«Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, υπάρχει μια μάχη προσφορών που όμως έχει τελικό αποδέκτη τον καταναλωτή και όλη αυτή η διαδικασία τον ευνοεί γιατί κερδίζει από τις χαμηλές τιμές» τονίζει μεταξύ των άλλων σε συνέντευξή του προς «Το Βήμα» ο κ. Διαμαντής Μασούτης, πρόεδρος και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Μασούτης ΑΕ, και προσθέτει πως «ο χρόνος θα δείξει ποιες επιχειρήσεις θα αντέξουν τον ανταγωνισμό και θα επιβιώσουν».
Πρόκειται για την εταιρεία που έχει αφετηρία και κυριαρχεί στην αγορά της Βορείου Ελλάδος –πλέον το δίκτυό της είναι πολύ πιο ευρύ και ισχυρότερο απ’ ό,τι πριν από λίγα χρόνια -, είναι μόλις μία ανάσα από την αγορά της Αττικής, αλλά δεν έχει βρει ακόμη την κατάλληλη ευκαιρία για να δραστηριοποιηθεί σε αυτήν και είναι ίσως ο νεότερος από την πρώτη γενιά του κλάδου των σουπερμάρκετ που κατόρθωσε σε δύσκολους καιρούς να «σταθεί» και μάλιστα με επιτυχία σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον. Συνεχίζει να αναπτύσσεται –για το 2017 πρόκειται να επενδύσει 20 εκατομμύρια ευρώ στο δίκτυό του –και έχοντας το πλεονέκτημα ενός «δικού του» γεωγραφικού χώρου, όπου ηγεμονεύει, αποβλέπει σε μία καλή θέση στο νέο τοπίο της αγοράς που διαμορφώνεται.
Στη διάρκεια του 2016 η αγορά φαίνεται πως έχει οδηγηθεί σε πλήρη «απορρύθμιση» λόγω της κατάρρευσης της Μαρινόπουλος ΑΕ και των όσων ακολούθησαν. Τι εκτιμάτε ότι μπορεί να προκύψει μέσα από αυτό το περιβάλλον;
«Δεν θα συμφωνήσω με την πλήρη απορρύθμιση, δεν ισχύει αυτό για όλη την αγορά, ίσως ισχύει για κάποιες επιχειρήσεις. Μπορεί να έγιναν ανακατατάξεις και αυτή ήταν η ευκαιρία που προέκυψε για τις επιχειρήσεις που αναπτύσσονται τηρώντας τους κανόνες της αγοράς, με επενδυτικά πλάνα και αύξηση των οικονομικών αποτελεσμάτων».
Παράλληλα βλέπουμε τον ανταγωνισμό στον κλάδο των σουπερμάρκετ να έχει οξυνθεί σε πρωτοφανή επίπεδα. Ποιες εκτιμάτε ότι θα είναι οι συνέπειες στον κλάδο; Οι σχέσεις προμηθευτών και λιανεμπόρων θεωρείτε ότι έχουν υποστεί «ανήκεστο βλάβη»;
«Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, υπάρχει μια μάχη προσφορών, που όμως έχει τελικό αποδέκτη τον καταναλωτή και όλη αυτή η διαδικασία τον ευνοεί γιατί κερδίζει από τις χαμηλές τιμές. Ο χρόνος θα δείξει ποιες επιχειρήσεις θα αντέξουν τον ανταγωνισμό και θα επιβιώσουν.
Οι σχέσεις προμηθευτών και λιανεμπόρων ακόμη και σε περιόδους έντασης θα πρέπει να είναι αρμονικές και να διέπονται από κανόνες δικαίου, να τηρούνται ίσες αποστάσεις από τους προμηθευτές προς όλους τους συνεργάτες».
Η δραστηριότητα της εταιρείας σας στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων έχει υπερβεί τα όρια της Βορείου Ελλάδος και πλέον έχει φτάσει έξω από τα όρια της Αττικής. Ηλθε η ώρα να δραστηριοποιηθείτε και εντός της Αττικής, όπως φημολογείται;
«Η ώρα θα έρθει όταν θα βρεθεί μια αξιόλογη πρόταση και προς το παρόν δεν υπάρχει. Αλλωστε η ανάπτυξή μας στην Αττική δεν αποτελεί προτεραιότητά μας».
Κατά καιρούς κυκλοφορούν φήμες γιαεπικείμενη εξαγορά της εταιρείας σας. Είναι βάσιμες και, αν όχι, πού οφείλονται;
«Δεν γνωρίζω από πού πηγάζουν. Αρμόδιοι να απαντήσουν είναι αυτοί που τις διαδίδουν».
Ποιοι είναι οι σχεδιασμοί σας για το 2017 και πώς σκοπεύετε να «σταθείτε» στο σκληρό ανταγωνιστικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει μεγαλύτεροι όμιλοι της αγοράς;
«Ακολουθούμε στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας προσαρμοσμένη φυσικά στις εξελίξεις της αγοράς. Το 2016 ήταν μια χρονιά με καλά αποτελέσματα. Θα συνεχίσουμε και το 2017 την αναπτυξιακή μας πορεία. Ηδη έχει εγκριθεί προϋπολογισμός περίπου 20 εκατομμυρίων ευρώ για νέα καταστήματα και ανακαινίσεις των ήδη υπαρχόντων.
Με πορεία 40 χρόνων στην ελληνική αγορά έχουμε αποδείξει ότι έχουμε διάρκεια και αντοχές. Εχουμε περάσει και άλλες δύσκολες περιόδους, εποχές με πολύ σκληρό ανταγωνισμό, και πάντα στεκόμαστε στο ύψος των περιστάσεων. Ετσι θα συνεχίσουμε. Είμαστε κοντά στον άνθρωπο, κοντά στον καταναλωτή. Ακούμε τις ανάγκες του, προσπαθούμε να τις ικανοποιήσουμε».

Μετά από τόσες δεκαετίες σήμερα ποια είναι η φιλοσοφία σας;
«Η εταιρεία είναι αμιγώς ελληνική, έχει οικογενειακό χαρακτήρα και εφαρμόζει πρότυπη στρατηγική ανάπτυξης που χαρακτηρίζεται από σταθερά και μεθοδικά βήματα εξέλιξης, πάντα με επίκεντρο το ανθρώπινο δυναμικό και το συμφέρον του καταναλωτή.
Γινόμαστε ολοένα τα πιο οικονομικά σουπερμάρκετ, σε περίοδο που έχει δυνατότητα να ερευνήσει και να συγκρίνει.
Η ελληνική ταυτότητα της εταιρείας είναι σημαντικό πλεονέκτημα, γιατί οι καταναλωτές γνωρίζουν ότι στηρίζουμε έλληνες παραγωγούς, απασχολούμε πάνω από 6.700 εργαζομένους, αναπτυσσόμαστε δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Ολα αυτά δημιουργούν μια αξιόπιστη εικόνα που είναι απολύτως αληθινή. Μιλάμε τη γλώσσα τους, τους καταλαβαίνουμε, κάνουμε το καλύτερο για αυτούς και στηρίζουμε την οικονομία σε μια περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη για τη χώρα».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ