«Σώσαμε μια χρεοκοπημένη εταιρεία, αλλά υποτιμήσαμε τα προβλήματά της. Αντί να ασχοληθούμε με την ανάπτυξή της ακόμη ταλαιπωρούμαστε με προβλήματα του παρελθόντος. Δυστυχώς δεν νιώθουμε ότι λειτουργούμε σε ένα φιλικό επενδυτικό περιβάλλον».

Αυτό ανέφερε η νέα διοίκηση της ΣΕΚΑΠ στην πρώτη της συνάντηση με δημοσιογράφους μετά την εξαγορά της καπνοβιομηχανίας το 2013 από την Donskoy Tabak συμφερόντων του κ. Ιβάν Σαββίδη.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΣΕΚΑΠ, ο νέος ιδιοκτήτης έχει επενδύσει 35 εκατ. ευρώ στην εταιρεία. Τα πέντε για την εξαγορά της, μέσω διεθνούς διαγωνισμού, 25 εκατ. ευρώ για ενίσχυση των ιδίων κεφαλαίων, 1,7 εκατ. ευρώ για αποζημιώσεις εργαζομένων που αποχώρησαν και 4,2 εκατ. ευρώ για επενδύσεις εκσυγχρονισμού.
«Με τα 35 εκατ. ευρώ η εταιρεία επιβίωσε», τόνισε ο πρόεδρος της ΣΕΚΑΠ κ. Αρθουρ Νταβιντιάν και πρόσθεσε: «Κέρδισε και η κοινωνία, οι καπνοκαλλιεργητές, αλλά και το κράτος, καθώς την τελευταία τριετία καταβάλαμε φόρους 300 εκατ ευρώ. Η ΣΕΚΑΠ επιβίωσε γιατί καταφέραμε να «παντρέψουμε» την τεράστια τεχνογνωσία της ελληνικής εταιρείας με την εμπειρία στον κλάδο της μητρικής Donskoy Tabak».
Το 2015 η ΣΕΚΑΠ εμφάνισε τζίρο 22,4 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 5,5% σε σχέση με το 2014, κέρδη 1,1 εκατ. ευρώ μετά από πέντε ζημιογόνες χρήσεις και κέρδη ebitda 4,1 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 54% σε σχέση με το 2014. Το περιθώριο ebitda έφτασε στο 18%, όταν τα προηγούμενα έτη δεν είχε ξεπεράσει το 8%. Όπως έγινε γνωστό, η μείωση των εξόδων παραγωγής έφτασε το 23% λόγω κοινών αγορών με τη μητρική Donskoy.
Οι επενδύσεις των 4,2 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν για νέο εξοπλισμό στη συσκευασία, για εκσυγχρονισμό της συγκεκριμένης γραμμής παραγωγής, για γραμμή συσκευασίας κομμένου καπνού και για νέα γραμμή παραγωγής τσιγάρων τύπου slim.
Εξαγωγές
Σήμερα το μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα είναι κοντά στο 4% αλλά σύμφωνα με τον κ. Νταβιντιάν προτεραιότητα της διοίκησης είναι οι εξαγωγές σε Ευρωπαϊκή Ενωση αλλά και σε τρίτες χώρες. Ηδη, το 59,5% του τζίρου της ΣΕΚΑΠ προέρχεται από εξαγωγές καθώς από το εργοστάσιο της Ξάνθης παράγονται σήματα που δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για να πωληθούν στο εξωτερικό. Η εταιρεία άνοιξε νέες αγορές όπως Πορτογαλία, Τουρκμενιστάν, Λιβύη, Κορέα και Ουκρανία.
Ερωτηθείς για το όραμα της διοίκησης ο πρόεδρος της ΣΕΚΑΠ κ. Αρθουρ Νταβιντιάν τόνισε: «Είναι δύσκολο να μιλήσεις για στόχους στην Ελλάδα. Το νομοθετικό πλαίσιο και οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης αλλάζουν μέρα με τη μέρα. Οι παραγωγικές επιχειρήσεις θέλουν σταθερό περιβάλλον για να βάλουν στόχους. Εμείς εδώ αντιμετωπίζουμε συνέχεια απεργίες στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης που μπλοκάρουν τα προϊόντα μας, ατελείωτη γραφειοκρατία στα τελωνεία και ασάφεια στην εργατική νομοθεσία. Εν πάσει περιπτώση, στόχος μας είναι να αναπτύξουμε τη ΣΕΚΑΠ με καινοτόμα προϊόντα, με δικά της σήματα και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για άλλες χώρες».
Το βιολογικό φίλτρο

Η ΣΕΚΑΠ ιδρύθηκε τα 1975. Συμμετείχε σε αυτή η Συνεταιριστική Ενωση Καπνοπαραγωγών Ελλάδος (ΣΕΚΕ) και η Αγροτική Τράπεζα. Το 1984 λάνσαρε το Cooper, το 1989 το GR και το 1997 το BF. Οι πωλήσεις της εταιρείας απογειώθηκαν με το λανσάρισμα του βιολογικού φίλτρου, μετά από έρευνες Ελλήνων επιστημόνων. Το 2011 η εταιρεία εισήλθε και στην αγορά των slim τσιγάρων. Το κρατικό μανατζμεντ όμως για μια ακόμη φορά τα έκανε θάλασσα και το 2013 η εταιρεία έφτασε στα πρόθυρα της εκκαθάρισης. Τελικά εξαγοράστηκε από την Donskoy Tabak του κ. Ιβάν Σαββίδη, ο οποίος εκείνη την περίοδο έχτιζε το δικό του ελληνικό χαρτοφυλάκιο επιχείρησεων (ΠΑΟΚ, Μakedonia Palace κ.α.).
Σήμερα η εταιρεία απασχολεί 172 εργαζόμενους.