Οι αλλαγές στην Volkswagen σίγουρα δεν θα είναι ανώδυνες, προειδοποίησε το προσωπικό της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας την Τρίτη ο νέος διευθύνων σύμβουλος Ματίας Μίλερ, αφήνοντας εμμέσως πλην σαφώς να εννοηθεί για πρώτη φορά ότι οι περικοπές στις θέσεις εργασίας θα μπορούσε να είναι μία πρώτη απάντηση στο τεράστιο σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές ρύπων.

«Εξετάζονται και τεχνικές λύσεις για το πρόβλημα. Οι επιχειρηματικές και οικονομικές συνέπειες ωστόσο δεν είναι ακόμη σαφείς», φέρεται να δήλωσε ο Μίλερ σε εκπροσώπους των εργαζομένων, σύμφωνα με ανακοίνωση της Volkswagen την Τρίτη.

Η Volkswagen θα χρειαστεί να επανεξετάσει όλα τα σχέδια και τις επενδύσεις της, δήλωσε από την πλευρά του ο επικεφαλής της επιτροπής των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία ο Μπερντ Όστερλοχ, ενόσω ο γερμανικός όμιλος βρίσκεται αντιμέτωπος με τον τον τεράστιο αντίκτυπο του dieselgate.

«Θα χρειαστεί να θέσουμε υπό αμφισβήτηση με μεγάλη αποφασιστικότητα οτιδήποτε δεν είναι οικονομικά συμφέρον», τόνισε ο Όστερλοχ σε περισσότερους από 20.000 υπαλλήλους σε συνέλευση στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας.

«Μαζί θα πείσουμε τις χρηματοοικονομικές αγορές για τη δύναμη της Volkswagen» είπε ο Όστερλοχ, καλώντας τους εργαζομένους και τη διοίκηση να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να ξεπεράσουν τη μεγαλύτερη επιχειρηματική κρίση στα 78 χρόνια ιστορίας της εταιρείας.

Το σκάνδαλο δεν έχει ακόμα επιπτώσεις σε ό,τι αφορά τις θέσεις εργασίας στην VW, που απασχολεί 60.000 υπαλλήλους στις κεντρικές εργοστασιακές της εγκαταστάσεις. Σύμφωνα με τον Όστερλοχ ωστόσο θα επηρεάσει τα κέρδη στη βασική μονάδα αυτοκινήτων καθώς και τα μπόνους προς τους εργαζομένους.

Ο Όστερλοχ επιμένει ότι θα εξεταστούν προσεκτικά τα μπόνους του διοικητικού συμβουλίου και ότι οι εργαζόμενοι δεν θα πληρώσουν για τις ευθύνες μιας ομάδας διευθυντών.