Η έμφαση στην ανάπτυξη της εξαγωγικής της δραστηριότητας που έχει επιδείξει με συνέπεια –απ’ ό,τι φαίνεται –η διοίκηση της Creta Farm AE κατόρθωσε να εξουδετερώσει τις συνέπειες της ύφεσης της ελληνικής αγοράς καθώς και της αναστάτωσης που επικράτησε εφέτος στο ελληνικό λιανεμπόριο με την κατάρρευση της Μαρινόπουλος ΑΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος» οι πωλήσεις της Creta Farm AE στη διάρκεια του 2016 θα έχουν απώλειες μόνο 3% έναντι του 2015, ενώ αντιθέτως η πτώση των πωλήσεων του κλάδου των αλλαντικών είναι άνω του 6%.
Παράλληλα εφέτος ήταν μια σημαντική χρονιά για την κρητική βιομηχανία αλλαντικών και τούτο διότι ήταν η πρώτη ελληνική εταιρεία που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με 15 εκατ. ευρώ –και σε πέντε χρόνια προβλέπεται η χρηματοδότησή της με άλλα 15 εκατ. ευρώ –και κατόρθωσε να συνάψει τρεις συμφωνίες με ισάριθμες εταιρείες και αγορές της Ευρώπης για την προώθηση του «μοντέλου της Αυστραλίας», δηλαδή την εκχώρηση της πατέντας του «εν Ελλάδι» και την αποπληρωμή της με ποσοστά επί των πωλήσεων.
Οπως ανέφερε μιλώντας προς «Το Βήμα» ο κ. Κωνσταντίνος Φρουζής, γενικός διευθυντής και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, «ήδη συζητάμε με άλλες πέντε-δέκα περιπτώσεις ισάριθμων χωρών και όχι μόνο της Ευρώπης, αλλά και της Βορείου Αμερικής και της Ασίας, τόσο για την «εξαγωγή» του «εν Ελλάδι» όσο και για κλασικές εξαγωγές».
Οφειλές


Το ενδιαφέρον στοιχείο στην προκειμένη περίπτωση συνίσταται στο γεγονός ότι στην εταιρεία υπάρχουν οφειλές από τη Μαρινόπουλος ΑΕ ύψους 8 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο δίκτυο του ελληνικού λιανεμπορίου κατέρρευσε –στο οποίο η κρητική βιομηχανία πραγματοποιούσε το 20% των ετήσιων πωλήσεών της -, αλλά ωστόσο οι πωλήσεις της Creta Farm ΑΕ θα υπερβούν τα 100 εκατ. ευρώ (τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων αναμένεται να διαμορφωθούν σε περίπου 10,5 εκατ. ευρώ), ενώ πέρυσι οι πωλήσεις της ήταν 105 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία δηλαδή κατόρθωσε να αναπληρώσει ένα σημαντικό μέρος των πωλήσεων στη Μαρινόπουλος και να βελτιώσει επί της ουσίας και τη θέση της στην αγορά, αφού ο ρυθμός πτώσης είναι υποδιπλάσιος του ρυθμού πτώσης της αγοράς των αλλαντικών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατάρρευση της Μαρινόπουλος ΑΕ ανέτρεψε τους σχεδιασμούς σχεδόν του συνόλου των προμηθευτικών επιχειρήσεων καταναλωτικών προϊόντων.
Επιδόσεις


Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων που «απελευθέρωσε» η κατάρρευση της πάλαι ποτέ μεγαλύτερης αλυσίδας σουπερμάρκετ της ελληνικής αγοράς απορροφήθηκε από τις άλλες εταιρείες του κλάδου αλλά ένα μέρος τους «χάθηκε».
Και τούτο σε μια χρονιά που συνολικά η αγορά είναι εντυπωσιακά πτωτική.
Αναφορικά με τις επιδόσεις της στις ξένες αγορές, όπως είναι γνωστό, προσφάτως υπέγραψε στρατηγική συμμαχία με στόχο την ανάπτυξη νέων προϊόντων με ελαιόλαδο για την αγορά της Ισπανίας.
Η συμφωνία είναι πενταετούς διάρκειας με δικαίωμα ανανέωσης και προβλέπεται ότι οι πωλήσεις των προϊόντων «εν Ελλάδι» που θα παράγονται στην ισπανική αγορά θα αγγίξουν τα 80 εκατ. ευρώ, ενώ έχει εγγυημένο σημαντικό ποσοστό εκτέλεσης του επιχειρηματικού σχεδίου.
Τούτο πρακτικά σημαίνει ότι η ελληνική εταιρεία θα έχει ένα σημαντικό ποσό εγγυημένων εσόδων από δικαιώματα επί των πωλήσεων, με εγγυημένη αύξησή τους για κάθε πενταετία ανανέωσης.
Της ισπανικής αγοράς είχαν προηγηθεί η Ρουμανία και η Βουλγαρία.
Η Ρουμανία θεωρείται η ταχύτερα αναπτυσσόμενη οικονομία της ΝΑ Ευρώπης, με την αγορά των αλλαντικών να ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ ετησίως –από τα μέσα του προσεχούς Ιανουαρίου τα προϊόντα θα βρίσκονται τόσο στα ράφια των σουπερμάρκετ όσο και στα κανάλια της χονδρικής και της αυθόρμητης αγοράς.
Τα αλλαντικά τύπου «εν Ελλάδι» από τις αρχές του 2017 θα πωλούνται και στη βουλγαρική αγορά –η αγορά των αλλαντικών υπολογίζεται σε 600 εκατ. ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ