Σπάει το ένα μετά το άλλο τα ρεκόρ οΠειραιάς, που κερδίζει συνεχώς θέσεις πριν μάλιστα η COSCO βάλει μπροστά τις νέες της επενδύσεις στον ΟΛΠ.
Από τα στοιχεία που δημοσίευσε η μητρική COSCO Pacific και για τους 36 τερματικούς σταθμούς που ελέγχει παγκοσμίως προκύπτει ότι οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της θυγατρικής της στον Πειραιά (ΣΕΠ ΑΕ – Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) πέτυχαν φέτος νέο ρεκόρ και για πρώτη φορά ξεπέρασαν τα 2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια στο επτάμηνο του 2016, καταγράφοντας αύξηση 14,2% από πέρυσι.
Ως αποτέλεσμα η θυγατρική της COSCO αναρριχήθηκε στην πρώτη θέση μεταξύ όλων των λιμανιών που ελέγχει ο όμιλος εκτός Κίνας, σκαρφαλώνοντας μία ακόμη θέση στην παγκόσμια κατάταξη του κινεζικού ομίλου πριν ακόμη δρομολογήσει τις νέες του επενδύσεις στον ΟΛΠ.
Η πρωτιά της ελληνικής θυγατρικής σημαίνει ότι ο Πειραιάς διακινεί τους μεγαλύτερους όγκους μεταξύ και των 8 terminals που ελέγχει η COSCO εκτός Κίνας, δηλαδή του Σουέζ, της Τουρκίας, του Βελγίου (Αμβέρσα, Ζεεμπρούγκε), της Σιγκαπούρης, της Κορέας και των ΗΠΑ. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι ο Πειραιάς διακινεί πλέον το 30% του συνολικού όγκου που διακινούν και οι 8 τερματικοί μαζί.
Δείγμα μάλιστα του πόσο σημαντικό ρόλο διαδραματίζει για τον κινεζικό όμιλο η ελληνική εταιρεία είναι ότι στο σύνολο και των 36 τερματικών που ελέγχει παγκοσμίως η COSCO, ο Πειραιάς καταλαμβάνει στο επτάμηνο την 11η θέση!
Τα στοιχεία αφορούν μόνο τη ΣΕΠ και όχι το σύνολο του ΟΛΠ (δηλαδή την προβλήτα Ι) που μέχρι και τον Ιούλιο δεν είχε περάσει στα χέρια της COSCO. Συνυπολογίζοντας επομένως την υπάρχουσα δυναμική ανάπτυξης, τίποτα δεν αποκλείει του χρόνου, και ενώ η ενσωμάτωση του ΟΛΠ στη στρατηγική της COSCO θα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ο Πειραιάς να αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση της κατάταξης των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών της Μεσογείου. Σήμερα βρίσκεται στην τρίτη θέση πίσω από τα ισπανικά Βαλένθια και Αλγκεθίρας.
Ενθαρρυντικά στοιχεία. Τα καλά νέα του επταμήνου σχετίζονται με την έναρξη, ένα χρόνο πριν από τη συμβατική υποχρέωση της COSCO, της πιλοτικής λειτουργίας της δυτικής προβλήτας ΙΙΙ, μιας επένδυσης 230 εκατ. ευρώ που έχει συμφωνηθεί από τα τέλη του 2014, στο πλαίσιο του τότε φιλικού διακανονισμού των Κινέζων με το Ελληνικό Δημόσιο. Με άλλα λόγια πρόκειται για δρομολογημένο εδώ και καιρό έργο και δεν έχει σχέση με τις επενδύσεις ύψους 600 εκατ. ευρώ που θα κάνουν οι Κινέζοι στον ΟΛΠ.
Τα πρώτα στοιχεία για τη λειτουργία της δυτικής προβλήτας είναι ενθαρρυντικά. Ο εξοπλισμός του με πέντε από τις μεγαλύτερες γερανογέφυρες διεθνώς που κατέφτασαν τους προηγούμενους μήνες είχε ως αποτέλεσμα να διακινηθούν μόνο τον Ιούλιο επιπλέον 40.000 νέα εμπορευματοκιβώτια συγκριτικά με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Ετσι εξηγείται και η αύξηση 15,2% στα εμπορευματοκιβώτια μόνο τον Ιούλιο (από 280,6 πέρυσι στα 323,3 φέτος).
Η θυγατρική ΣΕΠ της COSCO διακίνησε πέρυσι από τον Πειραιά περίπου 3 εκατ. κιβώτια, και άλλα 400.000 η προβλήτα Ι του ΟΛΠ. Καλώς εχόντων των πραγμάτων φέτος, και οι τρεις προβλήτες του ΟΛΠ αναμένεται να ξεπεράσουν σημαντικά τα επίπεδα των 3 εκατ., ενώ κάποιοι δεν αποκλείουν να βρεθούν κοντά στα 4 εκατ.
Τα δύσκολα πάντως για τον νέο ιδιοκτήτη του ΟΛΠ ξεκινούν τον Σεπτέμβριο που αναμένεται να συζητηθούν ο νέος γενικός κανονισμός εργασίας, ο κανονισμός προσωπικού, η οργανωτική δομή του οργανισμού και θέματα όπως οι υπερωρίες.

Ενα από τα πρώτα μέτρα που θα εξεταστούν είναι η προσέλευση του προσωπικού, καθώς δεν υπάρχει μέχρι σήμερα σχετικός μηχανισμός ελέγχου (κάρτα προσέλευσης). Παράλληλα θα δρομολογηθούν οι πρώτες επενδύσεις σε ναυπηγοεπισκευή, car terminal, logistics και κρουαζιέρα, ένα συνολικό master plan 600 εκατ. ευρώ που θα αρχίσει σταδιακά να ξεδιπλώνεται μέσα στο 2016.