Επτά βήματα μπορούν να αλλάξουν το τοπίο στα logistics και να δημιουργήσουν ένα εθνικό υπερεργαλείο για την ουσιαστική υποστήριξη μιας ενδογενούς παραγωγικής ανασυγκρότησης, σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metron Logistics κ. Θεόδωρος Σκαμάγκος.

Το πρώτο είναι ο ΟΛΠ. Απαιτείται, όπως λέει, η δημιουργία μιας ρυθμιστικής αρχής για τη διευθέτηση των κανόνων του παιχνιδιού.


«Η σημερινή «τσαπατσουλιά» πρέπει να σταματήσει»
σημειώνει και επισημαίνει ότι «ο κίνδυνος να βρεθεί η ακτοπλοΐα εκτός λιμένος λόγω αδυναμίας εξυπηρέτησης των υποχρεώσεών της είναι ορατός. Θα πρέπει να δούμε την εναλλακτική λύση του Λαυρίου και να εξετάσουμε τη δημιουργία ακτοπλοϊκών ΣΔΙΤ. Τα υδροπλάνα είναι μια σοβαρή συμπληρωματική λύση επίσης» σχολιάζει και συμπληρώνει ότι χρειάζεται «μελέτη και εκτέλεση ενός σοβαρού σχεδίου για την κρουαζιέρα» στον Πειραιά.
Το δεύτερο είναι το Θριάσιο. «Η ανυπαρξία στρατηγικού σχεδιασμού και η αναζήτηση απλώς ενός ενοικίου δείχνει και εδώ την Cosco. Πιθανότατα θα υπάρξουν και consortia με συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων. Θα είναι όμως μια άνιση μάχη» σημειώνει και επισημαίνει ότι θα πρέπει να εξεταστεί η δημιουργία ενός εθνικού κέντρου μεταφορών στο Θριάσιο.
Το τρίτο είναι ο Σιδηρόδρομος. Οπως λέει, απαιτείται η ηλεκτροδότηση της γραμμής, η δημιουργία ενός σύγχρονου terminal στη Θεσσαλονίκη, η ολοκλήρωση των έργων στα σύνορα και η κατασκευή διπλής γραμμής, καθώς τα προϋπολογιζόμενα 6 εκατ. container θα υπερφορτώσουν την υφιστάμενη. «Η πρόσφατη περιπέτεια στην Ειδομένη –με το by-pass της ΗΡ μέσω Κόπερ –πρέπει να συνετίσει τους πάντες. Το συγκριτικό πλεονέκτημα του Πειραιά πρέπει να διαφυλαχθεί σαν κόρη οφθαλμού» επισημαίνει ο κ. Σκαμάγκος και υπογραμμίζει ότι οι ξένες επενδύσεις στα logistics μπορούν να δημιουργήσουν περισσότερες από 25 χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Το τέταρτο είναι το Train-Terminal και ο εμπορευματικός σταθμός Θεσσαλονίκης, καθώς υπάρχει η ανάγκη «συμμαζέματος» είτε με την ανάπτυξη του στρατοπέδου Γκόνου είτε της ΒΙΠΑ Σίνδου.
Το πέμπτο είναι τα περιφερειακά Logistics Parks και ο συνδυασμός τους με Agro-Logistics Parks. «Η αναγκαία διέξοδος της παραγωγικής ανασυγκρότησης θα σκοντάψει στην ανυπαρξία υποδομών. Οταν φτάσουμε στο σημείο να μπορεί να εξαχθεί έστω και μια παλέτα γρήγορα και φθηνά, τότε θα μπορούμε να μιλάμε για εργαλείο ανάπτυξης» τονίζει.
Το έκτο είναι οι επενδύσεις εθνικού σκοπού, όπως η σιδηροδρομική «Εγνατία» και η σιδηροδρομική διασύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης με τον Corridor 9.
Το έβδομο είναι τα City Logistics – Πράσινα Logistics. «Ο αστικός ιστός πρέπει να καθαρίσει από μεσαία και μεγάλα φορτηγά. Στο μέλλον θα πρέπει να προχωρήσουμε με ηλεκτρικά ή υβριδικά. Η λογική ενός αστικού εμπορευματικού κέντρου με 3-4 περιφερειακά hubs στις παρυφές της πόλεως είναι η ζητούμενη επόμενη ημέρα» καταλήγει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ