Είναι ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις με άξονα δραστηριότητας τον τουρισμό. Αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία, τρεις startup ξεκίνησαν πρόσφατα υλοποιώντας ιδέες γύρω από τις διακοπές, με στόχο να καλύψουν ανάγκες που προκύπτουν σε επαγγελματίες και ταξιδιώτες. Και η θετική ανταπόκριση που βρίσκουν στην παγκοσμιοποιημένη αγορά του Διαδικτύου τούς δίνει τα εφόδια να επεκταθούν και εκτός συνόρων.
Το HotelFeedback, που ξεκίνησε πριν από έναν χρόνο στη Θεσσαλονίκη και έχει αναπτυχθεί ήδη με γραφεία σε Κύπρο και Γαλλία, παρέχει στους ξενοδόχους τον έλεγχο των αρνητικών σχολίων κατά τη διάρκεια της διαμονής του πελάτη.
Το FishingTrip.eu, που ιδρύθηκε πριν από ενάμιση χρόνο στην Κέρκυρα, εστιάζει στον αλιευτικό τουρισμό όπου οι ταξιδιώτες μπορούν να αναζητήσουν και να επιλέξουν διακοπές για ψάρεμα.
Επίσης, η διαδικτυακή τουριστική πλατφόρμα TripInView, η οποία παρουσιάστηκε επίσημα πλέον στα μέσα Απριλίου, δύο χρόνια μετά το πιλοτικό της λανσάρισμα το 2014, παρουσιάζει από κοντά μέτρο προς μέτρο όλη την ακτογραμμή σε προορισμούς διακοπών της Μεσογείου καθώς και τα καταλύματα με γεωδαιτημένες φωτογραφίες και βίντεο από ελικόπτερο.

HotelFeedback
«Μετρητής» εντυπώσεων από τα ξενοδοχεία
«Τα κορυφαία πράγματα στα οποία επενδύουν σήμερα οι ξενοδόχοι είναι η διαχείριση φήμης και το πώς θα βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους»
τονίζει ο συνιδρυτής της HotelFeedback κ. Δημήτρης Φροσύνης. Μαζί με τους κκ. Γιώργο Καρασμάνη και Γιώργο Καπασακαλή, δημιούργησε ένα λογισμικό που δουλεύει σε κάθε ξενοδοχείο χωριστά και δίνει τη δυνατότητα στους ξενοδόχους να ελέγχουν τις κριτικές-σχόλια (reviews) των πελατών τους, όσο ακόμη εκείνοι διαμένουν στο ξενοδοχείο. «Αυτό αποτελεί τεράστια διαφορά σε σχέση με τα reviews sites» δηλώνει, καθώς επιτρέπει τη διαχείριση και όχι απλά τη μέτρηση της ικανοποίησης των επισκεπτών. Το σύστημα λειτουργεί «σαν μαξιλάρι για τα εξωτερικά reviews sites, καθώς το όποιο πρόβλημα λύνεται μέσα στο ξενοδοχείο» εξηγεί. Επίσης «στο Trip Advisor ο ξενοδόχος παίρνει δέκα reviews, ενώ στο HotelFeedback 100».
Η HotelFeedback ξεκίνησε πριν από έναν χρόνο στη Θεσσαλονίκη και έχει αναπτυχθεί ήδη με δικά της γραφεία σε Κύπρο και Γαλλία. Μέσα στους πρώτους δέκα μήνες λειτουργίας το HotelFeedback έχουν ήδη εγκαταστήσει 93 ξενοδοχεία, 70 στην Ελλάδα, 15 resorts στην Κύπρο και οκτώ μπουτίκ ξενοδοχεία στο Παρίσι. Παράλληλα, έχουν γραφτεί στο σύστημα περισσότεροι από 25.000 επισκέπτες, οι οποίοι έχουν δώσει πάνω από 9.000 κριτικές. Πρόκειται για Hotspot που ενσωματώνεται στο WiFi του ξενοδοχείου, λειτουργώντας και σαν εργαλείο μάρκετινγκ για τον ξενοδόχο, ο οποίος μπορεί να προβάλλει υπηρεσίες ή προϊόντα.
Το ενδιαφέρον είναι έντονο, τόσο από πλευράς των ξενοδοχείων όσο και από επενδυτές, σημειώνει ο κ. Φροσύνης. «Μας προσεγγίζουν εταιρείες-κολοσσοί και υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον» αναφέρει, ενώ επισημαίνει ότι γίνονται συζητήσεις με τη διεθνή αλυσίδα Accor Hotels στο Παρίσι, όπου είναι εγκατεστημένος μόνιμα ένας εκ των τριών ιδρυτών της εταιρείας. «Η κρίση όμως στην Ελλάδα έχει επηρεάσει πολύ τις κινήσεις των ξενοδόχων» σημειώνει ο κ. Φροσύνης, μια και πολλοί σκέφτονται να πληρώσουν 50 ευρώ τον μήνα για να κάνουν ετήσια συνδρομή στο σύστημα. Η εταιρεία συστήθηκε στην Κύπρο, καθώς «στρατηγικά μάς ενδιαφέρει χάρη στην εγγύτητά της με τη Μέση Ανατολή», όπως το Ντουμπάι και άλλες αγορές. «Η επένδυση ήταν μεγάλη και πολύς ο κόπος της δουλειάς. Περιμένουμε να αποσβεστεί τον δεύτερο χρόνο λειτουργίας» καταλήγει.

FishingTrip.eu
Πάμε για ψάρεμα στις διακοπές
«Εστιάζουμε αποκλειστικά και κύρια στον αλιευτικό τουρισμό»
λέει ο κ. Νίκος Συρίγος, ο οποίος μαζί με τον κ. Σπύρο Θύμη ίδρυσε πριν από ενάμιση χρόνο στην Κέρκυρα τη FishingTrip.eu. Πρόκειται για την πρώτη ολοκληρωμένη online πλατφόρμα διαχείρισης κρατήσεων αποκλειστικά για την τουριστική αλιεία και τον αλιευτικό τουρισμό.
Η ιδέα ξεκίνησε με αφορμή την άδεια τουριστικής αλιείας για τους επαγγελματίες αλιείς, «που τους επέτρεπε πλέον να πάρουν στο σκάφος τους τουρίστες για να πάνε για ψάρεμα». Τότε ο κ. Συρίγος δραστηριοποιούνταν στη διαμόρφωση online πλατφορμών, ενώ ο κ. Θύμης είχε κατάστημα με αλιευτικά είδη. «Ο τουρισμός ήταν το πιο πρόσφορο έδαφος» λέει. «Αυτή η δυνατότητα ως τότε δεν υπήρχε, γιατί όποιος ανέβαινε στο σκάφος τους θα έπρεπε να είναι υπάλληλός τους με ΙΚΑ. Εφόσον είδαμε ότι υπήρχε ενδιαφέρον και ζήτηση, τα Χριστούγεννα του 2015 ξεκινήσαμε την υλοποίηση της πλατφόρμας», επένδυση αποκλειστικά με ίδια κεφάλαια. Το τελικό αποτέλεσμα παρουσιάστηκε στις 18 Μαρτίου, στην έκθεση Boat & Fishing in Greece, με θετική ανταπόκριση. «Εξετάζουμε την επέκταση στην Κύπρο για να βρίσκουν οι ενδιαφερόμενοι και εκεί αλιευτικά πακέτα» λέει ο κ. Συρίγος, τονίζοντας το ενδιαφέρον από τη ρωσική αγορά, μια και εφέτος οι Ρώσοι αποφεύγουν την Τουρκία. «Δεν έχουμε κάνει ακόμη διαφήμιση γιατί θέλουμε να είναι έτοιμα τα πακέτα των διοργανωτών μας. Τρέξαμε όμως μια παγκόσμια καμπάνια για δύο λεπτά και στη σελίδα μας ήρθαν 1.800 επισκέπτες».
Σήμερα η πλατφόρμα φιλοξενεί όλες τις περιοχές της Ελλάδας με 46 διοργανωτές-παρόχους αλιευτικών εκδρομών και 130 συμβάσεις υπό υπογραφή. Περιλαμβάνει επαγγελματίες αλιείς με σκάφη ως 15 μέτρα, ενοικιαζόμενα σκάφη αναψυχής, σκάφη ιδιωτών από επτά μέτρα και πάνω, μικρά καγιάκ, σχολές ελεύθερης κατάδυσης, καθώς και ιδιώτες για παράκτιο ψάρεμα. «Απαιτούμε το σκάφος να έχει τουλάχιστον δύο αλιευτικά εργαλεία» τονίζει ο κ. Συρίγος, υπογραμμίζοντας την πιστή εφαρμογή των κανονισμών σε ό,τι αφορά τους χρόνους που απαγορεύεται το ψάρεμα, τα επιτρεπόμενα είδη κ.ά. Η πλατφόρμα είναι διαθέσιμη σε δύο γλώσσες, ελληνικά και αγγλικά, ενώ εντάσσονται και τα ρωσικά και σύντομα τα βουλγαρικά και τα κινεζικά, ενώ για την επόμενη τουριστική περίοδο θα παρουσιαστεί και η έκδοση για iPhone και iPad.

TripInView
Η ακτογραμμή της Μεσογείου στην οθόνη

Ολη την ακτογραμμή της Μεσογείου, από την Πορτογαλία ως και την Τουρκία, με εξαίρεση την Κροατία προς το παρόν, περιλαμβάνει η εφαρμογή TripInView, η οποία παρουσιάστηκε επίσημα πλέον στα μέσα Απριλίου, δύο χρόνια μετά το πιλοτικό της λανσάρισμα το 2014. «Είναι η πρώτη στον κόσμο οπτική πλατφόρμα διακοπών», λέει ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής, μαζί με τον κ. Βαγγέλη Κασιμάτη, της εταιρείας Geotag Aeroview κ. Αχιλλέας Χατζηνίκος. Η διαδικτυακή τουριστική πλατφόρμα που δημιούργησε το 2013 η ελληνική εταιρεία και διατίθεται επίσης σε εφαρμογή για κινητά iOS παρουσιάζει γεωδαιτημένες φωτογραφίες και βίντεο από ελικόπτερο ολόκληρων των ακτογραμμών που αποτελούν προορισμούς «ήλιου και θάλασσας». Στις φωτογραφίες μιας περιοχής μάλιστα ο χρήστης μπορεί να εντοπίσει και τις τοπικές τουριστικές εγκαταστάσεις.
Η εμπορική αξιοποίηση γίνεται είτε με διαφήμιση που βάζουν οι ενδιαφερόμενοι (εταιρείες και επαγγελματίες στον ευρύτερο χώρο του τουρισμού), με προμήθεια από κρατήσεις που γίνονται σε ξενοδοχεία μέσω αναδρομολόγησης από το TripInView, είτε από την εκμετάλλευση του οπτικού υλικού. Από την κίνηση στην πλατφόρμα «βλέπουμε ότι το έχουν επισκεφθεί από 192 διαφορετικές χώρες, ενώ κάθε μήνα οι επισκέπτες του site προέρχονται από 120 διαφορετικές χώρες» λέει ο κ. Χατζηνίκος. Παρακολουθώντας δε τις προτιμήσεις των επισκεπτών «παρατηρούμε ότι Ελλάδα βλέπουν εννέα στους δέκα Ρώσους, έξι στους δέκα Γερμανούς, ενώ οι Σέρβοι βλέπουν μόνο Ελλάδα».
Εως το τέλος του 2017 «θα έχουμε ολοκληρώσει τις ακτές της Καραϊβικής, του Μεξικού και του Μαϊάμι» για να στοχεύσουμε και στην αγορά της Αμερικής, λέει ο κ. Χατζηνίκος. Τότε, με βάση το επιχειρησιακό σχέδιο «τα έσοδά μας θα είναι όσα και οι επενδύσεις μας» εκτιμά. Η επένδυση άλλωστε έχει ξεπεράσει τα 3 εκατ. ευρώ αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες που έγιναν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα από startup εταιρεία στον χώρο της πληροφορικής. Στόχος ως το 2020 είναι «τα πιο αξιόλογα και ενδιαφέροντα σημεία της γης, όπως βουνά, πόλεις, ποτάμια, να είναι φωτογραφημένα στο TripInView» προσθέτει. Ηδη η εταιρεία έχει παρουσία σε Τουρκία και Ιταλία, ενώ «μέσα στο 2016 σχεδιάζουμε να πάμε σε Αγγλία, Ισπανία, Ρωσία και στη Γερμανία είναι εγκατεστημένος ένας από τους βασικούς ιδρυτές» καταλήγει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ