Τον πρώτο μεγάλο βιομηχανικό όμιλο κατασκευής κινητήρων αεροσκαφών δημιούργησε η Κίνα σε μια προσπάθεια να απεξαρτηθεί από τους Δυτικούς προμηθευτές της στο νευραλγικό αυτό τομέα της οικονομίας αλλά και της ασφάλειας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC που επικαλείται το κινεζικό πρακτορείο «Νέα Κίνα», η κυβέρνηση του Πεκίνου δημιούργησε τον αεροναυπηγικό κρατικό όμιλο Aero-Engine Group of China (AEGC) συγχωνεύοντας μικρότερες εταιρείες κατασκευής κινητήρων. Ο όμιλος προικίστηκε με κεφάλαια περίπου 50 δισ. γουάν (7,5 δισ. δολ.) και ως αποστολή έχει τον σχεδιασμό και κατασκευή κινητήρων για εμπορικά και πολεμικά αεροσκάφη.
Βασικοί χρηματοδότες του νέου ομίλου AEGC είναι η κυβέρνηση του Πεκίνου και επίσης η Aviation Industry Corp of China (AVIC) και η Commercial Aircraft Corp of China (Comac). Η AVIC κατασκευάζει στρατιωτικά αεριωθούμενα και ελικόπτερα, ενώ η Comac κατασκευάζει το μεγαλύτερο κινεζικό επιβατικό αεροσκάφος, το C919.
Η Κίνα διαθέτει εδώ και χρόνια αεροναυπηγική βιομηχανία, μεταδίδει το BBC. Ωστόσο εδώ και δεκαετίες προσπαθεί να αναπτύξει μια τεχνολογία κατασκευής κινητήρων που θα καλύπτουν τα διεθνή πρότυπα και απαιτήσεις. Μέχρι στιγμής οι εταιρείες AVIC και Comac εφοδιάζουν τα επιβατικά αεροσκάφη τους με κινητήρες που προμηθεύονται από τις αμερικανικές βιομηχανίες General Electric και United Technologies’ Pratt & Whitney, ενώ στα στρατιωτικά αεροσκάφη χρησιμοποιούν ρωσικής κατασκευής κινητήρες.

«Στρατηγική κίνηση»
χαρακτήρισε τη δημιουργία του νέου ομίλου κατασκευής κινητήρων ο πρόεδρος της χώρας Ξι Ζινπίνγκ και πρόσθεσε ότι στόχος είναι να αποκτήσει η Κίνα φήμη ως παγκόσμια αεροναυπηγική δύναμη.