Με αύξηση των πωλήσεων, της κερδοφορίας και ελαφρά βελτίωση του μεριδίου της, μία χρονιά που η αγορά υποχώρησε κατά 6%, έκλεισε το 2015 για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία ΑΕ. Οπως ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Αλέξανδρος Καραφυλλίδης η κερδοφορία της αυξήθηκε κατά 50% και διαμορφώθηκε στα 10,5 εκατ. ευρώ, οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 142 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 4% και το μερίδιο αγοράς της αυξήθηκε κατά 0,5%. Παράλληλα το ύψος των επενδύσεων στη διάρκεια του 2015 ανήλθε στα 7 εκατ. ευρώ, διαθέτοντας πλέον δύο εργοστάσια, στη Σίνδο με δυναμικότητα 1,6 εκατομμύρια εκατόλιτρα, και στη Ριτσώνα με 600.000 εκατόλιτρα και 450 εργαζομένους.
Αναλυτικότερα, η νέα εταιρεία που προέκυψε από τη συγχώνευση των εταιρειών Μύθος Ζυθοποιία ΑΕ και της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας των κ.κ. Γιάννη Χήτου, Γιώργου και Ηλία Γκρέκου κατόρθωσε στη διάρκεια του 2015, μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για την ελληνική οικονομία, να βελτιώσει τη δραστηριότητα και την παρουσία της σε όλους τους τομείς. Οπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραφυλλίδης, η Μύθος Ζυθοποιία πριν από τη συγχώνευση κατείχε το 18% της αγοράς μπίρας και στο τέλος του χρόνου απέσπασε –η νέα εταιρεία –το 29% της ελληνικής αγοράς μπίρας. Από την άλλη πλευρά βελτίωσε το portfolio των προϊόντων της ενσωματώνοντας τη διανομή και πώληση της Corona, της Guinness και μοναστηριακές ετικέτες –διακινεί στην αγορά 17 σήματα, εκ των οποίων τα 10 παράγονται στην Ελλάδα.
Κατά το πρώτο έτος της δραστηριοποίησής της, η νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία καταγράφει θετικά πρόσημα σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς της με σημαντική αύξηση της κερδοφορίας, διεύρυνση του κύκλου εργασιών και ενίσχυση του μεριδίου αγοράς κατά 0,5%. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2011 ως και το 2014 η ελληνική αγορά της μπίρας συρρικνώθηκε κατά περίπου 20% και το 2015 κατά 6% ακόμη. Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι πέρυσι οι εξαγωγές της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 20% –αντιστοιχούν στο 10% των ετήσιων πωλήσεών της –ενώ εφέτος ο κ. Καραφυλλίδης εκτιμά ότι θα αυξηθούν περισσότερο από 20%. Η διοίκηση της εταιρείας ευελπιστεί ότι θα έχει σημαντικά οφέλη από το άνοιγμα της αγοράς των Ηνωμένων Πολιτειών, στην οποία έχει κλείσει συμφωνία για την προώθηση της Fix –αντίστοιχη συμφωνία έχει κλείσει και στην αγορά της Αυστραλίας.
Εν τω μεταξύ, ομαλά και χωρίς καμία παρέκκλιση συνεχίστηκε εντός του 2015 η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας που για την πενταετία 2015-2019 ανέρχεται συνολικά στα 50 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, στη διάρκεια του έτους υλοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 7 εκατ. ευρώ που είχαν ως κεντρικό άξονα τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και του πάγιου εξοπλισμού, την ανάπτυξη εργαλείων marketing και πωλήσεων και τη δημιουργία νέων προϊόντων. Για το 2016 προβλέπονται επενδύσεις ύψους 12 εκατ. ευρώ.
Για το 2016 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην εκτέλεση του επενδυτικού της πλάνου, όπως επίσης και στην ανάπτυξη καινοτομίας και ενδυνάμωσης του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου. Ειδικότερα, στην αγορά διατίθεται ήδη το νέο Tuborg Lemon Soda, ένα καινούργιο προϊόν με προσθήκη φυσικού χυμού λεμονιού που δημιουργεί νέες προοπτικές στην αγορά των αναψυκτικών. Επιπλέον, η μπίρα Mythos, με ανανεωμένη και καινοτόμα για τα ελληνικά δεδομένα συσκευασία easy open, ενισχύει τη θέση της στην αγορά και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ ανανεωμένη εικόνα παρουσιάζουν και οι FIX Dark και FIX Weiss.
Επίσης, στις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας για το 2016 περιλαμβάνονται επίσης ο εμπλουτισμός και η διεύρυνση των εργαλείων πωλήσεων, αλλά και η ενίσχυση της εξωστρέφειας και του εξαγωγικού προσανατολισμού της και η επέκταση σε νέες αγορές.

HeliosPlus