Μείωση 10,6% σημειώνουν οι προορισμοί στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου το 2016 από τη γερμανική αγορά, σύμφωνα με την έρευνα Travel Insights της GfK.

Παρότι το μεγαλύτερο μέρος των κρατήσεων τουριστικών πακέτων από τους Γερμανούς αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά τον Μάρτιο, φαίνεται ότι τα πολιτικά γεγονότα σε διάφορες περιοχές της Μεσογείου και της Βορείου Αφρικής στρέφουν τις προτιμήσεις τους εφέτος σε πιο μακρινούς και εξωτικούς προορισμούς και σε υπερατλαντικά ταξίδια προς την Αμερική. Μοναδική εξαίρεση εξακολουθεί και είναι η Ισπανία, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, αλλά και της δημοτικότητά της στους γερμανούς τουρίστες. Την ίδια ώρα, ο προϋπολογισμός των διακοπών τους παραμένει σε υψηλά επίπεδα.
Για την Ελλάδα, αν και ακόμα είναι αρκετά πρώιμο, οι πολιτικές και οικονομικές συνθήκες και η δημοσιότητα στα ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης για το προσφυγικό, ενδέχεται να λειτουργήσουν αποτρεπτικά στις προτιμήσεις των Γερμανών για τις διακοπές των καλοκαιρινών μηνών, ενώ παρόμοια στάση ενδέχεται να κρατήσουν και σε γειτονικούς ανταγωνιστικούς προορισμούς, όπως είναι η Τουρκία και οι χώρες τις Βορείου Αφρικής.

Μείωση 7% το 2015 εξαιτίας των οικονομικών και πολιτικών εξελίξεων στην Ελλάδα
Το 2015 οι κρατήσεις τουριστικών πακέτων στην Ελλάδα από τη Γερμανία ήταν μειωμένες κατά 7%. Οι οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις ειδικά τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, σε συνδυασμό με τη δημοσιότητα που έλαβαν και την όποια επιρροή από τα ξένα μέσα, είχαν άμεσο αντίκτυπο στις κρατήσεις, μια και στις αρχές κάθε τους πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος των κρατήσεων από τις χώρες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης.
Για το 2015, η Ισπανία και συγκεκριμένα τα Κανάρια και οι Βαλεαρίδες νήσοι συνέχισαν να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των γερμανών τουριστών με την Πορτογαλία να σημειώνει διψήφια αύξηση στις κρατήσεις. Στην ανατολική πλευρά της Μεσογείου, η Τουρκία κατέγραψε μικρή αύξηση στις κρατήσεις, αρκετά μικρότερη σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, επηρεασμένη και αυτή από τις πολιτικές εξελίξεις στην περιοχή. Και η Αίγυπτος έδειξε σημεία ανάκαμψης μετά από μια αρκετά μακρά περίοδο πτώσης για την τουριστική της βιομηχανία, ενώ αντίθετα για την Τυνησία, τα γεγονότα του περασμένου Μαρτίου λειτούργησαν αποτρεπτικά στις κρατήσεις, με αποτέλεσμα τη μείωσή τους σε σημαντικό βαθμό.
Σε ό,τι αφορά άλλες ευρωπαϊκές αγορές για την Ελλάδα, οι κρατήσεις από την Ολλανδία περιορίστηκαν κατά 5%, ενώ ο ρυθμός των κρατήσεων από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία παρέμειναν σε θετική πορεία, καταγράφοντας άνοδο 5% το 2015.
Η έρευνα Travel Insights της GfK, βασίζεται στη συλλογή δεδομένων κρατήσεων τουριστικών πακέτων από φυσικά τουριστικά γραφεία και online τουριστικές υπηρεσίες. Το πάνελ ως προς τα γερμανικά πακέτα κρατήσεων, αποτελείται από περίπου 1.200 ταξιδιωτικά γραφεία και 30 online σημεία πώλησης.