Στις συνεχείς επενδύσεις σε σύγχρονες γραμμές παραγωγής, στην καινοτομία, στη σωστή διαχείριση, στην εμμονή στην ποιότητα και την εμπιστοσύνη στο ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης βρίσκεται το μυστικό ανάπτυξης της ελληνικής εταιρείας παραγωγής πλαστικών συσκευασιών Lariplast. Ετσι, ο ιδιοκτήτης της οικογενειακής επιχείρησης από τη Λάρισα, κ. Ιωάννης Τσερέπας, μετέτρεψε τη μικρή βιοτεχνία των 15 ατόμων σε μια σύγχρονη βιομηχανία με προσωπικό 115 ατόμων. Σήμερα, η Lariplast εξάγει σε περισσότερες από 20 χώρες, ενώ το 75% των πωλήσεών της προέρχεται από εξαγωγές.
H εταιρεία ιδρύθηκε το 1969, παράγει πλαστικά προϊόντα μιας χρήσεως για τρόφιμα, όπως ποτήρια, πιάτα, κύπελλα γιαούρτης κ.ά., και οι πωλήσεις της παρά την κρίση αυξήθηκαν στα 20,5 εκατ. ευρώ το 2015, από 18 εκατ. ευρώ, διότι η εταιρεία πραγματοποιεί μεγάλες εξαγωγές σε όλον τον κόσμο από το 1996. Από το 2000 η Lariplast, όπως ανέφερε ο κ. Ιωάννης Τσερέπας, «είναι ηγέτιδα βιομηχανία στα Βαλκάνια (στο είδος μας) και ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά εργοστάσια, ενώ το 2011 ιδρύσαμε το εργοστάσιο μας στη Γαλλία, τη Lariplast France». Μάλιστα, ο κύκλος εργασιών στο εργοστάσιο στη Γαλλία, που απασχολεί 20 εργαζομένους, ανήλθε σε 12 εκατ. ευρώ για το 2015 .
Ιδρυση θυγατρικών


Οσον αφορά τη δραστηριοποίηση της Lariplast στο εξωτερικό, εξάγει σε ΗΠΑ, Αγγλία, Ιρλανδία, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, σε όλες τις χώρες των Βαλκανίων, Λίβανο, Ισραήλ και Ιορδανία. Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι η ίδρυσηεμπορικών θυγατρικών σε Ιταλία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο και Ισραήλ, ενώ μακροπρόθεσμα σχεδιάζεται η νέα παραγωγική μονάδα στις ΗΠΑ.
Πάντως, η κρίση προβλημάτισε και τη Lariplast. Οπως ανέφερε ο ιδιοκτήτης της, «όσο υπάρχει αστάθεια, υπάρχει ανισορροπία. Κυρίως μας δυσκόλεψε στην αγορά των πρώτων υλών μας από το εξωτερικό και στο να πείσουμε τους πελάτες μας στο εξωτερικό ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να τους εξυπηρετούμε, παρ’ όλες τις δύσκολες συνθήκες στη χώρα μας. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε ήταν μεγάλες και όλα τα αντιμετωπίσαμε μόνοι μας».
Σκληρή δουλειά


Πάντως, όπως πρόσθεσε ο επιχειρηματίας, «δεν είναι εύκολο για μια εταιρεία να μπει και να σταθεί στο εξωτερικό, θέλει όραμα, στόχους, στρατηγική, φιλοσοφία, σταθερότητα και σκληρή δουλειά. Εμείς στη Lariplast πιστεύουμε στις δυνάμεις μας, θεωρούμε ότι κανένας δεν είναι καλύτερος από εμάς, δεν υποτιμούμε αλλά δεν υπερεκτιμούμε τον ανταγωνισμό μας. Γνωρίζουμε τι μπορούμε και τι δεν μπορούμε να κάνουμε».
Οσον αφορά τον κλάδο της Lariplast, στην Ελλάδα ο υψηλός ανταγωνισμός προέρχεται από βιοτέχνες που δεν πληρούν τις προδιαγραφές παραγωγής των προϊόντων (άδειες-πιστοποιητικά καταλληλότητας κ.ά.). Επίσης, η ελληνική αγορά δέχεται μεγάλες εισαγωγές προϊόντων από την Τουρκία με χαμηλές τιμές, αφού το κόστος στη γειτονική χώρα είναι χαμηλότερο. Η ποιότητα είναι εξαιρετικά χαμηλή, συνεχίζει ο ίδιος, πολλά προϊόντα δεν είναι κατάλληλα για τρόφιμα και το σέρβις είναι σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Αλλά σε μια αγορά όπως η ελληνική, που βρίσκεται σε διαρκή κρίση την τελευταία εξαετία, η τιμή του προϊόντος βρίσκεται στο επίκεντρο.

«Στην αγορά του εξωτερικού»
, καταλήγει ο επιχειρηματίας, «πρέπει να διατηρείς συνδυασμό αποτελεσμάτων, όπως ανταγωνιστική τιμή, ποιότητα και σέρβις, ενώ η γνώση της κάθε αγοράς είναι επίσης ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για την ανάπτυξη μιας εταιρείας».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ