Εναν επενδυτικό κύκλο, που έφθασε τα 300 εκατ. δολάρια, ολοκλήρωσε την περασμένη Πέμπτη στην Τουλούζη της Γαλλίας η Aegean Airlines, ύστερα και από την παραλαβή του έβδομου Airbus A320ceo από τη γαλλογερμανική αεροδιαστημική βιομηχανία.
Τα ολοκαίνουργια A320ceo ξεχωρίζουν χάρη στα αεροδυναμικά τους ακροπτερύγια, γνωστότερα ως «Sharklets», τα οποία μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων και εκπομπών ρύπων. Μάλιστα, τα A320ceo έχουν δυνατότητα βάρους απογείωσης ως 78 τόνους, ποσότητα αυξημένη σε σχέση με τον υφιστάμενο στόλο (73,5 τόνους), και επιτρέπουν κατ’ αυτόν τον τρόπο την επέκταση της πτητικής τους εμβέλειας, η οποία υπό προϋποθέσεις μπορεί να φθάσει ως και τις έξι ώρες.
Πρακτικά, με την προσθήκη του νέου στόλου η ακτίνα στην οποία μπορεί να δραστηριοποιηθεί η Aegean επεκτείνεται υπό προϋποθέσεις γεωγραφικά ως την Ασιατική Ρωσία, τα ανατολικά του Ιράν, τα νότια της Αιγύπτου και τα δυτικά του Μαρόκου.
Με την ολοκλήρωση της παραγγελίας των A320ceo, η Aegean μεγαλώνει ακόμη περισσότερο, καθώς ο στόλος της αριθμεί 61 αεροπλάνα, εκ των οποίων 47 Airbus και 14 ελικοφόρα (turboprοp) που χρησιμοποιεί η Olympic Air. Αξίζει να σημειωθεί ότι το διάστημα 2007-2016 η Aegean έφερε στην Ελλάδα 47 νέα αεροσκάφη Airbus –μάλιστα τα τελευταία επτά ελήφθησαν με καθεστώς capital controls –και διαθέτει έναν από τους νεότερους στόλους στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εισηγμένης κ. Ευτύχιο Βασιλάκη, η Aegean είναι μία από τις ελάχιστες ελληνικές εταιρείες που προχώρησαν σε τόσο μεγάλες επενδύσεις μεσούσης της κρίσης, μεγαλώνοντας το αποτύπωμα της Ελλάδας στον τουρισμό. Μάλιστα, η παραγγελία της Aegean, η οποία αρχικά αφορούσε μικρότερο αριθμό αεροσκαφών, επεκτάθηκε με την Ελλάδα να βρίσκεται εκτός αγορών.
Σταθερότητα για τον στόλο νέας γενιάς


Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, μια αεροπορική εταιρεία πρέπει να βλέπει πολλά χρόνια μπροστά σε σχέση με την ανάπτυξη του στόλου της, όμως στη χώρα μας αυτό δεν είναι τόσο εύκολο. Και αυτό διότι ο μακρόπνοος σχεδιασμός με αυτοπεποίθηση απαιτεί σταθερότητα και την υπόσχεση ότι όλα θα πάνε καλά, κάτι που δεν ισχύει στην περίπτωση της χώρας μας.
Σύμφωνα με τον εκτελεστικό πρόεδρο της Aegean, αν κανείς παραγγείλει μια νέα παρτίδα Airbus σήμερα, θα ξεκινήσει να παραλαμβάνει σε πέντε χρόνια και θα ολοκληρώσει την παραλαβή σε βάθος χρόνου μέχρι και εννέα ετών.
Οπως ανέφερε από την Τουλούζη, τους επόμενους 12-18 μήνες η εταιρεία θα λάβει αποφάσεις για τον στόλο της επόμενης γενιάς που θα αρχίσει να χρησιμοποιείται από την Aegean στις αρχές της επόμενης δεκαετίας. «Φυσικά, πριν από οτιδήποτε άλλο πρέπει να δούμε τη χώρα μας λίγο πιο σταθερή» είπε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο ο κ. Βασιλάκης ξεκαθάρισε πως «το γεγονός ότι δεν θα βάλουμε άμεσα νέα παραγγελία δεν σημαίνει ότι ο στόλος δεν θα επεκταθεί», καθώς υπάρχουν και διάφοροι άλλοι τρόποι προσθήκης αεροσκαφών και αύξησης του στόλου με αεροπλάνα ίδιας ποιότητας. «Το πότε θα βάλουμε την επόμενη μεγάλη παραγγελία είναι ξεχωριστό θέμα» τόνισε.

Οπως τόνισε ο αντιπρόεδρος της Aegean, η εταιρεία είναι μία από τις ελάχιστες εισηγμένες η αξία των οποίων δεν έχει μειωθεί στα χρόνια της κρίσης, και μάλιστα είναι υψηλότερη από το 2007, όταν και εντάχθηκαν στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου.

Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean κ. Δημήτρης Γερογιάννης, η εταιρεία θα επενδύσει για να δημιουργήσει στην Ελλάδα ειδικό προσομοιωτή κίνησης για τα Airbus 320, ο οποίος θα εγκατασταθεί στη βάση της εταιρείας στην Αθήνα την προσεχή περίοδο και θα επιτρέπει την εκπαίδευση των πιλότων σε αυτόν τον τύπο αεροσκάφους στην Αθήνα.
Η Aegean απεδείχθη σκληροτράχηλη, αφού μέσα σε τέσσερα χρόνια πέτυχε σχεδόν τον διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης, καθώς εξυπηρέτησε το 2015 11,6 εκατομμύρια επιβάτες, αντί 6,1 εκατομμύρια ταξιδιώτες το 2012, μετά και την εξαγορά της Olympic Air από τον όμιλο της MIG. Παράλληλα καταγράφει συνεχή κερδοφορία.
Η Airbus είναι από τους κερδισμένους της ανάπτυξης της Aegean. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Airbus, υπεύθυνο για τις πωλήσεις, κ. Κρίστοφερ Μπάκλεϊ, εκτιμάται ότι τα επόμενα 20 χρόνια οι αεροπορικές εταιρείες θα χρειαστούν περίπου 32.000 αεροσκάφη, κάτι που συνεπάγεται επενδύσεις ύψους 5 τρισ. δολαρίων.
Οπως τόνισε, σύμφωνα με τη στατιστική, η επιβατική κίνηση στις αερομεταφορές διπλασιάζεται περίπου κάθε 15 χρόνια.
ΝΕΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ
16 εκατ. αεροπορικές θέσεις μέσα στο 2016
Το 2016 η Aegean ρίχνει στην αγορά πάνω από 1 εκατ. αεροπορικές θέσεις, διαθέτοντας συνολικά πάνω από 16 εκατ. αεροπορικές θέσεις μέσα στο 2016. Παράλληλα, προσθέτει 14 ακόμη διεθνείς προορισμούς, για να φθάσει τα 111 δρομολόγια εξωτερικού και συνολικά τα 145 σε όλο της το δίκτυο.
Μάλιστα, η Αθήνα αποτελεί τον πλέον ευνοημένο από το άνοιγμα της εταιρείας, καθώς αυτή τη χρονιά η εταιρεία εκτελεί πτήσεις από το «Ελ. Βενιζέλος» προς 101 προορισμούς, εκ των οποίων 71 εξωτερικού.
Σημειωτέον ότι ποτέ άλλοτε στο παρελθόν, ούτε καν στις καλύτερες ημέρες της παλιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας, ελληνικές αερογραμμές δεν είχαν τέτοια μεγέθη, όπως είπε από την Τουλούζη ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean.
Σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της Aegean οι συνέργειες που προέκυψαν από την εξαγορά της Olympic Air διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και των δύο αερογραμμών, δημιουργώντας μεγαλύτερο αποτύπωμα της Ελλάδας στο εξωτερικό, αύξηση των προσλήψεων στον αεροπορικό όμιλο και βελτίωση των υπηρεσιών.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Aegean, την περίοδο της εξαγοράς το προσωπικό ήταν 2.100 άτομα, πέρυσι έφθασε τα 2.800 και με λίγη τύχη θα ξεπεράσει τα 3.000 άτομα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ