Αναβλήθηκε η συζήτηση για την υπαγωγή της Μαρινόπουλος στο άρθρο106Β. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας στο Πρωτοδικείο εκπρόσωποι πιστωτών που πληροφορήθηκαν ότι συζητείτο η υπόθεση παρενέβησαν την τελευταία στιγμή με επιχείρημα την θέλησή τους να ασκήσουν κύριες παρεμβάσεις με αίτημα την απόρριψη της αιτήσεως.

Κατόπιν αυτού το δικαστήριο ανέβαλε τη συζήτηση για την Ιη Ιουλίου στις 11:00 προκειμένου να κληθούν στη συζήτηση βασικοί πιστωτές της εταιρείας, όπως επίσης το ΙΚΑ και το Δημόσιο.

Με εντολή επίσης του δικαστηρίου δεν θα μπορούν να γίνουν αναγκαστικές εκτελέσεις στην Μαρινόπουλος έως την Παρασκευή

Με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί η αγορά τις τελευταίες ημέρες το θρίλερ που βρίσκεται σε εξέλιξη καθώς τυχόν κατάρρευση της Μαρινόπουλος ΑΕ θα συμπαρασύρει εκατοντάδες εταιρείες.

Η κατ’ αρχήν συμφωνία με τη Σκλαβενίτης ΑΕΕ φαίνεται ότι πλέον δεν ισχύει, κάτι το οποίο εμμέσως υπονοεί και η ανακοίνωση που εξέδωσε η διοίκηση της Μαρινόπουλος την περασμένη Τετάρτη η οποία κάνει λόγο για «συνεχείς συζητήσεις με τις τράπεζες».

Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές – αυτές που έχουν υπερβεί κατά πολύ τον χρόνο συμφωνίας αποπληρωμής – προς τους προμηθευτές είναι αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ – ορισμένες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 500 εκατ. ευρώ – , με αποτέλεσμα πολλές προμηθευτικές επιχειρήσεις προκειμένου να περιορίσουν την έκθεσή τους σε ενδεχόμενο κίνδυνο να έχουν μειώσει σημαντικά τις παραδόσεις προϊόντων.

Πληροφορίες του «Βήματος της Κυριακής» ανέφεραν ότι τις τελευταίες ημέρες οι συστημικές τράπεζες απευθύνονται στους προμηθευτές της Μαρινόπουλος ΑΕ και ζητούν να μάθουν τον βαθμό έκθεσής τους, δηλαδή πόσα χρήματα τους οφείλονται.

Όλη η αγορά με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί ένα θρίλερ που δεν είναι απλώς για γερά νεύρα, αλλά στη σημερινή συγκυρία φαντάζει εξαιρετικά τρομακτικό.

Το υπουργείο Εργασίας «παρακολουθεί στενά» τις εξελίξεις

«Το υπουργείο Εργασίας από καιρό και από κοινού με άλλα υπουργεία παρακολουθεί στενά τις διεργασίες στον κλάδο του λιανικού εμπορίου και, ιδιαίτερα, στην εταιρεία Μαρινόπουλος ΑΕ για την εξεύρεση της προσφορότερης λύσης που θα εξασφαλίζει τη βιωσιμότητά της» διευκρινίζει το υπουργείο, μετά την αίτηση υπαγωγής στη διαδικασία εξυγίανσης του άρθρου 99 του πτωχευτικού κώδικα, την οποία κατέθεσε η εταιρεία.

Όπως προστίθεται, «το βασικότερο κριτήριο για τη συστηματική εμπλοκή του υπουργείου Εργασίας στο ζήτημα αυτό είναι η διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας των εργαζομένων στην εταιρεία και, παράλληλα, η διασφάλιση της οικονομικής και εργασιακής ισορροπίας στην εφοδιαστική αλυσίδα που εξαρτάται από αυτήν».

Την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι στην εταίρεία δηλώνουν ότι δεν είναι διατεθειμένοι για παραχωρήσεις.
Πώς ο «μεγάλος ασθενής» οδηγήθηκε στο σημερινό αδιέξοδο

Όλοι γνώριζαν ότι ο «μεγάλος ασθενής» της ελληνικής αγοράς ήταν ο όμιλος Μαρινόπουλου, κυρίως διότι οι σχέσεις που οικοδόμησε με τους προμηθευτές του στη διάρκεια των τελευταίων τριών δεκαετιών ήταν εν πολλοίς ανορθολογικές και στην περίοδο μάλιστα της κρίσης οδηγήθηκαν στο όριο του παραλογισμού.

Οι συνεχείς εναλλαγές του μάνατζμεντ από το 1999 που συνεργάστηκε μετοχικά με την Carrefour και ως πρόσφατα υποδείκνυαν, αν μη τι άλλο, ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στη διαχείριση της εταιρείας.
Στην περίοδο της κρίσης η κατάσταση επιδεινώθηκε αποφασιστικά όταν η διοίκηση της εταιρείας ακολούθησε μια επί της ουσίας καταστροφική εμπορική πολιτική. Τραβώντας πίσω τις πληρωμές των προμηθευτών της ακόμη περισσότερο χτύπησε τις τιμές σε σημείο που της προκαλούσαν υψηλές ζημιές, αποβλέποντας όμως στη συγκέντρωση της αγοράς – δηλαδή, δημιουργώντας πρόβλημα στους ανταγωνιστές της, οι οποίοι ή θα αναγκάζονταν να πουληθούν στην ίδια ή θα έκλειναν. Αυτή η εμπορική συμπεριφορά ανέβασε τον ανταγωνισμό στο «κόκκινο» στον κλάδο των σουπερμάρκετ.
Δεν επρόκειτο για τετραγωνισμό του κύκλου αλλά για ένα απελπισμένο σχέδιο εξασφάλισης μετρητών, δηλαδή ρευστότητας.
Αυτή όμως η συμπεριφορά προσέθετε νέες ζημιές και το πρόβλημα μήνα με τον μήνα οξυνόταν. Το αποτέλεσμα ήταν να μην μπορεί να περιορίσει πλέον τις μεγάλες προσφορές γιατί μειωνόταν ο αριθμός των πελατών της. Επρόκειτο τελικά για έναν φαύλο κύκλο ο οποίος απειλούσε με καταστροφή την ίδια την εταιρεία. Από τον Ιούλιο του 2015 και την επιβολή των capital controls το πρόβλημα οξύνθηκε, για ένα διάστημα σταμάτησαν οι πληρωμές των προμηθευτών της και ο πανικός άρχισε να απλώνεται στην αγορά.
Τότε, έπειτα από εσωτερικές ανακατατάξεις στην οικογένεια Μαρινόπουλου, την εταιρεία πήρε η οικογένεια του κ. Λεωνίδα Μαρινόπουλου.Εν πάση περιπτώσει, η οικογένεια αιφνιδίως – πιθανόν συζητώντας με τραπεζίτες – απευθύνθηκε στους μετόχους της Σκλαβενίτης ΑΕΕ, την οικογένεια Σπύρου Σκλαβενίτη, προτείνοντάς τους μιας μορφής συνεργασία που θα μπορούσε δυναμικά να έχει ακόμη και τον χαρακτήρα μιας στρατηγικής συνεργασίας αν εν τω μεταξύ η κατάστασή της δεν παρουσίαζε τέτοια ταχύτατη επιδείνωση.
Οι αρνητικές εξελίξεις που πήραν διαστάσεις χιονοστιβάδας εκδηλώθηκαν αρχικά από τα τέλη του Μαΐου. Αναλυτικότερα στα τέλη του Απριλίου επιχειρήθηκε η εξομάλυνση των σχέσεων της Μαρινόπουλος ΑΕ με τους προμηθευτές της – με την παρουσία τραπεζικών στις συναντήσεις – , καταγράφτηκαν οι οφειλές, πληρώθηκε ένα μέρος τους και προσδιορίστηκαν οι χρόνοι αποπληρωμής των υπολοίπων. Αλλά στα τέλη του Μαΐου προμηθευτής στον οποίο οφείλονταν περί τα 14 εκατ. ευρώ πήγε να πληρωθεί μέρος της συμφωνίας και έκπληκτος άκουσε τα αρμόδια στελέχη της Μαρινόπουλος ΑΕ να του λένε πως δεν ισχύει γιατί δεν υπάρχουν χρήματα στο ταμείο.
Παρόμοια περιστατικά επαναλήφθηκαν τις επόμενες ημέρες, οι αντιδράσεις πήραν δικαστικό χαρακτήρα και η κατάσταση οδηγήθηκε στο σημερινό αδιέξοδο. Τα νέα δεδομένα που διαμορφώθηκαν εξ αυτού του λόγου, συμπεριλαμβανομένων των νομικών προβλημάτων που εμφανίστηκαν, έκαναν αποτρεπτικό το ενδεχόμενο υλοποίησης της συγκεκριμένης συμφωνίας με τη Σκλαβενίτης ΑΕΕ.

Η ανακοίνωση της εταιρείας

ΑΙΤΗΜΑ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗΣ

Η Μαρινόπουλος ΑΕ ανακοινώνει ότι σήμερα κατέθεσε, στο Πρωτοδικείο Αθηνών, αίτημα για την υπαγωγή της σε διαδικασία εξυγίανσης βάσει τους υπ’ αριθμόν 4072/2012 και 4013/2011 Νόμους. Η εκδίκαση του αιτήματος από το Πρωτοδικείο Αθηνών, θα πραγματοποιηθεί την 1η Ιουλίου.

Η υπαγωγή της εταιρείας σε διαδικασία εξυγίανσης αποτελεί τη μοναδική λύση για τη διατήρηση της λειτουργίας της, σε αυτή τη φάση, και τη σταδιακή μετάβαση στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου που θα επιτρέψει τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα.

Κύρια σημεία του σχεδίου αυτού, αποτελούν η βελτίωση της απρόσκοπτης λειτουργίας, η αύξηση των πωλήσεων, η βέλτιστη αξιοποίηση των καναλιών διανομής και η πλήρη αναδιοργάνωση της χρηματοοικονομικής λειτουργίας και διαχείρισης.

Στην παρούσα φάση η ένταξη της εταιρείας σε διαδικασία εξυγίανσης είναι μονόδρομος, καθώς αποτελεί τη μόνη επιλογή για τη διασφάλιση της λειτουργίας της ως μια βιώσιμη οικονομική μονάδα με βασικά οφέλη τη διατήρηση των θέσεων εργασίας, και της διασφάλισης των οφειλών προς τους προμηθευτές που αποτελούν βασικές προτεραιότητες της Διοίκησης.

Η εταιρεία παραμένει σε συνεχείς συζητήσεις με τις τράπεζες και θα επανέλθει με σχετικές ενημερώσεις αναφορικά με την πορεία του σχεδιασμού της.