληθεί με τη βασική δραστηριότητα της APIVITA.

Εκείνη την εποχή, τη δεκαετία του '70, γνώρισε τον σκιτσογράφο κ. Σπύρο Ορνεράκη, ο οποίος ασχολήθηκε με το καλλιτεχνικό τμήμα των προϊόντων δημιουργώντας καλαίσθητες συσκευασίες. Επειτα από τέσσερα χρόνια ξεκίνησε επίσημα η λειτουργία της, η οποία κατέχει σημαντικό ρόλο στον χώρο του ελληνικού φαρμακείου, αλλά και δικό της κατάστημα, στο κέντρο της Αθήνας, που είναι ένας πολυχώρος για την παρουσίαση όλης της φιλοσοφίας της εταιρείας. Από τον Ιανουάριο του 2013 ξεκίνησε η λειτουργία των νέων βιοκλιματικών εγκαταστάσεων της εταιρείας στο Βιομηχανικό Πάρκο στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας. Σε αυτές τις εγκαταστάσεις συγκεντρώνονται κάτω από μία στέγη η παραγωγή, η έρευνα και η ανάπτυξη νέων προϊόντων, ο ποιοτικός έλεγχος, τα βιοχημικά εργαστήρια και η διοίκηση της εταιρείας.

Είναι η πρώτη ελληνική εταιρεία που αξιοποίησε αγνά, μελισσοκομικά προϊόντα της ελληνικής φύσης (μέλι, κερί, πρόπολη, γύρη, βασιλικό πολτό), βότανα υψηλής βιολογικής αξίας (θυμάρι, καλέντουλα, δενδρολίβανο κ.ά.) ή φυτικά παράγωγα (ζαφορά Κοζάνης, μαστίχα Χίου κ.τ.λ.) και αιθέρια έλαια για να παραγάγει νέα, καινοτόμα καλλυντικά, αγνά, φυτικά και αποτελεσματικά.

Σήμερα το αντικείμενο εργασιών της APIVITA είναι η παραγωγή και η εμπορία φυσικών καλλυντικών και προϊόντων, η παροχή συναφών υπηρεσιών, ενώ δραστηριοποιείται στην αγορά των φαρμακείων, του retail, του e-commerce, των ξενοδοχείων και spa.



ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Οικονομία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.