Υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ. Έντονη κριτική στην κυβέρνηση από τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τους χειρισμούς που έγιναν.

Έπειτα από αίτημα της Δημοκρατικής Συμπαράταξης υπήρξε ονομαστική ψηφοφορία στο άρθρο που αφορά στις εργασιακές σχέσεις.

Κλείνοντας τη συζήτηση στην Ολομέλεια, ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας είπε πως «η αξιοπιστία της χώρας υπηρετείται με τον καλύτερο τρόπο από την κυβέρνηση» και αναφερόμενος στην επιστολή της Cosco έκανε λόγο για «νομική υπερβολή».

«Το περιεχόμενο, η ατζέντα, οι προοπτικές, οι δυνατότητες, το επίπεδο στρατηγικής κατεύθυνσης, θα αποτυπωθεί από το αυριανό ταξίδι του πρωθυπουργού» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Νίκος Δένδιας κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι φέρθηκε ενοχικά απέναντι στη σύμβαση με την Cosco, επειδή είναι από την αρχή εναντίον των ιδιωτικοποιήσεων και ότι υποχρέωσε το κοινοβούλιο να περιμένει την διαπραγμάτευση των νομοτεχνικών αλλαγών συναλλασσόμενο με μια εταιρεία.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας τάχθηκε υπέρ της κύρωσης της συμφωνίας επί της αρχής, σημειώνοντας ότι αποτέλεσε στρατηγική επιλογή των κυβερνήσεων της ΝΔ από το 2008 και τόνισε ότι «η στρατηγική σχέση με την Κίνα είναι κάτι που συμμεριζόμαστε σχεδόν όλοι σε αυτήν την αίθουσα».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ανδρέας Λοβέρδος εκτίμησε ότι οι υποψήφιοι επενδυτές έχουν λάβει ένα αρνητικό μήνυμα και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση προσπάθησε να κατοχυρώσει τους εργαζόμενους δεν μπόρεσε, και προσπαθεί να κάνει προσλήψεις με μετατάξεις. «Είστε ξένοι με αυτά. Αντιλαμβάνεστε την ανάπτυξη με τρόπο μεταφυσικό» κατέληξε.

«Εύκολη κριτική» χαρακτήρισε την επίθεση που δέχθηκε η κυβέρνηση από κόμματα της αντιπολίτευσης ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος και εκτίμησε ότι έγινε για να «συγκαλυφθεί, ότι συμφωνούν με την ουσία της κυβερνητικής πολιτικής».

«Εάν υπήρχε σοβαρή διαπραγμάτευση να είχατε μεριμνήσει για τη σύνδεση της σύμβασης με ανταποδοτικά οφέλη ανάλογα με την εξέλιξη του κύκλου εργασιών» υποστήριξε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ένωσης Κεντρώων. Δεν μπορεί να παραβλέψει ότι τέτοιας μορφής σύμβασης θα συμβάλλουν στην επάνοδο της οικονομίας.

Για «ξεπούλημα» έκανε λόγο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Χρυσής Αυγής Ιωάννης Λαγός και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι απέτυχε να προστατεύσει τους εργαζόμενους.

«Δεν ήταν μείζον το θέμα που ανέκυψε χθες και εκδηλώθηκε με τρόπο που δεν έπρεπε», ανέφερε κατά την τοποθέτησή του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των ΑΝΕΛ Θανάσης Παπαχριστόπουλος.

«Πίσω ολοταχώς» Δρίτσα

«Πίσω ολοταχώς», έκανε τελικώς ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας καταθέτοντας τροποποιήσεις επί σειράς άρθρων του νομοσχεδίου για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ Α.Ε. στην κινεζική Cosco.

«Δεν υπήρχε κανένας λόγος για να δημιουργηθεί αυτή η αντίδραση και η αναταραχή», είπε, επιχειρώντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από το κομφούζιο που προκλήθηκε στο παρά πέντε του ταξιδιού του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα στο Πεκίνο. Όπως είπε μάλιστα, «η στόχευση της κυβέρνησης να εξασφαλίσει καλή νομοθέτηση δεν αφορά μόνο το δημόσιο συμφέρον αλλά και το συμφέρον του παραχωρησιούχου, χωρίς νομικά κενά που μπορούν στο μέλλον να προκαλέσουν προβλήματα». Ενώ έσπευσε να δηλώσει ότι «με ευθύνη προχωρήσαμε σε αυτές τις βελτιώσεις που μπορούν να δρομολογηθούν, να δοκιμαστούν και να κριθούν στην πράξη».


Για να μετριάσει δε την πολιτική διάσταση που προκάλεσε η προηγούμενη δήλωσή του σύμφωνα με την οποία «όχι το υπουργείο Ναυτιλίας αλλά η Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης» προχώρησε στις αλλαγές που παρ’ ολίγον να τινάξουν στον αέρα την συμφωνία με την Cosco, ο κ. Δρίτσας είπε ότι «αυτή η πρωτοβουλία των αλλαγών δεν είναι μόνο του υπουργείου μας και δική μου -και αναλαμβάνω και την προσωπική ευθύνη- ήταν μια γενικότερη πρωτοβουλία της γενικής γραμματέας που όλα τα νομοσχέδια τα ελέγχει». Καταφέρθηκε δε κατά των ΜΜΕ λέγοντας ότι «ακαριαία μεταφέρθηκε ως είδηση ότι ο Δρίτσας ΄΄αδειάζει΄΄ το Μαξίμου», καλώντας μάλιστα τα κόμματα «να μην ανέχονται αυτού του είδους την αγυρτεία από όπου και αν εκδηλώνεται». «Μην αφήνουμε στο μιντιακό σύστημα να καθορίσει την λειτουργά του πολιτικού συστήματος», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα των πολιτικο-οικονομικών αναταράξεων που προκλήθηκαν από την όλη εξέλιξη.

Απέδωσε δε στην «δημοκρατικότητα της κυβέρνησης» το γεγονός ότι η Βουλή οδηγήθηκε εν μέσω νομοθετικής διαδικασίας σε διακοπή των εργασιών της προκειμένου να κατατεθούν οι αλλαγές εκείνες οι οποίες περιορίζουν το περιεχόμενο του νομοσχεδίου αυστηρά στο πλαίσιο της συμφωνίας με την Cosco. Αιτιολόγησε δε για άλλη μια φορά την παραχώρηση του ΟΛΠ σε αναγκαίο συμβιβασμό της κυβέρνησης: «Προφανώς η κυβέρνηση όταν ανέλαβε τον Ιανουάριο του 2015 στις προγραμματικές της δηλώσεις ρητά και με σαφήνεια δεν ήταν υπέρ της λύσης των ιδιωτικοποιήσεων για στρατηγικής σημασίας τομείς και ειδικά για τα λιμάνια».

«Αυτό το όραμα η κυβέρνηση δεν μπόρεσε να το υλοποιήσει. Η μάχη που δόθηκε με αδυσώπητους όρους κατέληξε σε έναν συμβιβασμό με επώδυνες λύσεις και μέτρα και μη συμβατές με τις διακηρύξεις μας. Αυτό δεν αποτελεί προγραμματική υπαναχώρηση αλλά αλλαγή πλεύσης σε μια επιλογή σχεδόν καταναγκαστική», σημείωσε. Μάλιστα, όπως είπε, «με την ευθύνη της εντολής του Σεπτεμβρίου και όχι γιατί θέλουμε να διατηρηθούμε σε καρέκλες -άβολες ήταν για μας αυτές οι καρέκλες- η κυβέρνηση με σύστημα και σοβαρότητα βάλθηκε αυτή την δεσμευτική συμφωνία να την υλοποιήσει για να μην ρισκάρει χειρότερες εξελίξεις». Έτσι κατέληξε σε αυτή την συμφωνία με την Cosco για την οποία (συμφωνία) είπε ότι «δεν υπάρχει αμφισβήτηση από καμία πλευρά, υπάρχει όμως ανασφάλεια στο χώρο των εργαζομένων». Γι’ αυτό και έσπευσε να καταθέσει ερμηνευτική εγκύκλιο (πριν καταστεί νόμος!) σύμφωνα με την οποία διασφαλίζονται τα εργασιακά δικαιώματα όσων εργαζομένων παραμείνουν στην εταιρεία. «Είναι κακό να ξεκινήσει αυτή η νέα περίοδος με ανασφάλεια και πρέπει να μείνουν στις θέσεις τους», είπε χαρακτηριστικά, ενώ αναφερθείς στην δυνατότητα μετατάξεων, που προβλέπεται, είπε: «Είναι μια σύνθετη και δημιουργική λύση. Το καλύτερο θα είναι να παραμείνουν οι εργαζόμενοι εκεί. Όμως για την συνολική μετάβαση στη νέα πραγματικότητα πρέπει να έχουμε πρόνοιες που θα εξασφαλίσουν την κοινωνική ασφάλεια και βεβαιότητα».

Η ευθύνη των αλλαγών

Την Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης «έδειξε» ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας ως υπεύθυνη για τις αλλαγές που έγιναν στο κείμενο του νομοσχεδίου για την παραχώρηση του ΟΛΠ, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση της αντισυμβαλλόμενης Cosco, η οποία με επιστολή της προς την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, κατηγόρησε ευθέως τον υπουργό Ναυτιλίας ότι επιχειρεί να καταστήσει ανενεργές σχεδόν το σύνολο των διατάξεων της σύμβασης παραχώρησης. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης εξαπέλυσε πυρά κατά της κυβέρνησης για την εξέλιξη αυτή, που όμως τόνισαν, εκθέτει την ίδια αλλά κυρίως την χώρα και μάλιστα μια ημέρα πριν ταξιδέψει ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας στο Πεκίνο.

Μάλιστα ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΔΗ.ΣΥ. Αν. Λοβέρδος τόνισε ότι μέχρι να κατατεθούν οι αναγκαίες τροποποιήσεις η Βουλή δεν μπορεί να συζητά για κάτι που δεν γνωρίζει. Άποψη που έγινε δεκτή και η Ολομέλεια διέκοψε τις εργασίες της.

Από την πλευρά του ο κ. Δρίτσας επιχειρώντας να δώσει απαντήσεις στα εύλογα ερωτήματα που προκλήθηκαν από την πρωτοφανή αυτή εξέλιξη, είπε ότι το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης «είναι απολύτως δεσμευτικό» και ότι «κανείς δεν μπορεί να επιφέρει σε αυτό καμία αλλαγή», αλλά πρόσθεσε ότι προβλέπεται και το εξής: ότι όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία, η σύμβαση λέει ότι αμελλητί η κυβέρνηση θα φέρει προς ψήφιση τον κυρωτικό νόμο που θα συμπεριλάβει και το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης και επίσης ότι η σύμβαση λέει ότι ο ΟΛΠ αναγνωρίζει και αποδέχεται ότι οι διατάξεις του κυρωτικού νόμου που θα τεθεί σε ισχύ υπόκεινται σε νομική και τεχνική επεξεργασία και υπάρχει δυνατότητα να υποστούν αλλαγές. Όπως είπε, μάλιστα, υπάρχει «πλήρης και συμφωνημένη συμβατική υποχρέωση ότι αυτό είναι κυριαρχικό δικαίωμα της κυβέρνησης και της Βουλής η τελική διαμόρφωση του κυρωτικού νόμου προφανώς όχι με διατάξεις που θα αντίκεινται στην συμφωνία».

Ενώ δήλωσε ότι: «Όχι το υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά η Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης και οι νομικές υπηρεσίες με κριτήριο όχι πολιτικό ή συμβατικό αλλά ορθής νομοθέτησης προέβη όντως σε μια σειρά αλλαγές που δεν έχουν σχέση με παραβίαση συμφωνηθέντων όρων».

Εμπλέκει και το ΤΑΙΠΕΔ

Εξήγησε δε ότι «αυτές οι αλλαγές κατά την κρίση της κυβέρνησης δεν έγιναν για να ανατρέψουν συμφωνημένα και να παραβιάσουν συμφωνίες και μάλιστα αυτές οι αλλαγές διαβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ». «Δεν έκανε καμία κίνηση η κυβέρνηση στα μουλωχτά. Οι αλλαγές δεν έγιναν για να αιφνιδιάσουν κανέναν, αλλά στην λογική της ορθής νομοθέτησης επ’ ωφελεία και των δυο πλευρών», πρόσθεσε ο κ. Δρίτσας, κάνοντας γνωστό ότι οι απαραίτητες τροποποιήσεις είναι στην τελική φάση επεξεργασίας και «θα λύνουν νομικά τα ζητήματα αυτά χωρίς να αφήνουν κενά για παρερμηνείες».

Έντονες ήταν οι αντιδράσεις των κομμάτων με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ΝΔ Ν. Δένδια να δηλώνει προς την κυβέρνηση ότι «ή εσείς εξαπατάτε τον αντισυμβαλλόμενό σας, ή αυτός εξαπατά εμάς». «Η επιστολή της Cosco ούτε λίγο ούτε πολύ ομιλεί περί απατεωνιάς, ότι άλλα συμφωνήσατε και άλλα φέρατε στη Βουλή», πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας: «Ή η ΚΟΣΚΟ ψεύδεται ασύστολα ή εσείς». Ενώ η εισηγήτρια του κόμματος Όλγα Κεφαλογιάννη επιτέθηκε στην κυβέρνηση λέγοντας πως «δεν μπορείτε να παίζετε με την Ελλάδα».

Ο κ. Λοβέρδος είπε στον υπουργό Ναυτιλίας ότι «προσπαθείτε να καλύψετε αυτόν που έκανε λαθροχειρίες». «Η Cosco σας λέει ότι αφαιρέσατε μια ολόκληρη διάταξη. Είναι νομοτεχνικές παρατηρήσεις αυτές; Είναι αλλαγές ουσίας». Εκ μέρους του ΚΚΕ η Διαμάντω Μανωλάκου επιτέθηκε και στην Cosco λέγοντας ότι «η μπότα του μονοπωλίου δεν δέχεται καμία αμφισβήτηση». «Η κυβέρνηση θα τα φέρει με διορθώσεις. Τα άλλα είναι σκέτη κωμωδία», σημείωσε, ενώ ο Σπ. Δανέλλης από το Ποτάμι, υπογράμμισε ότι «είτε πρόκειται για αφέλεια είτε για τυχοδιωκτισμό». Από την Ένωση Κεντρώων ο Γ. Καρράς είπε πως είναι «ανεπαρκής κα ατελέσφορος ο τρόπος που συζητάμε και είναι ντροπή να συνεχίσουμε», ενώ από την Χ.Α. Ι. Λαγός είπε ότι το κόμμα του θα ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία «για να καταγγέλλουμε αυτό που έγινε» κατηγορώντας την κυβέρνησης ότι «θα συρθεί πίσω από την Cosco».

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο εισηγητής Ηλ. Καματερός διερωτήθηκε αν «με μια επιστολή θα ακυρώσουμε τη Βουλή», ενώ η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του κόμματος Φωτεινή Βάκη απαντώντας στις επικρίσεις, είπε ότι «η δουλειά των βουλευτών είναι να υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα του δημοσίου εκτός αν εσείς έχετε ταυτιστεί με τους δικηγόρους της Cosco». «Επιτέλους με ποιους είστε;», ρώτησε τους βουλευτές της αντιπολίτευσης.

ΠΕ: Ικανοποιημένη η COSCO από τις αλλαγές στο νομοσχέδιο

Την ικανοποίησή τους για τις σημαντικές διορθωτικές παρεμβάσεις στη σύμβαση παραχώρησης, στις οποίες προχώρησε το μεσημέρι της Πέμπτης ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, εξέφρασαν, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ, στελέχη της κινεζικής COSCO.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι ουδέποτε τέθηκε θέμα εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων, αλλά ούτε αλλαγής αναφορικά με την ισχύ του Γενικού Κανονισμού Εργασίας, που θα μπορεί να αλλάζει με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου και έπειτα από διαπραγμάτευση με τους εκπροσώπους των συνδικάτων.

Η κινεζική πλευρά φέρεται να επιθυμούσε να προστεθεί στο κείμενο της σύμβασης παραχώρησης η εξάλειψη των γραφειοκρατικών διαδικασιών σχετικά με τις εκτελέσεις έργων, αλλά και στον τρόπο επίλυσης των διαφορών που μπορεί να προκύψουν από τη σύμβαση παραχώρησης.

Σύμφωνα πάντως με τις βελτιώσεις στις οποίες προχώρησε ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας, στο άρθρο 9 στην παράγραφο 1, όπου ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς δύναται να προκηρύσσει διαγωνισμούς και να αναθέτει συμβάσεις έργων ως ιδιωτικές, προστίθεται η φράση «χωρίς να υποχρεούται προς τούτο να ακολουθήσει τυπικές διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων».

Επίσης, στο ίδιο άρθρο στην παράγραφο 3 σχετικά με τις οριστικές μελέτες και τα έργα που αναλαμβάνει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς και απαιτείται σχετική έγκριση από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής, «η εν λόγω έγκριση θα πρέπει να χορηγείται 90 ημέρες από την υποβολή της οριστικής μελέτης συνοδευόμενης από πλήρη φάκελο δικαιολογητικών τεκμηρίωσης».

Εξάλλου, νομοτεχνικές βελτιώσεις έγιναν στο άρθρο 6 και στην επίλυση διαφορών, όπου οποιαδήποτε διαφορά προκύπτει από τη σύμβαση παραχώρησης θα επιλύεται από το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων.

Νομοτεχνικές βελτιώσεις περιλαμβάνονται και στο άρθρο 12, όπου ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς μπορεί ανά πάσα στιγμή να υιοθετεί, να τροποποιεί και να εφαρμόζει δεσμευτικούς εταιρικούς κανόνες και κανονισμούς που θα ισχύουν για τον ίδιο στο βαθμό που αυτό είναι ειδικότερα αναγκαίο από τη σύμβαση παραχώρησης ή και να επιτρέπεται από την εφαρμοστέα κείμενη νομοθεσία για ζητήματα που αφορούν, μεταξύ άλλων, τις εσωτερικές πτυχές της οργάνωσης της δομής των υπηρεσιών και των λειτουργιών της.

Στο άρθρο 19, επίσης, στην παράγραφο 2, αναφορικά με την παραχώρηση της περιοχής των λιπασμάτων της Δραπετσώνας, «η χρήση της έκτασης ασκείται αποκλειστικά και μόνο από τον δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας χωρίς δικαίωμα παραχώρησης χρήσης σε τρίτο φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Ο δήμος δεν οφείλει αντάλλαγμα για την άσκηση της χρήσης».

Επίσης, οι νομοτεχνικές βελτιώσεις για τα άρθρα 14-15-19 δεν αφορούν θέματα της σύμβασης παραχώρησης.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας επισήμαναν ότι η σύμβαση παραχώρησης προωθήθηκε στη Βουλή, όπως ακριβώς είχε συμφωνηθεί με την κινεζική πλευρά και ορισμένες παρεμβάσεις έγιναν εν συνέχεια από τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης προκειμένου να υπάρξει εναρμόνιση της σύμβασης με το ελληνικό δίκαιο.

Χθες, Τετάρτη, ο υπουργός Ναυτιλίας, μιλώντας στη Βουλή για το θέμα της επιστολής του διευθυντή της ΣΕΠ θυγατρική της Cosco Αγγέλου Καρακώστα, συνέστησε ψυχραιμία, τονίζοντας ότι δεν μπορεί με μια επιστολή και με μία νομοθετική πρωτοβουλία που βρίσκεται σε εξέλιξη στη βουλή να αναστατώνεται το σύμπαν και να τίθενται ζητήματα.

Ο αρμόδιος υπουργός τόνισε μάλιστα ότι οι σχέσεις της Ελλάδας με τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας είναι σχέσεις σταθερές, προοπτικής και στρατηγικού χαρακτήρα και όλη η κυβέρνηση υπηρετεί αυτούς τους σχεδιασμούς με απόλυτη συνέπεια και συνέχεια. Ολα τα άλλα, τόνισε, είναι παραπολιτικά δημοσιογραφικού χαρακτήρα.

Η επιστολή της Cosco

Την Τετάρτη το βράδυ, επιστολή – «βόμβα» η οποία απειλεί να «τινάξει στον αέρα» την ψήφιση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ, απέστειλε η κινεζική εταιρεία COSCO στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής όπου συζητείται ήδη το σχετικό νομοσχέδιο και το οποίο έχει προγραμματιστεί να ψηφιστεί αύριο Πέμπτη από την Ολομέλεια της Βουλής.

Η COSCO δηλώνει ότι το εν λόγω σχέδιο νόμου αποτελεί «δυσάρεστη έκπληξη» καθώς ανατρέπει τα συμφωνηθέντα μεταξύ της εταιρείας και του ΤΑΙΠΕΔ για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ Α.Ε.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «το κείμενο του σχεδίου κυρωτικού νόμου που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή, αποτελεί ένα εντελώς διαφορετικό κείμενο» από εκείνο που έχει προσαρτηθεί ως παράρτημα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σύμβασης για την πώληση των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε.

Το σημαντικότερο όμως που τονίζεται στην επιστολή είναι ότι το κατατεθέν νομοσχέδιο «δεν είναι μόνο διαφορετικό αλλά και εντελώς αντίθετο με βασικούς όρους της συμφωνίας και με τα δεδομένα επί των οποίων βασίστηκε η οικονομική προσφορά της εταιρείας για την εξαγορά της ΟΛΠ Α.Ε.». Γίνεται δε λόγος για «προφανή απόπειρα του αρμόδιου υπουργείου Ναυτιλίας να υποκαταστήσει πλήρως τη διοίκηση της ΟΛΠ, να καταστήσει ανενεργές σχεδόν το σύνολο των διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης και να τροποποιήσει διά νόμου την συναφθείσα συμφωνία για την αγοραπωλησία του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε.».