Ο κ. Μανώλης Καραμολέγκος το βράδυ της περασμένης Τρίτης στη μεγάλη αίθουσα του Χίλτον, στην ειδική εκδήλωση που οργάνωσε με παρόντες δεκάδες ανθρώπους της αγοράς, επιχειρηματίες και στελέχη επιχειρήσεων του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας, είχε κάθε λόγο να νιώθει ευτυχής.
Ηταν για αυτόν μια ξεχωριστή βραδιά. Το αντιλήφθηκαν όλοι οι παριστάμενοι. Η οικονομική σύνεση, που όπως φαίνεται τον χαρακτηρίζει, τον οδήγησε στον στόχο του. Οταν ανέβηκε στο βήμα της εκδήλωσης «κρατούσε στα χέρια του» ως τρόπαιο το εμπορικό σήμα της Κατσέλης. Το απέκτησε πριν από περίπου έναν χρόνο, τον Νοέμβριο του 2015, σε τραπεζικό πλειστηριασμό και το κράτησε όλο αυτό το διάστημα μυστικό επτασφράγιστο.
Προετοιμασία
Μάλιστα, όταν προσκεκλημένοι του επικοινώνησαν μαζί του για να μάθουν το αντικείμενο της εκδήλωσης, ευγενικά αρνήθηκε να το αποκαλύψει. Ολο αυτό το διάστημα του ενάμιση χρόνου, ωστόσο, ο κ. Καραμολέγκος φρόντισε –εν κρυπτώ και παραβύστω φυσικά –να προετοιμάσει τόσο από πλευράς σχεδιασμού, εξοπλισμού και εμπορικής πολιτικής, τη νέα κατηγορία προϊόντων που θα «ντύσει» το σήμα Κατσέλης.
Ενα σήμα που λέει πολλά για την εμφάνιση και την ανάπτυξη του κλάδου της εγχώριας αρτοβιομηχανίας. Και στόχος του επιχειρηματία είναι να διευρύνει το μερίδιό του –ανέρχεται ήδη στο 38,5% σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2016 –στην αγορά του συσκευασμένου ψωμιού, χρησιμοποιώντας ένα εμπορικό σήμα που έχει ακόμη ισχυρή αναγνωρισιμότητα από τους καταναλωτές.
Σηματωρός
Αξίζει να σημειωθεί πως η αγορά συσκευασμένου ψωμιού έχει συρρικνωθεί κατά 13% από το 2009 ως και το 2015.
Δεν είναι όμως μόνο η νέα επιχειρηματική κίνηση αυτή που τον έκανε να νιώθει καλά την περασμένη Τρίτη. Στην αγορά είναι γνωστό πως η άλλοτε κραταιά αρτοβιομηχανία του κ. Νίκου Κατσέλη ήταν αυτή που υπήρξε ο επιχειρηματικός σηματωρός του πρώην αρτοποιού από τη Σαντορίνη.
Την ακολουθούσε κατά πόδας –όσο φυσικά του ήταν δυνατόν -, σχεδόν την αντέγραφε.
Ορισμένοι μάλιστα υποστηρίζουν ότι ήταν περίπου το επιχειρηματικό του απωθημένο. Ως εκ τούτου, δεν θα μπορούσε να επιτρέψει στους άλλους τρεις συμμετέχοντες στον πλειστηριασμό να του πάρουν το σήμα. Πόσω μάλλον όταν γνώριζε από έρευνα αγοράς που είχε κάνει πως το σήμα, αν και απουσίαζε από τα ράφια των σουπερμάρκετ για χρόνια, παρέμενε εξαιρετικά δημοφιλές.
Οταν λοιπόν κατόρθωσε να το αποκτήσει –από τα πιο επιτυχημένα στον κλάδο των τροφίμων και που ακόμη «λένε» στον καταναλωτή –θεώρησε ότι ανέβηκε ένα σκαλοπάτι στην επιχειρηματική κλίμακα της ελληνικής αγοράς.

Πρόκειται πλέον για τη μεγαλύτερη ελληνική αρτοβιομηχανία. Ετσι, από τις 26 Σεπτεμβρίου στα ράφια των σουπερμάρκετ θα επανεμφανιστεί το σήμα Κατσέλης «με μια νέα σειρά αρτοσκευασμάτων, τα οποία θα έχουν άλλη τεχνογνωσία, θα χρησιμοποιούνται υγρά ζυμάρια και οι φέτες θα είναι πιο παχιές και πιο μεγάλες και οι τιμές αυτών των προϊόντων θα είναι ανάλογες με το βάρος τους και εντέλει λίγο χαμηλότερες από τα άλλα προϊόντα της αρτοβιομηχανίας» λέει ο κ. Καραμολέγκος, διευθύνων σύμβουλος της ομώνυμης εταιρείας μιλώντας προς «Το Βήμα».
Οι οφειλές
Ο ίδιος θεωρεί ότι οι πωλήσεις της νέας κατηγορίας θα βοηθήσουν την εταιρεία, της οποίας «οι πωλήσεις θα κλείσουν λίγο πιο πάνω από 70 εκατ. ευρώ το 2016».
Η εταιρεία πράγματι έχει ανάγκη τις νέες πωλήσεις, δεδομένου ότι έπαθε μεγάλη ζημιά από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος ΑΕ.
Οπως ο ίδιος έχει ανακοινώσει, οι οφειλές της Μαρινόπουλος ΑΕ προς την Καραμολέγκος ΑΕ ανέρχονται στα 10,8 εκατ. ευρώ και εφόσον επιβεβαιωθούν τα ως τώρα λεχθέντα και οι τράπεζες «κουρέψουν» το 50% των οφειλών των προμηθευτών, είναι προφανές ότι η εταιρεία πρέπει να διαγράψει 5,4 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Καραμολέγκος, ως συντηρητικός και προνοητικός άνθρωπος που είναι –από ό,τι φαίνεται τουλάχιστον -, έχει αρχίσει να κάνει προβλέψεις και ένα μέρος των οφειλών το έχει ήδη διαγράψει. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα επηρεαστούν οι πωλήσεις του και φυσικά τα αποτελέσματα, τα οποία και εφέτος θα είναι ζημιογόνα.
Το δίκτυο Απολλώνιον
Εξαιρετικά αποτελεσματική όμως είναι και η δεύτερη δραστηριότητα του ομίλου και του κ. Καραμολέγκου προσωπικά, το δίκτυο των καταστημάτων Απολλώνιον. Οπως είναι γνωστό, στην εταιρεία που διαχειρίζεται τα αρτοποιεία Απολλώνιον το 60% ανήκει στην Καραμολέγκος ΑΕ και το 40% στους αδελφούς Βαγγελη και Τάκη Ευαγγέλου. Η συγκεκριμένη εταιρεία διαθέτει 29 καταστήματα και οι πωλήσεις της εφέτος θα ανέλθουν περί τα 21 εκατ. ευρώ έναντι 16 εκατ. ευρώ το 2015 και προβλέπεται σημαντική άνοδος και το 2017, διότι πρόκειται να δημιουργηθούν και νέα σημεία πώλησης.

Νέα γραμμή παραγωγής
Επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ

Για την επιτυχία του εγχειρήματος ο κ. Καραμολέγκος φρόντισε να επενδύσει 10 εκατ. ευρώ τη διετία 2015 – 2016, προκειμένου να εγκαταστήσει νέα γραμμή παραγωγής και να αυξηθεί η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου, να αγοράσει νέο εξοπλισμό, ο οποίος θα επεξεργάζεται υγρό ζυμάρι, να αναδιοργανώσει τους χώρους παραγωγής και συσκευασίας, να επεκτείνει και αναμορφώσει τους αποθηκευτικούς χώρους και να ενισχύσει το δίκτυο πωλήσεων –δημιουργώντας και 30 νέες θέσεις εργασίας.
Με βάση τις προβλέψεις και τους σχεδιασμούς της εταιρείας, με την ανάπτυξη των νέων προϊόντων Κατσέλης, η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος αποσκοπεί στην απόσπαση επιπλέον μεριδίου 8,7% το 2017 και 15% το 2018. Ο κ. Καραμολέγκος θεωρεί πως είναι δυνατόν στα επόμενα χρόνια να διευρυνθεί η αγορά συσκευασμένου ψωμιού κατά 9,5 ποσοστιαίες μονάδες, αποσπώντας μερίδιο από τη βιοτεχνική αρτοποιία.
Οι πωλήσεις του ομίλου στη διάρκεια του 2015 ανήλθαν στα 77,3 εκατ. ευρώ έναντι 76,2 εκατ. ευρώ το 2014 και τα προ φόρων κέρδη πέρυσι διαμορφώθηκαν στα 455.000 ευρώ έναντι κερδών 1,75 εκατ. ευρώ το 2014, αλλά τα μετά από φόρους αποτελέσματα ήταν ζημιογόνα κατά 787.000 ευρώ. Ο όμιλος στις 31 Δεκεμβρίου 2015 είχε δάνεια 60 εκατ. ευρώ και απαιτήσεις 49 εκατ. ευρώ –στον όμιλο ανήκει και η θυγατρική του εταιρεία στη Ρουμανία Karamolegos Bakery Romania SA. Στον όμιλο απασχολούνται συνολικά 746 άτομα, από τα οποία τα 409 άτομα στην Καραμολέγκος ΑΕ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ