Με διευρυμένη πλειοψηφία ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης της ΟΛΠ Α.Ε. στην κινεζική Cosco, παρά την εμπλοκή που προηγήθηκε και τις παλινωδίες που οδήγησαν σε μια πρωτοφανή για τα κοινοβουλευτικά χρονικά κατάσταση, με την Ολομέλεια της Βουλής να διακόπτει τις εργασίες της προκειμένου το επισπεύδον υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης να τροποποιήσουν άρθρα του νομοσχεδίου προκειμένου να προσαρμοστούν πλήρως προς όσα περιελάμβανε η συμφωνία.

Είχε μεσολαβήσει η επιστολή-«βόμβα» της Cosco με την οποία ουσιαστικά απειλείτο να τιναχθεί στον αέρα η συμφωνία και μάλιστα λίγες ώρες πριν το σημαντικό ταξίδι του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα στο Πεκίνο. Τελικώς, μετά και τις αναγκαίες διορθώσεις εκ μέρους του υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα το τροποποιηθέν νομοσχέδιο ψηφίστηκε όχι μόνον από την πλειοψηφία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αλλά και από την ΝΔ, την Δημοκρατική Συμπαράταξη (με εξαίρεση το άρθρο 10α για τα εργασιακά), το Ποτάμι και την Ένωση Κεντρώων, ενώ καταψήφισαν Χρυσή Αυγή και ΚΚΕ (αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας επί της αρχής και επί σειράς άρθρων κατέθεσε η Χ.Α., ενώ για ένα άρθρο η ΔΗ.ΣΥ.).

Από την ψηφοφορία απουσίαζαν ο κ. Τσίπρας και ο υπουργός Επικρατείας Ν. Παππάς λόγω της επίσκεψης Γκάμπριελ, αλλά και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ι. Μιχελογιαννάκης, ενώ πολλές ήταν οι απουσίες από την αξιωματική αντιπολίτευση η οποία υπερψήφισε το νομοσχέδιο. Μεταξύ των απόντων της ΝΔ ήταν ο αρχηγός της ΝΔ Κυρ. Μητσοτάκης, οι αντιπρόεδροι Αδ. Γεωργιάδης και Κ. Χατζηδάκης κ.ά. Συνολικά οι απόντες ήταν 52. Έτσι, επί 248 ψηφισάντων τα «ναι» ήταν 223 έναντι 25 «όχι».

Το θέμα με τους ενδοκυβερνητικούς χειρισμούς και οι πολιτικές αναταράξεις που προκάλεσε, δημιούργησαν έντονο προβληματισμό και ανησυχία στην κυβέρνηση. Ο κ. Δρίτσας, ο οποίος αρχικώς «έδειξε» την Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης ως υπεύθυνη για την τροπή που έλαβε η νομοθετική αποτύπωση των συμφωνηθέντων, με αποτέλεσμα να πυροδοτηθεί η αντίδραση της αντισυμβαλλόμενης Cosco, ακολούθως ανέλαβε μερίδιο της ευθύνης για την εξέλιξη αυτή, διαβεβαιώνοντας πάντως ότι σε κάθε περίπτωση το κριτήριο ήταν η ορθή νομοθέτηση και όχι η παραβίαση των συμφωνηθέντων.

Μάλιστα στην καταληκτική ομιλία του δεν δίστασε να διατυπώσει και υπαινιγμούς προς την πλευρά της κινεζικής εταιρείας και τους νομικούς της, κάνοντας λόγο για «υπερβάλλοντα νομικό ζήλο που δεν ξέρω τι κίνητρα έχει». «Προς εξασφάλιση κάλυψη της εταιρείας από κάποιους κινδύνους; Δεν ξέρω. Όμως αυτός ο υπερβάλλων νομικός ζήλος είναι αυταπόδεικτος», είπε. Και χαρακτήρισε «πολύ επιπόλαιη και επιδερμική την προσέγγιση ότι με την διακοπή των εργασιών της Βουλής η κυβέρνηση το ΄΄έκανε γαργάρα΄΄».

«Δεν είναι παρά μόνο μια νομική υπερβολή, ένας νομικός σχολαστικισμός. Κοντός ψαλμός αλληλούια. Σε λίγη ώρα θα γίνει η ψηφοφορία και το περιεχόμενο, οι προοπτικές και οι δυνατότητες θα αποτυπωθούν με τον καλύτερο τρόπο στο ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Κίνα», υπογράμμισε ο κ. Δρίτσας, επισημαίνοντας, παρά τα όσα είχαν προηγηθεί, ότι «η αξιοπιστία της χώρας υπηρετείται με τον καλύτερο τρόπο από αυτή την κυβέρνηση γιατί ακριβώς οι σχεδιασμοί μας είναι σχεδιασμοί προοπτικής».

Χαρακτήρισε δε «άξιο απορίας» το ότι η Δημοκρατική Συμπαράταξη κατέθεσε αίτημα διεξαγωγής ονομαστικής ψηφοφορίας για το άρθρο 10α του νομοσχεδίου που αφορά στα εργασιακά του ΟΛΠ, άρθρο, το οποίο, όπως τόνισε, «αποτυπώνει τις προσπάθειες για κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων και είναι κατάκτηση».