Δεύτερο κύμα φόρων που αφορά τους αγρότες, όσους έχουν εισοδήματα από ενοίκια, τους 400.000 ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων που τα απέκτησαν την τελευταία 5ετία και τους γονείς που τα παιδιά τους φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία προετοιμάζει η κυβέρνηση.
Οι νέες επιβαρύνσεις θα έλθουν με τον νέο γύρο των προαπαιτουμένων ως τα μέσα Νοεμβρίου, με νέο πολυνομοσχέδιο η προετοιμασία του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει ή με υπουργικές αποφάσεις.
Οι πρώτες αποφάσεις θα είναι η επιβολή τελών κυκλοφορίας στα «πράσινα» ΙΧ που μέχρι σήμερα απαλλάσσονταν επειδή δεν επιβάρυναν το περιβάλλον και η περικοπή κατά 50% του επιδόματος θέρμανσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το επίδομα θέρμανσης θα κοπούν τον εφετινό χειμώνα 150 εκατομμύρια ευρώ ενώ υπάρχουν δικαιούχοι που δεν έχουν πάρει επίδομα για πετρέλαιο του περσινού χειμώνα.
Τα νέα βάρη προστίθενται στο πρώτο κύμα φόρων που ήδη «τρέχουν» και είναι οι αυξήσεις των συντελεστών του ΦΠΑ σε βασικά προϊόντα και υπηρεσίες, η κατάργηση της έκπτωσης 30% στον ΦΠΑ νησιών του Αιγαίου, η μονιμοποίηση της έκτακτης εισφοράς στα εισοδήματα, η αύξηση της φορολογίας στο αγροτικό πετρέλαιο και η αύξηση κατά 50% της φορολογίας στις μικροζυθοποιίες.
Στην απόφαση για την αύξηση του Ειδικού Φόρου στις μικροζυθοποιίες (μέτρο που θα αποδώσει μόλις 3 εκατ. ευρώ) αντέδρασαν ήδη οι θιγόμενοι αλλά και ο κυβερνητικός εταίρος Πάνος Καμμένος. Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας σχολιάζοντας στο twitter το γεγονός ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Η φορολόγηση της ελληνικής μπίρας που ζει τη Θράκη και μικρές ζυθοποιίες σε όλη την Ελλάδα ΔΕΝ ψηφίζεται ούτε αποτελεί προαπαιτούμενο».
Μένει το 23% στα σχολεία;

«Πονοκέφαλο» για την κυβέρνηση αποτελούν τα ισοδύναμα που αναζητεί ώστε να μην εφαρμοστεί ενιαίος συντελεστής ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση ανεξαιρέτως σχολικής βαθμίδας.
Μέχρι να βρεθούν τα ισοδύναμα ο ΦΠΑ 23% στα ιδιωτικά σχολεία φαίνεται να μένει, ενώ σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες γίνεται προσπάθεια να μην επιβληθεί φόρος στα νηπιαγωγεία, σε παιδικούς ή βρεφονηπιακούς σταθμούς.
Σενάρια που είδαν την περασμένη εβδομάδα το φως της δημοσιότητας για εξεύρεση ισοδύναμων στα τσιγάρα, στα ποτά, στα τέλη κυκλοφορίας ή στο μοσχαρίσιο κρέας διαψεύδονται από αρμόδια στελέχη του υπουργείου Οικονομικών. Πάντως οι εκπρόσωποι των δανειστών μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει παραλήπτες καμίας πρότασης με ισοδύναμα μέτρα.
Ωστόσο το μεγάλο λάθος που έχει γίνει από την κυβέρνηση και την τρόικα είναι ότι έχουν υπολογιστεί έσοδα άνω των 200 εκατ. ευρώ από τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση. Το ποσό είναι εξωπραγματικό. Οπως αναφέρει στο «Βήμα» αρμόδιος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών «ούτε 50 εκατομμύρια ευρώ δεν πρόκειται να εισπράξουμε από τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση, ακόμη και αν ισχύσει συντελεστής 23% στα πάντα, στα φροντιστήρια, στα σχολεία, στα νηπιαγωγεία».
Δεν πληρώνουν

Αλλο μεγάλο αγκάθι για την κυβέρνηση είναι τα τέλη κυκλοφορίας. Τα επίσημα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά. Στην Ελλάδα είναι καταγεγραμμένα 5.100.000 ΙΧ αυτοκίνητα.
Για 560.000 οχήματα έχουν κατατεθεί πινακίδες στην Εφορία.
Στους δρόμους κυκλοφορούν 4.540.000 οχήματα. Από αυτά όμως που κυκλοφορούν, τέλη έχουν πληρώσει 3.700.000 ιδιοκτήτες ενώ 60.000 οχήματα απαλλάσσονται με τον νόμο από τέλη κυκλοφορίας.
Από τα στοιχεία προκύπτει ότι περίπου 850.000 οχήματα κυκλοφορούν χωρίς να έχουν πληρωθεί τέλη κυκλοφορίας για το 2015 ή και προηγούμενα έτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τα πολλά σενάρια που έχουν δει το φως της δημοσιότητας για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, στην Καραγεώργη Σερβίας φαίνεται να έχουν καταλήξει στα εξής: Να παραμείνουν ίδια τα τέλη κυκλοφορίας για ΙΧ που έχουν κυκλοφορήσει πριν από τον Νοέμβριο του 2010 και να υπάρξουν αλλαγές – αυξήσεις σε τέλη κυκλοφορίας οχημάτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που εξαιρούνταν ως τώρα ή επιβαρύνονται με πολύ χαμηλά τέλη.
Με βάση τα παραπάνω, το υπουργείο Οικονομικών σε πρώτη φάση θέλει να επιβάλει τέλη κυκλοφορίας σε αυτά τα 60.000 οχήματα που απαλλάσσονται σήμερα, και να αυξηθούν τα τέλη ανά μικρογραμμάριο CO2 σε περίπου 400.000 οχήματα που έχουν πωληθεί από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά που θεωρούνται σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Οπως διαβεβαιώνουν οι ίδιες πηγές «δεν πρόκειται να αλλάξουν τα τέλη για 4.100.000 οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει πριν από το Νοέμβριο του 2010».
Το επίδομα πετρελαίου

Κάτω από τους μισούς δικαιούχους σε σχέση με πέρυσι θα πάρουν εφέτος επίδομα πετρελαίου θέρμανσης. Το υπουργείο Οικονομικών έχει καταλήξει στα νέα αυστηρά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια που θα ισχύσουν εφέτος.
Πλέον καταργείται η προκαταβολή του 25%, ενώ μειώνεται η επιδότηση σε 25 λεπτά (από 35 λεπτά) ανά λίτρο.
Με τα νέα εισοδηματικά κριτήρια επίδομα θα δικαιούται έγγαμος με δύο παιδιά εφόσον το εισόδημά του δεν ξεπερνά τις 24.000 ευρώ (από 46.000 ευρώ πέρυσι) και η περιουσία του δεν ξεπερνά σε αντικειμενική αξία τις 200.000 ευρώ.
Στο νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή καταργείται η απαλλαγή του αγροτικού πετρελαίου από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης σε δύο δόσεις. Εφέτος αυξάνεται στα 200 ευρώ το χιλιόλιτρο από 66 ευρώ και από τον Οκτώβριο του 2016 θα ανέβει στα 330 ευρώ το χιλιόλιτρο.
Με το πολυνοσχέδιο του Νοεμβρίου πρόκειται να αυξηθεί και ο συντελεστής του φόρου εισοδήματος για τους αγρότες στο 20% από 13% το 2016 και στο 26% για το 2017.
Νέα κλίμακα για τα ενοίκια

Στην Καραγεώργη Σερβίας προετοιμάζουν τη νέα κλίμακα φόρου για τα εισοδήματα από ενοίκια. Για χαμηλό ετήσιο εισόδημα κάτω από 5.000 ευρώ ο φορολογικός συντελεστής θα είναι χαμηλός (π.χ.) 5%, για εισοδήματα από 5.000 ως 12.000 ευρώ ο συντελεστής θα ανέβει στο 15% και για υψηλότερα εισοδήματα θα ανέβει στο 35%.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ