Στη Βρετανία, παράλληλα με την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ανάλογη άνοδο παρουσιάζει και η τάση που ακούει στο όνομα «cashback», δηλαδή η επιστροφή χρημάτων στον χρήστη για κάθε ηλεκτρονική αγορά που πραγματοποιεί μέσω sites. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΑΒ UK (Internet Advertising Bureau UK) σε συνεργασία με την PwC, περισσότερο από το 10% των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων (το 1% δηλαδή του ΑΕΠ της χώρας) γίνεται μέσω sites που βασίζονται στο cashback ή/και στην προσφορά κουπονιών, όπως το Quidco και Topcashback.
Στην Ελλάδα, όπου το ηλεκτρονικό εμπόριο επίσης κερδίζει σταδιακά τους καταναλωτές, μια αντίστοιχη υπηρεσία, η Pigogo, βγήκε τον περασμένο Μάιο στον ιντερνετικό αέρα και δίνει επιστροφή χρημάτων σε όσους αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες από τα συνολικά 350 ηλεκτρονικά καταστήματα που φιλοξενούνται αυτή τη στιγμή στην πλατφόρμα.
Σύμφωνα με τον Κώστα Ζωρζή, υπεύθυνο για την επιχειρηματική ανάπτυξη της Pigogo(φωτογραφία): «Εχοντας οι ίδιοι χρησιμοποιήσει αντίστοιχα υπηρεσίες στη Βρετανία, σκεφθήκαμε ότι το μοντέλο του cashback είναι βιώσιμο στην ελληνική αγορά. Ο χρήστης μπορεί να διαλέξει το αγαπημένο του κατάστημα μέσα από διάφορες κατηγορίες όπως ταξίδια, μόδα-ομορφιά, τεχνολογία, είδη σπιτιού, παιδί, φαγητό, delivery κ.ά., και αφού πραγματοποιήσει την αγορά του, αυτόματα ένα ποσοστό από την αξία του επιστρέφεται στον ίδιο και μπορεί να μεταφερθεί στον τραπεζικό λογαριασμό που έχει δηλώσει, ενώ σύντομα αυτό θα γίνεται και μέσω ψηφιακών wallets».
Η Pigogo συγκεντρώνει επίσης εκπτωτικούς κωδικούς (κουπόνια) και προσφορές από τα ηλεκτρονικά καταστήματα για ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση χρημάτων.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας του Eργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 2015 το 25% όσων έκαναν αγορές μέσω Internet κάλυψαν πάνω από τις μισές καταναλωτικές τους ανάγκες από online καταστήματα, ενώ το 2014 αυτό συνέβη μόνο για το 9%.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ