Στα χέρια του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου βρίσκεται η τελική πρόταση για τα νέα τέλη κυκλοφορίας και τις επόμενες ημέρες πρόκειται να σταλούν με ηλεκτρονικό τρόπο σε περίπου 6.500.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μέσω της σελίδας του TAXIS.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Βήματος», όσοι διαθέτουν ΙΧ αυτοκίνητο με κυλινδρισμό κινητήρα κάτω από 1.928 κυβικά εκατοστά δεν θα δουν καμία διαφορά σε σύγκριση με πέρυσι, ανεξάρτητα το πότε κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το όχημά τους. Για παράδειγμα, ένα ΙΧ 1.600 κυβικών θα πληρώσει τέλη από 250 έως 320 ευρώ, ανάλογα με την 1η άδεια κυκλοφορίας, όση δηλαδή ήταν η επιβάρυνση πέρυσι.
Το σχέδιο


Δεν θα συμβεί όμως το ίδιο με όσους έχουν στην κατοχή τους ΙΧ αυτοκίνητο άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών. Σύμφωνα με το σχέδιο που έχουν καταλήξει οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, τα πολύ παλαιά οχήματα, δηλαδή εκείνα που έχουν κυκλοφορήσει πριν από την 31η Δεκεμβρίου 1999, θα έχουν μια σημαντική μείωση στα τέλη κυκλοφορίας με σκοπό να σταματήσει η μαζική κατάθεση πινακίδων, αφού είναι γνωστό ότι για τα συγκεκριμένα οχήματα τα τέλη κυκλοφορίας αντιστοιχούν σε πολλές περιπτώσεις σε τιμή διπλάσια της αξίας των εν λόγω οχημάτων.
Η μείωση για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων μπορεί να φθάσει ή και να ξεπεράσει το 30%.
Τι γίνεται όμως για οχήματα άνω των 1.928 κυβικών που έχουν κυκλοφορήσει από την 1η Ιανουαρίου 2000 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2005; Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα εφαρμοστούν και για τα εν λόγω οχήματα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά όχι τόσο σημαντική μείωση όσο θα διαπιστώσουν οι κάτοχοι πολύ παλαιών οχημάτων. Μια μείωση της τάξης του 10% – 15% είναι το πιθανό να συμβεί.
Αντίθετα, όσοι είναι ιδιοκτήτες ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών και η 1η άδεια κυκλοφορίας έχει εκδοθεί από την 1η Ιανουαρίου 2006 έως και την 1η Νοεμβρίου 2010, θα διαπιστώσουν αύξηση των τελών κυκλοφορίας. Το ποσοστό αύξησης αναμένεται να κυμανθεί από 5% έως 10%, αν και υπήρχαν εισηγήσεις για ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις.
Οι εκπομπές ρύπων


Αυτό που δεν αλλάζει, όπως αναφέρουν αρμόδιες κυβερνητικές πηγές, είναι το γεγονός ότι παραμένει το σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας βάσει εκπομπών ρύπων για οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά. Υπήρχε μια σκέψη να εφαρμοστεί ο ίδιος τρόπος υπολογισμού σε οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει για 1η φορά από την 1η Ιανουαρίου 2007 έως σήμερα, αλλά οι υπηρεσίες του υπ. Οικονομικών δήλωσαν ότι δεν είναι εύκολο να γίνει τόσο μαζική μετάταξη από το ένα σύστημα στο άλλο.
Στην περίπτωση των εκπομπών ρύπων αμετάβλητα θα παραμείνουν τα τέλη κυκλοφορίας για όσα οχήματα εκπέμπουν κάτω από 160 mg ενώ για τα πάνω από 160 mg θα υπάρξει αύξηση των συντελεστών.
Υπάρχει, ωστόσο, εισήγηση που ζητεί την εφαρμογή τελών κυκλοφορίας για οχήματα με εκπομπές ρύπων από 80 έως 90 mg που τα συγκεκριμένα οχήματα έως σήμερα εξαιρούνταν.
Την τελική απόφαση για τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα λάβει ο υπουργός Οικονομικών με γνώμονα το «κουτάκι» του προϋπολογισμού που αναφέρει ότι το κράτος πρέπει να εισπράξει 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ