από metereologos.gr
Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017
 
 

Παραιτήθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος

Την παρέλαβε με ζημιές 240 εκατ. ευρώ και την παραδίδει κερδοφόρα
Παραιτήθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος (δεξιά) με τον γενικό διευθυντή της P&G Ελλάδας κ. Robertvan Pappelendam σε φωτογραφία αρχείου.
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 


Την παραίτησή του υπέβαλε το μεσημέρι της Τρίτης στο υπουργείο Υποδομών ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, επί των ημερών του οποίου η εταιρεία κατέστη κερδοφόρος και μάλιστα συνδέθηκε με τις ανάγκες της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας, με βάση το λιμάνι του Πειραιά.  

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέταζε από καιρό το ενδεχόμενο αποχώρησης από την εταιρεία, καθώς θεωρούσε ότι είχε κλείσει τον κύκλο του. Ωστόσο, έλαβε την απόφαση να φύγει με αφορμή το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη από εκατοντάδες μετανάστες χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα, που προκάλεσε σοβαρό πρόβλημα αξιοπιστίας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Μάλιστα, σύμφωνα με σιδηροδρομικούς, ακτιβιστές φέρονται να ενθάρρυναν τους μετανάστες να στήσουν τις σκηνές τους πάνω στον σιδηροδρομικό άξονα, γεγονός που συζητείται ευρύτερα στους κύκλους του ΟΣΕ.

Το μεγαλύτερο φορτίο του εμπορευματικού έργου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πλέον διοχετεύεται στους προορισμούς του μέσω της Βουλγαρίας, κίνηση η οποία ήρθε αναπόφευκτα όταν έκλεισε η σιδηροδρομική γραμμή - όχι όμως χωρίς κόστος για την εταιρεία. Παράλληλα, λόγω του μπλόκου της γραμμής, η HP αποφάσισε να προωθήσει στις γραμμές παραγωγής της 100 κοντέινερ με εξαρτήματα μέσω της Σλοβενίας, προκαλώντας αίσθηση στην εγχώρια αγορά.

Επίσης, χάθηκαν μέχρι νεοτέρας τα φορτία από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τα Σκόπια, ενώ στο μεταξύ οι μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισαν απεργία στα εμπορευματικά δρομολόγια, προκαλώντας έναν ακόμη πονοκέφαλο για την εταιρεία.

Από την κατάρρευση στην κερδοφορία

Ο κ. Ζηλιασκόπουλος ανέλαβε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2010, όταν η εταιρεία είχε φτάσει προ της οικονομικής κατάρρευσης, καθώς το 2009 είχε ζημιές ύψους 230 εκατ. ευρώ, ενώ το 2010 έκλεισε με ζημιές 187 εκατ. ευρώ.

Το 2011 η εταιρεία προχώρησε σε ένα εκτεταμένο, αλλά δύσκολο πρόγραμμα εξορθολογισμού, το οποίο περιείχε περικοπές συγκοινωνιακού έργου, αυξήσεις τιμών και μετατάξεις, που μίκρυνε μεν την εταιρεία, αλλά συμμάζεψε εν πολλοίς την οικονομική της θέση, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατάφερε και έκλεισε τη χρονιά με ζημιές 33 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Ζηλιασκόπουλος πήρε πολύ δύσκολες αποφάσεις, καθώς ανέστειλε τα δρομολόγια στο μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου και στη Δυτική Μακεδονία, προχώρησε σε περικοπές δρομολογίων στον κύριο άξονα και στην Ανατολική Μακεδονία - Θράκη, ενώ επαναδιαπραγματεύθηκε ή και διέκοψε ασύμφορες συμβάσεις εμπορευματικών μεταφορών και παροχής υπηρεσιών.

Ωστόσο δημιούργησε σύστημα ηλεκτρονικών κρατήσεων, ομογενοποίησε τα δρομολόγια του κύριου άξονα, ενεργοποίησε τον προαστιακό της Πάτρας, που θεωρείται ως η πιο επιτυχημένη γραμμή της χώρας, και ξεκίνησε να διαφοροποιεί το εμπορευματικό έργο της εταιρείας, στρέφοντάς το από τις εγχώριες εσωτερικές ανάγκες στο διεθνές εμπόριο.

Το 2012 η εταιρεία πέτυχε να κλείσει την πρώτη της κερδοφόρο χρήση, καθώς κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 270 χιλιάδων ευρώ, ενώ με την ολοκλήρωση του έργου της σύνδεσης του Ικονίου με το Θριάσιο από την ΕΡΓΟΣΕ (επί της διοίκησης του Γιάννη Πετρόπουλου), ο κ. Ζηλιασκόπουλος έβαλε μπρος την προσαρμογή του εμπορευματικού έργου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με βάση τις ανάγκες της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας μέσα από το λιμάνι του Πειραιά.

Το μημόνιο με την Cosco

Για λογαριασμό της Cosco η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενέταξε σταδιακά στο πελατολόγιό της μεγάλους διεθνείς πελάτες, όπως η Hewlett-Packard, η Sony, η ΖΤΕ, η Huawei, η Dell, αλλά και η ΙΚΕΑ και η P&G. Και αυτό διότι ο σιδηροδρομικός φορέας ευθυγραμμίστηκε εν πολλοίς με τις ανάγκες των πελατών της Cosco, εξυπηρετώντας τη διασύνδεση των φορτίων των εξαρτημάτων που έφευγαν από τις γραμμές παραγωγής τους στην Κίνα με τις γραμμές συναρμολόγησης που διαθέτουν οι εταιρείες στην Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη.

Αποκορύφωμα αυτής της συνεργασίας ήταν η υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Cosco το 2014 για την καθιέρωση του λιμανιού του Πειραιά ως Παγκόσμιου Διαμετακομιστικού Κέντρου, μέσω της ενίσχυσης της συνεργασίας των δύο εταιριών.

Έτσι, τόσο το 2013 όσο και το 2014 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκλεισε με κέρδη 2 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κλείνει το 2015 με μικρή αύξηση κερδών, που εκτιμώνται ότι θα φτάσουν τα 2,5 εκατ. ευρώ, παρά το κακό οικονομικό κλίμα και τις δυσκολίες στις εμπορευματικές μεταφορές των τελευταίων εβδομάδων.

Σύμφωνα με σιδηροδρομικούς, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει προοπτική και δυναμική άλλου τύπου με την ολοκλήρωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στον ορεινό όγκο της Φθιώτιδας, που θα επιτρέψει τον πολλαπλασιασμό της χωρητικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου, σε συνδυασμό με την ανάταξη της σηματοδότησης και της ηλεκτροκίνησης στο δίκτυο, που υπόσχονται καλύτερο και ταχύτερο ταξίδι.

Τα «αγκάθια»

Η τύχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ, ενώ εκκρεμεί εναντίον της ανοιχτός φάκελος κρατικών ενισχύσεων στην Κομισιόν, θα αποφασιστεί τον Φεβρουάριο, όταν θα κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές από υποψήφιους επενδυτές στον διαγωνισμό του Ταμείου. Σε περίπτωση που ο διαγωνισμός είναι άγονος, το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσε σε επαναπροκήρυξη-εξπρές, καθώς σε αντίθετη περίπτωση η Κομισιόν μπορεί να αποφασίσει ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων ύψους 800 εκατ. ευρώ, οδηγώντας την εταιρεία σε λύση και εκκαθάριση.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης είχε από την άνοιξη αφήσει να εννοηθεί ότι θα αντικαθιστούσε τον κ. Ζηλιασκόπουλο με πρόσωπο της δικής του εμπιστοσύνης. Μάλιστα, το καλοκαίρι, κατά τη διάρκεια του κλεισίματος των τραπεζών και της δωρεάν μετακίνησης των πολιτών από τον ΟΑΣΑ, ο υπουργός Υποδομών ζήτησε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μεταφέρει δωρεάν τους πολίτες, κάτι που ο επικεφαλής της αρνήθηκε να κάνει.


Οικονομία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φωνές για να παραμείνει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο κ. Ζαλιασκόπουλος 
 
 
σχόλια (11)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Σπίρτζης... | 09/12/2015 19:09
    ...πρόεδρος ΤΕΕ, τι περιμένεις;
    nemecic
    απάντηση21
     
     
    Να ίδωμεν ποιό κομματόσκυλο του Σύριζα | 09/12/2015 18:58
    θα βάλουν και αν θα μεγεθύνει, ή έστω κρατήσει, την κερδοφορία του οργανισμού. Ας μην ανησυχούμε όμως: ο "επικοινωνιακός" (βλ. προπαγανδιστικός) Σύριζα θα έχει έτοιμη την δικαιολογία: "Δεν φταίμε εμείς, φταίει ο παγκόσμιος καπιταλισμός, τα μονοπώλια, ο ιμπεριαλισμός, η εγχώρια και ξένη "διαπλοκή", που υπονόμευσαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ επί των ημερών του "΄δικού μας"." Ολίγη εντροπή, Σπίρτζη! Πάντως είσαι άξιος εκπρόσωπος του Σύριζα, επαξίως συμβάλλεις στο θεάρεστο έργο του... Να θυμάσαι μόνο πως τα πεπραγμένα του Σύριζα και των στελεχών του καταγράφονται, ένα προς ένα...
    Ν. Πειρουνάκης
    απάντηση61
     
     
    τι ειχες γιαννη ,τι ειχα παντα | 09/12/2015 13:56
    μολις βρεθει ενας καλος ξεσηκωνονταιοι αχρηστοι να τον φανε.
    απλος αναγνωστης
    απάντηση851
     
     
    Υπάρχει κάτi..... | 09/12/2015 13:18
    ....... που να έχει αφήσει όρθιο αυτός ο Σπίρτζης?? Μέχρι τώρα το μόνο που επιδεικνύει είναι θράσος, αλαζονεία, κομματοκρατία και κόμπλεξ για την μετριότητα του. Αν αυτή την συμπεριφορά την έδειχναν οι προκάτοχοι του (Χρυσοχοϊδης, Ραγκουσης, Ρέππας) θα τους είχαν περάσει από φάλαγγα.
    ds
    απάντηση801
     
     
    Μανιατης | 09/12/2015 12:08
    Μετριοπαθης Καθηγητης Παν/μιου στην Αμερικη οπου διεπρεψε. Επεστρεψε στην Ελλαδα ,ανελαβε την ηγεσια ενος απαξιωμενου
    Μπατης
    απάντηση661
     
     
     
    Κλείσιμο του V το 2011 | 09/12/2015 12:07
    το κλεισιμο του V του Μωρια το 2011 προς οφελος του μονωπολιου των ΚΤΕΛ ειναι το στοιχειο που καταδικαζει την πορεια του Ζηλ, οσο κερδοφορια και αν εξασφαλισε
    str rail
    απάντηση560
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    ΠΦΑ | 09/12/2015 11:54
    Μια εταιρεία που έμπαινε μέσα κάνα εκατομμύριο την ημέρα έγινε μέσα σε 3 χρόνια κερδοφόρα. Παρόλα αυτά ο κ. Σπίρτζης ήθελε να αντικαταστήσει τον επικεφαλής με δικό του άτομο. "Πρώτη φορά αριστερά".
    costas
    απάντηση911
     
     
    ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑΖΕΤΑΙ.... | 09/12/2015 10:16
    Στον βωμο του κομματικου πελατειακου συστηματος. Και αν δεν το εχουμε καταλαβει σιγα σιγα ενας ενας ολοι οι αξιοι παραιτουνται και φευγουν. Αρνηθηκε να υπακουσει να δινει τζαμπα ειστητηρια. Καλα εκανε. Εταιρεια διηυθυνε, οχι φιλανθρωπικο ιδρυμα. Και η κυβενρηση το καταλαβε αλλα αργησε. Και μεχρι να το παρει χαμπαρι φουνταρε η χωρα....
    pg
    απάντηση751
     
     
    ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟΥ ΜΑΝΑΤΖΕΡ | 09/12/2015 09:10
    ΔΕν έχει κατανοήσει το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται. Η Ελλάδα δεν θέλει ανάπτυξη, δεν θέλει πρόοδο, αλλαγές, μεταρρυθμίσεις. Πήρε μια ζημιογόνο εταιρία και την έκανε κερδοφόρο υπογράφοντας συμβάσεις για την μεταφορά φορτίων των πολυεθνικών; Αυτών των τρισκατάρατων; Ντροπή του και αίσχος του. Ο προσκυνημένος, ο γερμανοτσολιάς. Εδώ θέλουμε δημόσιο και καραδημόσιο, ζημιές, ενίσχυση από τον προϋπολογισμό και να αναπνέουμε αέρα αξιοπρέπειας. Θέλουμε Σπίρτζηδες και Σκουρλέτηδες, κάτι σαν τα σκιάχτρα που βάζουν στα χωράγφια, να διώχνουν όποιον επενδυτή βρεθεί στη χώρα μας.
    Γιώργος Γ.
    απάντηση871
     
     
    Τελικά κύριε Σπίρτζη | 08/12/2015 20:35
    οι επιτυχημένοι άνθρωποι σε αυτή τη χώρα φαίνεται πως σας φέρνουν αλλεργία. Να σας χαίρονται οι άνθρωποι που σας ψήφισαν και οι υπόλοιποι που θα πρέπει να σας υπομείνουν, καθότι εγώ πρόλαβα και έφυγα για τας Ευρώπας
    evan
    απάντηση841
     
-