Σε 20 χώρες έχει παρουσία και εξάγει λογισμικό για logistics η Mantis, η οποία δραστηριοποιείται στο επιχειρησιακό software και διαθέτει κορυφαίους διεθνείς εταιρικούς πελάτες. Η εταιρεία, η οποία ξεκίνησε από την Αθήνα το 1996 και εξειδικεύεται στο λογισμικό για τη διαχείριση αποθηκών, διανομών και αποθεμάτων, καταγράφει έσοδα τα οποία κατά τα 2/3 προέρχονται από διεθνείς αγορές.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Mantis, κ. Γιάννη Παναγιωτόπουλο, η εταιρεία έχει ηγετική θέση στο software για την εφοδιαστική αλυσίδα στα Βαλκάνια και σε άλλες χώρες της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης, η οποία οφείλεται στην εμπειρία της από την ελληνική αγορά. Και αυτό διότι, όπως λέει, οι έλληνες πελάτες είναι πάρα πολύ απαιτητικοί, καθώς ζητούν μεγάλη ευελιξία στα συστήματα, αλλά και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.
Προσαρμοστικότητα


Το δυνατό σημείο του software της εταιρείας είναι η προσαρμοστικότητά του και αυτό αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα διεθνώς, καθώς ο κλάδος του λογισμικού για την εφοδιαστική αλυσίδα γενικά δεν έχει ακόμη φτάσει σε αντίστοιχο βαθμό ωριμότητας. Οπως επισημαίνει ο κ. Παναγιωτόπουλος, ενώ η αυτοματοποίηση έχει ήδη προχωρήσει στη βιομηχανία, δεν ισχύει το ίδιο για την αποθήκη. «Το δικό μας σύστημα αυτοματοποιεί και βελτιστοποιεί το σύνολο των διαδικασιών αποθήκευσης και διανομής προϊόντων. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει δραστική μείωση των λαθών, βελτίωση της παραγωγικότητας και χαμηλότερο κόστος» σημειώνει.
Το λογισμικό της Mantis παρέχει επίσης σημαντική βοήθεια στις επιχειρήσεις και για την πρόβλεψη ζήτησης και τη βελτιστοποιημένη αναπλήρωση των αποθεμάτων στα κέντρα διανομής και στα σημεία πώλησης. Το αποτέλεσμα είναι η σημαντική μείωση των αποθεμάτων και του αντίστοιχου κόστους, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνεται και η διαθεσιμότητα των προϊόντων.

Η στροφή της Mantis στο εξωτερικό ξεκίνησε το 2004. Χρειάστηκαν τρία χρόνια προκειμένου να αναπτυχθεί μια νέα γενιά λογισμικού, η οποία εξελίσσεται συνέχεια, με αποτέλεσμα πλέον η εταιρεία να ανταγωνίζεται εξειδικευμένες αμερικανικές και ευρωπαϊκές εταιρείες, οι οποίες διαθέτουν πολλαπλάσια οικονομικά μεγέθη.

«Ο μόνος περιορισμός για να μπούμε πιο δυνατά στις αγορές του εξωτερικού είναι η χρηματοδότηση» λέει ο κ. Παναγιωτόπουλος, ο οποίος σημειώνει ότι η εξωστρέφεια και οι πολύ καλές προοπτικές της Mantis προσελκύουν επενδύσεις, όπως η πρόσφατη της OdysseyVenturePartners για την χρηματοδότηση της επέκτασης της εταιρίας στην αγορά της Βόρειας Αμερικής. Συνολικά, η Mantis έχει δεχθεί δύο γύρους χρηματοδότησης από τηνVectisCapitalκαι τηνOdysseyVPαξίας περίπου 3 εκατ. ευρώ.

Για σύνθετες ανάγκες


Η Mantis έχει περισσότερους από 400 πελάτες σε συνολικά 20 χώρες, ενώ διαθέτει θυγατρικές σε Πολωνία, Ρουμανία, Τουρκία, Ισραήλ, Κύπρο και σύντομα και στις ΗΠΑ. Τα συστήματά της είναι μεταφρασμένα σε 13 γλώσσες. Απασχολεί 60 άτομα, εκ των οποίων τα 25 στην Ελλάδα, ενώ μαζί με τους συνεργάτες της ξεπερνάει τα 190 άτομα. Ο κύκλος εργασιών που καταγράφει η εταιρεία, συμπεριλαμβανομένου και του τζίρου των συνεργατών της στο εξωτερικό, κυμαίνεται περίπου στα 12 εκατ. ευρώ.

«Πρέπει να απευθύνεσαι σε πελάτες που έχουν σύνθετες ανάγκες logistics και οι οποίοι έχουν συνήθως παρουσία σε περισσότερες από μία χώρες»
σημειώνει ο κ. Παναγιωτόπουλος.
Η Mantis πρόσφατα ενέγραψε στο πελατολόγιό της την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία λιανεμπορίου στον κόσμο, τη γερμανική METRO στη Μόσχα.
Παράλληλα, έχει πελάτες πολυεθνικές των logistics όπως DHL, TNT, UPS, Gebruder Weiss, Kuehne+Nagel και ABX, ενώ στην Ελλάδα συνεργάζεται με σημαντικές εταιρείες του κλάδου όπως Ορφεύς Βεϊνόγλου, Διακίνηση, ΠΑΕΓΑΕ, SARMED κ.τ.λ., αλλά και με μεγάλες εμπορικές και βιομηχανικές επιχειρήσεις.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ