Το κινητό τηλέφωνο προτιμούν οι Ευρωπαίοι, μεταξύ των οποίων και οι Ελληνες, για να επικοινωνούν. Παρ’ όλο που η χρήση του mobile Ιnternet αυξάνεται σταδιακά εντός της ΕΕ, οι πολίτες σε ποσοστό 89% δηλώνουν ότι το κινητό τηλέφωνο παραμένει ο πιο δημοφιλής τρόπος επικοινωνίας. Στην Ελλάδα η εικόνα δεν είναι διαφορετική από την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ενωση, με το ποσοστό των Ελλήνων που θεωρούν το κινητό τηλέφωνο βασικό τηλεπικοινωνιακό εργαλείο να κυμαίνεται επίσης στο 89%.


Το 75% στέλνει SMS

Οι κλήσεις μέσω κινητού παραμένουν ο πιο δημοφιλής τρόπος επικοινωνίας για 9 στους 10 Ευρωπαίους. Σε κάθε περίπτωση το mobile Ιnternet παραμένει μια ισχυρά ανερχόμενη δυναμική εντός της ευρωπαϊκής αγοράς. Σήμερα το 69% των ευρωπαϊκών νοικοκυριών έχει τουλάχιστον ένα μέλος που έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες mobile Ιnternet, μια αύξηση 21 μονάδων σε σχέση με το 2014.
Σύμφωνα με έκθεση για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ 9 στους 10 Ευρωπαίους δηλώνουν ότι επικοινωνούν μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, το 75% χρησιμοποιεί SMS, το 69% e-mail και το 53% instant messaging. Ταυτόχρονα στην καθημερινή τους ζωή οι Ευρωπαίοι αξιολογούν ως πιο σημαντική την κινητή τηλεφωνία (74% των Ευρωπαίων) σε σχέση με το mobile Internet (34%), τη σταθερή τηλεφωνία (32%), το σταθερό Internet (27%) και τα SMS (26%). Στην Ελλάδα τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 82% για την κινητή τηλεφωνία, 26% για το mobile Ιnternet, 59% για τη σταθερή τηλεφωνία, 31% για το σταθερό Internet και 16% για τα SMS.
Για τους νέους στην Ευρώπη ηλικίας 15-24 ετών το mobile Ιnternet είναι ο δεύτερος πιο δημοφιλής τρόπος επικοινωνίας μετά την κινητή τηλεφωνία (62%), ενώ για τις ηλικίες 55+ το φορητό Internet καταλαμβάνει μόλις την έκτη θέση (12%).

Πάντως, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, αν και ο παράγοντας τιμή κάθε άλλο παρά αδιάφορους αφήνει τους Ευρωπαίους όταν επιλέγουν τηλεπικοινωνιακό πάροχο, η ποιότητα της σύνδεσης και η ταχύτητα αποτελούν ανερχόμενους παράγοντες που καθορίζουν την επιλογή εταιρείας.

Η έρευνα δείχνει ότι για την πλειονότητα των ευρωπαίων πολιτών η τιμή παραμένει το πιο σημαντικό κριτήριο επιλογής τηλεπικοινωνιακού παρόχου (για το 79% των ερωτηθέντων), ενώ στη δεύτερη θέση, από πλευράς σπουδαιότητας, κατατάσσουν την ποιότητα των υπηρεσιών (το 70% των ερωτηθέντων).
Μάλιστα τα νεανικά κοινά (μεταξύ 15 και 24 ετών) δηλώνουν ότι θα δέχονταν να συνάψουν έναν πιο μακροχρόνιο συμβόλαιο με πάροχο που θα τους προσέφερε καλύτερη και ταχύτερη σύνδεση στο Διαδίκτυο.


Κινητικότητα

Σημειώνεται ότι η ίδια έρευνα αποκαλύπτει πως η κινητικότητα των καταναλωτών και η μετακίνησή τους από τον έναν πάροχο στον άλλον παραμένει μια δημοφιλής τακτική. Σχεδόν έξι στους δέκα καταναλωτές (ποσοστό 57%) άλλαξαν πάροχο τουλάχιστον μία φορά τα τελευταία πέντε χρόνια.
Στο μεταξύ, αν και περίπου οι μισοί καταναλωτές άλλαξαν τηλεπικοινωνιακό πάροχο τα τελευταία τρία χρόνια, μόλις το 22% εξ αυτών διάβασε το σύνολο των όρων που περιλαμβάνει το συμβόλαιό τους. Αυτοί που διάβασαν μέρος ή το σύνολο του συμβολαίου τους, περίπου οκτώ στους δέκα, απαντούν ότι είχαν ξεκάθαρη πληροφόρηση για τους όρους του (84%).

HeliosPlus