H γερμανική εφημερίδα Handelsblatt υποστηρίζει, επικαλούμενη αναφορές της ίδιας της Volkwagen, πως το λογισμικό παραποίησης των τιμών των ρύπων είχε τοποθετηθεί σε οκτώ εκατομμύρια ντιζελοκίνητα οχήματα στην ΕΕ. Η εφημερίδα επικαλείται γνώση επιστολής που έστειλε η VW σε γερμανούς βουλευτές μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου.

Στην επιστολή, με ημερομηνία 2 Οκτωβρίου την οποία έχει συνυπογράψει ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος και νυν λομπίστας της VW Τόμας Στεγκ, αναφέρεται ότι από το σκάνδαλο επηρεάζονται οχήματα με κινητήρες ντίζελ 1.2, 1.6 και 2.0 λίτρων.

Οι συντάκτες της επιστολής ζητούν συγγνώμη «για το λάθος μερικών προσώπων» και δεσμεύονται να ρίξουν άπλετο φως στην υπόθεση, επισημαίνει η Handelsblatt. Επίσης ξεκαθαρίζουν ότι όλα τα αυτοκίνητα που επηρεάζονται από το σκάνδαλο θα ανακληθούν για επισκευή «και φυσικά θα αναλάβουμε το κόστος».

Μέχρι τώρα η VW είχε παραδεχθεί ότι τοποθέτησε το εν λόγω λογισμικό σε 11 εκατομμύρια ντιζελοκίνητα οχήματα σε όλο τον κόσμο, μεταξύ αυτών και 2,8 εκατομμύρια στη Γερμανία.

Την Τρίτη Εξάλλου σήμερα αναμένεται να μιλήσει στους εργαζομένους της εταιρείας ο Ματίας Μίλερ, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της VW, σε μια συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ κατά τη διάρκεια της οποίας θα απαντήσει στα ερωτήματά τους. «Η ανάγκη των εργαζόμενων να ενημερωθούν είναι μεγάλη», δήλωσε ένας εκπρόσωπος του διευθυντή του εργοστασίου.

Στο εργοστάσιο στο Βόλφσμπουργκ εργάζονται περίπου 72.500 άνθρωποι και παράγονται κάθε χρόνο περισσότερα από 830.000 οχήματα. Σε παγκόσμιο επίπεδο οι εργαζόμενοι της VW φτάνουν τους 600.000.

Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος έχει διορία μέχρι Τετάρτη για να ενημερώσει τις γερμανικές αρχές πώς σκοπεύει να συμμορφωθεί.