Κόλαφος για την ήδη καταπονημένη από την αρχή του έτους μετοχή του διάσημου οίκου μόδας Ralph Lauren ήταν η ανακοίνωση της περασμένης Πέμπτης ότι ο διευθύνων σύμβουλος Στέφαν Λάρσον πρόκειται να αποχωρήσει από τον όμιλο έπειτα από αγεφύρωτες διαφωνίες που είχε με τον ιδρυτή του οίκου, Ραλφ Λόρεν, για τη στρατηγική ανάκαμψης της επιχείρησης. Η μετοχή της Ralph Lauren Corp. έχασε μέσα σε λίγη ώρα το 11% της αξίας της, επιπλέον του 22% που είχε χάσει ήδη το τελευταίο 12μηνο.
Η αποχώρηση του μάνατζερ Στέφαν Λάρσον από την επιχείρηση, που θα γίνει την 1η Μαΐου, έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία στην αγορά, παρά το ότι όλοι διαπίστωναν πως «χημεία» με τον Λόρεν δεν είχε καταφέρει να αναπτύξει από τον Νοέμβριο του 2015 που ανέλαβε το τιμόνι της επιχείρησης. Ισως η εμπλοκή να οφείλεται στο χάσμα των γενεών, καθότι ο μάνατζερ είναι 42 ετών ενώ ο διάσημος σχεδιαστής κλείνει εφέτος αισίως τα 77.
Οι διαφορές
Συγκεκριμένα, όπως αποδείχθηκε, ο Ραλφ Λόρεν ήταν πολύ συντηρητικός σε ό,τι αφορά την επιχειρηματική στρατηγική της εταιρείας συγκριτικά με τον Λάρσον. Και αντίστροφα, ο Λάρσον ήταν πολύ καινοτόμος συγκριτκά με τον ιδρυτή του οίκου.
Διαφορετικά θα έλεγε κανείς ότι ο Λάρσον είχε μια οικονομικίστικη προσέγγιση του προβλήματος, σε αντίθεση με τον Ραλφ Λόρεν, ο οποίος έδινε έμφαση στην τέχνη και στην έμπνευση. Ο καθένας δηλαδή επέμενε να προτάσσει τα όπλα που ο ίδιος γνωρίζει να χειρίζεται καλά. Ο Λάρσον, ο οποίος είχε εργαστεί κατά το παρελθόν για την επωνυμία Old Navy της Gap Inc., επέμενε στον οικονομικό εξορθολογισμό των καταστημάτων του οίκου και σε περικοπές κόστους.
Στην Old Navy ο Λάρσον πέτυχε. Πρόκειται όμως για μια επωνυμία χαμηλού κόστους. Η Ralph Lauren έχει άλλη αίγλη.

Γι’ αυτό και ο ιδρυτής της επιμένει να εστιαστεί η προσπάθεια στα νέα σχέδια, στην ποιότητα των προϊόντων της φίρμας και επίσης στην καλλιέργεια καλύτερων και πιο προσωπικών σχέσεων με τους πελάτες. Η αποχώρηση σε ένα τρίμηνο του Στέφαν Λάρσον ανοίγει τον δρόμο για την εφαρμογή της στρατηγικής του Ραλφ Λόρεν για να αναζωογονηθεί και να αποκτήσει φρεσκάδα και νιότη η επωνυμία που ο διάσημος σχεδιαστής ίδρυσε πριν από 50 χρόνια. Τα προβλήματα που εντοπίζουν οι ειδικοί στη Ralph Lauren αφορούν τη δυσκολία της να ξεφύγει από το στυλ των χρυσών για αυτήν δεκαετιών του 1980 και του 1990, όπως γράφει το Reuters, τη μέχρι στιγμής αποτυχία της να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό των ανταγωνιστών χαμηλού κόστους, αλλά και τη γήρανση της πελατειακής της βάσης και την αδυναμία της να προσελκύσει τους «καταναλωτές του 21ου αιώνα». Η ευθύνη μεταφέρεται πλέον στον σχεδιαστή Λόρεν. Ο μάνατζερ Λάρσον θα αρκεστεί στην αποζημίωση των 10 εκατ. δολαρίων που θα λάβει σε μετρητά και στη διετή ιατρική ασφάλιση που εξασφάλισε –αχρείαστη να ‘ναι.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ