Ευθύς στις απαντήσεις του και άριστος γνώστης των ιδιαιτεροτήτων της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ο Βρετανός Paul Willcox δεν κρύβει τις φιλοδοξίες της εταιρείας που εκπροσωπεί εκφράζοντας, στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου στο Παρίσι, το όραμά της για την αυτοκίνηση του μέλλοντος.
Βρισκόμαστε στη Γαλλία όπου θα κατασκευάζεται το νέο Micra. Υποκρύπτει κάποιο μήνυμα αυτή η επιλογή;
«Η σχέση της Nissan με την Ευρώπη είναι διαρκής και η φιλοδοξία μας να πρωταγωνιστούμε ως η Νο 1 ασιατική αυτοκινητοβιομηχανία στη Γηραιά Ηπειρο δεδηλωμένη. Δεν μένουμε ωστόσο στα λόγια. Τα τελευταία πέντε-έξι χρόνια αυξήσαμε σημαντικά το μερίδιό μας και εστιάσαμε στη σημασία της έρευνας, της εξέλιξης και της κατασκευής νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη για τους ευρωπαίους οδηγούς. Εχουμε επενδύσει σημαντικά κεφάλαια σε ευρωπαϊκό έδαφος, διαθέτουμε κέντρο σχεδίασης στο Λονδίνο, κέντρο εξέλιξης και εργοστάσιο κατασκευής εδώ και 30 χρόνια στη Βρετανία, γραμμή παραγωγής στη Βαρκελώνη ενώ κατασκευάζουμε αυτοκίνητα και στην Αγία Πετρούπολη για την τοπική αγορά. Στο ευρωπαϊκό DNA της Nissan οφείλεται η τεράστια επιτυχία του Qashqai. Για το Micra κάνουμε ό,τι ακριβώς χρειάζεται για να επιτύχει. Oι turbo κινητήρες από 900 κ.εκ., που συνδυάζουν φανταστικές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, και η τεχνολογία με την οποία εφοδιάζεται το αυτοκίνητο δημιουργούν τα εχέγγυα για ακόμη ένα success story για εμάς».
Πέρα από το Micra και τα SUV που έχετε στην γκάμα σας, στοχεύετε και σε άλλες κατηγορίες;
«Τα Juke, Qashqai και X-Trail άλλαξαν τελείως την εικόνα της φίρμας η οποία φημίζεται για την ικανότητά της να δημιουργεί αυτοκίνητα που απολαμβάνεις να οδηγείς. Το GT-R και η σειρά Ζ αποδεικνύουν ακριβώς αυτό αλλά και ότι μπορούμε να επιτύχουμε τους στόχους μας. Ωστόσο είναι ρίσκο να βρίσκεσαι σε κάθε κατηγορία της αγοράς. Ως Nissan θα είμαστε παρόντες εκεί όπου επιθυμούν οι καταναλωτές για να καλύπτουμε τις ανάγκες τους προβλέποντας τις επιθυμίες τους. Κάθε αυτοκίνητό μας αποτελεί μια δήλωση για το τι μπορούμε να κάνουμε για το κοινό αλλά και για τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την αυτοκίνηση και το μέλλον της».
Μιλώντας για το μέλλον, επενδύσατε πολύ νωρίς στην ηλεκτροκίνηση. Δεδομένων των συνθηκών της αγοράς δεν ήταν μια πρόωρη απόφαση;
«Οχι! Η τεχνολογία για εμάς είναι εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας. Εχουμε ήδη επενδύσει σχεδόν 5 δισ. ευρώ, το Leaf έγινε best-seller από την πρώτη στιγμή και έννοιες όπως «αυξημένη αυτονομία» και «αποδοτικότερες μπαταρίες» αποτελούν για εμάς κεκτημένα, άρα είμαστε μπροστά από τους ανταγωνιστές μας. Ο ρυθμός διάδοσης της ηλεκτροκίνησης σχετίζεται με τις υποδομές, τη νομοθεσία και μια σειρά παραγόντων για τους οποίους εμείς είμαστε απολύτως έτοιμοι. Η πρόκληση για εμάς σήμερα είναι η διαχείριση της ενέργειας στο μέλλον, όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια και θα «επιστρέφουν» όση δεν χρειάζονται στον ιδιοκτήτη τους, π.χ. για οικιακή χρήση. Με αντίστοιχο τρόπο αντιμετωπίζουμε και την αυτόνομη οδήγηση. Το 2017 θα δούμε στους ευρωπαϊκούς δρόμους το Qashqai με αυτή την τεχνολογία, αλλά εμείς ενδιαφερόμαστε για τον «εκδημοκρατισμό» της, τη μείωση του κόστους της και τη χρήση της ακόμη και σε μοντέλα σαν το Micra. Αυτός πρέπει είναι ο ρόλος του πρωτοπόρου».
Επιστρέφοντας στο σήμερα, το επόμενο Z-car θα μπορούσε να είναι crossover;
«Ενδιαφέρουσα ερώτηση. Η απάντηση σχετίζεται με τις προτεραιότητές μας. Οι επιδόσεις είναι μέρος της παράδοσης της Nissan αλλά επιτρέψτε μου να μην αναφερθώ συγκεκριμένα σε μελλοντικά μοντέλα».
Θα συνεχίσετε να επενδύετε στο diesel;
«Οι πετρελαιοκινητήρες κατέχουν σήμερα σημαντικό μερίδιο της αγοράς, ωστόσο υπάρχει μια σταδιακή μείωση του ενδιαφέροντος για αυτούς. Ασφαλώς και θα υπάρχουν στο μέλλον αλλά σε πολύ χαμηλότερο ποσοστό. Το πλεονέκτημα της Nissan είναι η ευρεία γκάμα τεχνολογικών λύσεων που μπορεί να προσφέρει στους πελάτες της –βενζίνη, diesel, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και plug-in υβριδικά αν χρειαστεί. Η ευελιξία είναι ένα από τα στοιχεία που μας χαρακτηρίζουν».
Στην περίπτωση του Brexit και των συνεπειών του πόσο ευέλικτοι μπορείτε να είστε;
«Οι επενδύσεις μας επί βρετανικού εδάφους επιβάλλουν να είμαστε σε επαφή με την κυβέρνηση εξετάζοντας τα δεδομένα που θα προκύψουν. Πρέπει να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί συνυπολογίζοντας παράλληλα παράγοντες όπως η ποιότητα των αυτοκινήτων μας, τα κόστη και η παραγωγική ικανότητα των εργοστασίων μας στη Βρετανία».
Ανησυχείτε για τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή αγορά;
«Παρά τη σταθερή πρόοδό της η ευρωπαϊκή αγορά παραμένει εύθραυστη για οικονομικούς λόγους. Το αν και πόσο θα την επηρεάσει δεν μπορούμε να το προβλέψουμε τώρα. Αυτό που μας ενδιαφέρει τώρα είναι η επίδοση της Nissan τους επόμενους μήνες και όλα δείχνουν ότι θα δούμε νέα επιτάχυνση των πωλήσεών μας, με το Micra να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο».

Ορόσημο
Ελκυστική σχεδίαση και τεχνολογία αιχμής για το νέο Micra

Ποια είναι τα στοιχεία που σας κάνουν τόσο αισιόδοξο για την πορεία του νέου Micra στην ευρωπαϊκή αγορά;

«Για εμάς αποτελεί αναμφίβολα ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός, καθώς επιστρέφουμε στον σκληρό πυρήνα της κατηγορίας των supermini με ένα αυτοκίνητο που κάνει τη διαφορά σε πολλούς τομείς. Η σχεδίασή του αποπνέει τον δυναμισμό που χαρακτηρίζει τα νέα προϊόντα της Nissan, ενώ η έμφαση που δόθηκε στην επιλογή των υλικών και στη συναρμογή τους είναι πρωτόγνωρη για το B-segment. Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα εκφραστικό νεανικό αυτοκίνητο με πολλές επιλογές εξατομίκευσης, πλήρη βασικό εξοπλισμό και ευρεία γκάμα στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού. Ανάμεσα σε αυτά η τεχνολογία διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο είτε μιλάμε για τους κινητήρες του είτε για το infotainment είτε για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και τα συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Αξιοποιούμε όλες τις λειτουργίες του Safety Shield και χαρακτηριστικά που συνδυάζονται με την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης της Nissan».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ