Στην τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός για τη μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση του διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης αλλά και των οδικών συνδέσεων του αεροδρομίου με τον Βόρειο και Νότιο Οδικό Άξονα του νησιού.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 800 εκατομμύρια ευρω και, όπως ανακοινώθηκε την Πέμπτη από το υπουργείο Υποδομών, η 27η Οκτωβρίου 2016 είναι η καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση προσφορών από τις ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες.

Σύμφωνα με το υπουργείο, στον νέο σχεδιασμό περιλαμβάνονται δυο αλλαγές των όρων στα τεύχη δημοπράτησης, οι οποίες στοχεύουν στη βελτίωση των όρων συνεργασίας του Δημοσίου με τα πιθανά επενδυτικά σχήματα.

Η πρώτη αλλαγή αφορά θέματα διαιτησίας. Στόχος αυτής της αλλαγής είναι να διασφαλίζονται τα συμφέροντα του Δημοσίου από διαιτησία διεθνούς δικαστηρίου και επιδιαιτητή αναγνωρισμένο από το Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) στο Παρίσι.

Με τη δεύτερη αλλαγή αποκλείεται ακόμη και μελλοντική παράδοση του αεροδρομίου του Καστελίου σε ιδιώτες. Έτσι, στους όρους του διαγωνισμού προβλέπεται μέγιστη δυνατή συμμετοχή του Δημοσίου σε ποσοστό 45% έως 55% της εταιρικής κατασκευής και λειτουργίας του αερολιμένα.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, σε καμία περίπτωση το προαναφερθέν ποσοστό της συμμετοχής του Δημοσίου στο μετοχικό σχήμα, δεν θα μπορεί να είναι μικρότερο του 35% σε όλη τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.