Η εποχή της μεγάλης κόντρας φαίνεται πως έχει παρέλθει για τα δύο παραδοσιακώς ανταγωνιστικότερα «ψαχτήρια» του Διαδικτύου, την Google και τη Yahoo. Οι δύο αμερικανικές εταιρείες όχι μόνο αναθερμαίνουν τις σχέσεις τους, αλλά βρίσκουν και πεδία επιχειρηματικής συνεργασίας στους τομείς της αναζήτησης δεδομένων και της διαφήμισης. Η νέα δύναμη στον κλάδο των μηχανών αναζήτησης, το Bing της Microsoft, όχι μόνο απειλεί την προσπάθεια της Yahoo να επιστρέψει στην ανάπτυξη, αλλά φαίνεται πως ενοχλεί και την Google, δίχως βεβαίως να την αμφισβητεί στο θρόνο της.

Την περασμένη Τρίτη η Yahoo ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με την άλλοτε άσπονδη ανταγωνίστριά της, την Google, στον τομέα της αναζήτησης δεδομένων και των διαφημίσεων στο Ίντερνετ. Η συμφωνία συνεργασίας έχει διάρκεια έως τα τέλη του 2018. Διεθνή μέσα ενημέρωσης συνδέουν τη συμφωνία με το γεγονός ότι η διευθύνουσα σύμβουλος (από το καλοκαίρι του 2012) της Yahoo, Μαρίσα Μάγερ, υπήρξε ένα από τα ιδρυτικά, τρόπος του λέγειν, διοικητικά στελέχη της Google!
Η συμφωνία με την Google επιτεύχθηκε, ασφαλώς, έπειτα από τον τερματισμό της συνεργασίας της Yahoo με τη Microsoft. Διότι από το 2009 η Yahoo χρησιμοποιούσε τη μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft. Η Yahoo σχεδίαζε τότε να πλασαριστεί στην αγορά ως ένας διαδικτυακός τόπος που παρέχει ποικίλες υπηρεσίες, όπως τη δυνατότητα ανταλλαγής ηλεκτρονικών μηνυμάτων (e-mails) και κυρίως μηνυμάτων άμεσης επικοινωνίας. Προτεραιότητα της τότε διευθύνουσας συμβούλου της Yahoo Κάρολ Μπαρτζ ήταν το περιεχόμενο που θα μπορούσε να δημιουργήσει μια πλατφόρμα και όχι η αναζήτηση δεδομένων.
Η συμφωνία Yahoo-Microsoft τροποποιήθηκε αισθητά τον περασμένο Απρίλιο κυρίως σε ό,τι αφορά το επίπεδο διαχείρισης των διαφημίσεων. Η Microsoft ανέλαβε τη διαχείριση των διαφημιστικών συνεργασιών σε ό,τι αφορά το Bing και η Yahoo ανέκτησε την ανεξαρτησία να κάνει τις δικές της συνεργασίες.
«Η Microsoft θα παραμείνει μια σταθερή συνεργάτιδά μας, αλλά ο ανταγωνισμός της με τη Google δίνει στη Yahoo μεγαλύτερη ευελιξία», δήλωσε η Μαρίσα Μάγερ. ΄
Τέσσερις ημέρες μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας Google-Yahoo, την Παρασκευή συγκεκριμένα, η νέα μητρική εταιρεία της Google, Alphabet, ανακοίνωσε αύξηση της κερδοφορίας της κατά… 50% το δεύτερο τρίμηνο του έτους συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2014.
Συγκεκριμένα, την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου τα καθαρά κέρδη της μητρικής εταιρείας έφθασαν στα 3,98 δις. δολάρια από 2,74 που ήταν τα κέρδη της Google το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Ο τζίρος τριμήνου της Alphabet έφθασε στα 18,7 δισ. δολάρια από 16,5 δισ. δολάρια που ήταν πέρυσι ο τζίρος της Google.
Όπως γράφουν τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, η κερδοφορία της αμερικανικής εταιρείας ήλθε κυρίως από τις διαδικτυακές αναζητήσεις από κινητές συσκευές και από τους χρήστες του YouTube.
Η Alphabet δημιουργήθηκε τον περασμένο Αύγουστο ως μητρική εταιρεία της Google και των άλλων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της.