H διείσδυση των φορητών συσκευών στη ζωή των πολιτών είναι μια πραγματικότητα που την υπαγορεύει η ανάγκη για να κάνουμε πιο εύκολη τη ζωή μας. Από την άλλη πλευρά, πολλές φορές η σχέση των καταναλωτών με τις συσκευές αυτές αγγίζει τα όρια του εθισμού. Το φαινόμενο αυτό καταγράφει η έρευνα Global Mobile Consumer Trends που πραγματοποίησε η Deloitte.
Οκτώ στους δέκα καταναλωτές (78%) έχουν στην κατοχή τους ένα smartphone, ένας στους δύο (το 50%) είναι κάτοχος tablet, ενώ σχεδόν ένας στους δέκα (το 9%) έχει μια wearable συσκευή.
Επίσης, σύμφωνα με το report Global Mobile Consumer Trends της Deloitte, υπάρχει και ένα 7% των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο που έχουν στην κατοχή τους και τις τρεις προαναφερθείσες συσκευές.
Τα στοιχεία του report επιβεβαιώνουν ότι ο σύγχρονος καταναλωτής δεν επιθυμεί να είναι απλά online αλλά θέλει να μπορεί να συνδέεται στο Διαδίκτυο και να αλληλεπιδρά ψηφιακά απ’ όπου κι αν βρίσκεται, επιθυμία που ικανοποιούν οι φορητές συσκευές.
Μάλιστα το report της Deloitte δείχνει ότι,σε αντίθεση ίσως με αυτό που πιστεύει η πλειοψηφία,οι πιο φανατικοί οπαδοί των mobile συσκευών είναι οι καταναλωτές στις λεγόμενες αναδυόμενες αγορές του πλανήτη.
Για παράδειγμα, η κατοχή wearable συσκευών (smartwatches και fitness bands) στις αναδυόμενες οικονομίες του κόσμου ξεπερνά τον παγκόσμιο μέσο όρο. Παράλληλα περισσότερο από το ένα τέταρτο των καταναλωτών στις συγκεκριμένες αγορές δηλώνει ότι σκοπεύει να αποκτήσει μια wearable συσκευή το επόμενο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, το 20% προτίθεται να αγοράσει ένα tablet τους προσεχείς 12 μήνες.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, στις θεωρούμενες «ώριμες» αγορές η κατοχή μιας wearable συσκευής αντιστοιχεί ποσοστιαία στο 13%, ενώ το ποσοστό εκείνων που σκοπεύουν να αγοράσουν μια συσκευή tablet τον επόμενο χρόνο ανέρχεται επίσης σε 20%.
Πάντως, ησχέση των πολιτών με τις φορητές συσκευές, όπως προκύπτει από το Global Mobile Consumer Trends της Deloitte, που στηρίχθηκε στις απαντήσεις 50.000 καταναλωτών σε 31 χώρες και στις έξι ηπείρους, έχει αρχίσει πλέον να αγγίζει τα όρια του εθισμού.
Ασχέτως γεωγραφικής προέλευσης, οι mobile καταναλωτές σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν ένα κοινό σημείο: στη συντριπτική τους πλειονότητα ελέγχουν το κινητό τους τηλέφωνο μέσα σε τρεις το πολύ ώρες από το πρωινό ξύπνημα.
Πιο συγκεκριμένα, το 93% των καταναλωτών στις αναδυόμενες οικονομίες ελέγχει το κινητό του μέσα σε μία ώρα ή και λιγότερο από τη στιγμή που θα ξυπνήσει. Στις «ώριμες» αγορές το αντίστοιχο ποσοστό είναι 78%.
Οσον αφορά δε το πόσο συχνά οι καταναλωτές ανά τον κόσμο «τσεκάρουν» το κινητό τους, τα στοιχεία της Deloitte κάνουν λόγο για περίπου 40 φορές την ημέρα κατά μέσον όρο. Στις «ώριμες» αγορές το 6% των καταναλωτών ελέγχει το κινητό του τουλάχιστον 100 φορές την ημέρα. Το αντίστοιχο ποσοστό για τις αναδυόμενες αγορές διαμορφώνεται στο 14%.
Η Σιγκαπούρη κατέχει μάλιστα την παγκόσμια πρωτιά στον συγκεκριμένο δείκτη, με σχεδόν έναν στους δέκα πολίτες να ελέγχουν το κινητό τους περισσότερες από 100 φορές στη διάρκεια μιας ημέρας.

HeliosPlus