Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, παρ’ όλο που άργησε να εμφανιστεί στη χώρα μας σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Η κρίση μπορεί να φέρνει άπειρα προβλήματα, δημιουργεί όμως και ευκαιρίες, με αποτέλεσμα πολλοί άνεργοι να στραφούν προς το διαδικτυακό εμπόριο για να βρουν ασχολία και έτσι να αναπτύσσονται οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα. Οι ρυθμοί ανάπτυξης του κλάδου είναι ικανοποιητικοί, γι’ αυτό και διοργανώνονται σχετικά σεμινάρια για όσους θέλουν να ασχοληθούν με τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Αναφέρεται ότι με ρυθμό 20,4%, τον πέμπτο υψηλότερο στην Ευρώπη, αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, σύμφωνα με έκθεση του E-commerce Europe για τις επιδόσεις των χωρών στον κλάδο αυτόν το 2014. Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, ο τζίρος που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα στο ηλεκτρονικό εμπόριο τη χρονιά που πέρασε ανήλθε σε 3,85 δισ. ευρώ.
Συνολικά στην Ευρώπη το 2014 οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 14% σε σύγκριση με το 2013 φτάνοντας τα 423,8 δισ. ευρώ. Στις 28 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης ειδικότερα ο συνολικός τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου ανήλθε σε 368,7 δισ. ευρώ. Για το 2015 εκτιμάται ότι οι πωλήσεις θα σημειώσουν νέα αύξηση της τάξεως του 12,5%, με τον τζίρο να διαμορφώνεται σε 477 δισ. ευρώ.
Η συμμετοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ συνεχίζει να αυξάνεται την ώρα που η ευρωπαϊκή οικονομία βρίσκεται ακόμη σε θολά νερά. Από ποσοστό 1,27% του ΑΕΠ το 2009 το 2014 έφτασε στο 2,45% και αναμένεται να φτάσει το 6% ως το 2020.
Εν τω μεταξύ οι προβλέψεις για το 2015 είναι θετικές αφού αναμένεται 6 στους 10 οnline καταναλωτές να αυξήσουν την αξία των online αγορών τους και μόνο 1 στους 10 να μειώσει. Πολύ σημαντικά είναι τα κριτήρια που επηρεάζουν την εμπιστοσύνη του καταναλωτή για να επιλέξει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Παρατηρείται ότι πλέον ο έλληνας online καταναλωτής έχει στοιχεία ωριμότητας και δεν τον επηρεάζουν μόνο θέματα ασφαλείας (παρότι η ασφαλής πληρωμή παραμένει πρώτος λόγος) αλλά και η εξυπηρέτηση / προϊοντική κάλυψη, η χρηστικότητα / ευχρηστία του site, οι χαμηλές τιμές / πληροφορίες, η σωστή κριτική / συστάσεις και, τέλος, το branding / διαφήμιση. Αρα τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν ένα σύνθετο περιβάλλον να αντιμετωπίσουν και να επηρεάσουν θετικά τον online καταναλωτή.
Σημειώνεται ότι ο επιχειρηματικός φορέας Found.ation με την υποστήριξη της Microsoft φιλοξενεί για δεύτερη φορά ένα workshop για όσους διαθέτουν προϊόν/υπηρεσία ή/και φυσικό κατάστημα και επιθυμούν να αποκτήσουν τη γνώση και τις δεξιότητες ώστε να δημιουργήσουν το δικό τους επιτυχημένο e-shop. Το σεμινάριο, συνολικής διάρκειας 8 ωρών, θα πραγματοποιηθεί στο The Hub Events την Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015 και οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν δωρεάν 10 ομιλίες από στελέχη και ειδικούς της αγοράς. Η προηγούμενη διοργάνωση συγκέντρωσε πάνω από 250 νέους επιχειρηματίες.

HeliosPlus