από metereologos.gr
Τρίτη 28 Μαρτίου 2017
 

Οι λογισμικές αλχημείες ρίχνουν κατά 23% τη μετοχή της VW

Η γερμανική εταιρεία πληρώνει ακριβά την παραπλάνηση των αμερικανικών αρχών
Οι λογισμικές αλχημείες ρίχνουν κατά 23% τη μετοχή της VW
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Σχεδόν το ένα τέταρτο της χρηματιστηριακής αξίας του έφθασε να χάνει τη Δευτέρα ο κορυφαίος σε πωλήσεις αυτοκινήτων όμιλος στον κόσμο Volkswagen AG, έπειτα από την παραδοχή του ότι επί σειρά ετών παραπλανούσε τις αμερικανικές αρχές σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων των δίλιτρων πετρελαιοκινητήρων του, προκειμένου να εξασφαλίζει την έγκριση κυκλοφορίας των μοντέλων του στις ΗΠΑ.

Στην απογευματινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου της Φραγκφούρτης η τιμή της μετοχής της VW σημείωνε προς στιγμήν απώλειες της τάξεως του 23% και υποχωρούσε στα 125,40 ευρώ. Η καταβαράθρωση της μετοχής αντιστοιχεί σε απώλειες περίπου 15,6 δισ. ευρώ από την συνολική κεφαλαιοποίηση του γερμανικού ομίλου. Από την αρχή του 2015 οι απώλειες για την αξία της μετοχής της VW έφθασαν στο 31%.

Λογισμικές αλχημείες

Η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) στις ΗΠΑ εγκάλεσε τον όμιλο VW για τη χρήση λογισμικού με σκοπό την παραποίηση των εκπομπών ρύπων σε αυτοκίνητα VW και Audi που εξοπλίζονται με τετρακύλινδρους diesel κινητήρες 2,0 λίτρων και την παραπλάνηση των αρμόδιων αρχών προκειμένου τα αυτοκίνητα να πάρουν έγκριση τύπου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της EPA το παραπάνω λογισμικό χρησιμοποιήθηκε σε 482.000 VW Beetle, Golf, Jetta και Audi A3 μοντέλα των ετών από 2009-2015 και σε VW Passat (μοντέλο 2014 και 2015) με δίλιτρους TDI.

Όπως διευκρινίζει η EPA το συγκεκριμένο λογισμικό επέτρεπε τον περιορισμό των εκπομπών οξειδίου του αζώτου όταν τα αυτοκίνητα βρίσκονταν για έλεγχο στο εργαστήριο ούτως ώστε να συμβαδίζουν «εύκολα» με τις αμερικανικές προδιαγραφές, όταν σε πραγματικές συνθήκες, τα επίπεδα οξειδίου του αζώτου ήταν από 10 έως 40 φορές παραπάνω από το μέγιστο επιτρεπτό όριο που έχουν θέσει οι αρμόδιες αμερικανικές αρχές και κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας.

Η συγγνώμη του Βίντερκορν

Οι εκπρόσωποι του γερμανικού ομίλου παραδέχτηκαν ότι χρησιμοποίησαν το παραπάνω λογισμικό στις αμερικανικές αρχές ενώ στην επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε για το θέμα, ο Μάρτιν Βίντερκορν, επικεφαλής του ομίλου VW, αναφέρει: «Θέλω να εκφράσω τη βαθιά λύπη μου που προδώσαμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας και του κοινού», προαναγγέλλοντας εσωτερική έρευνα στον όμιλο και προσθέτοντας: «θα πράξουμε τα απαραίτητα προκειμένου να αναστρέψουμε τη ζημιά που προκλήθηκε».

Με δεδομένο ότι πρόκειται για περίπου 482.000 αυτοκίνητα και ότι η αμερικανική νομοθεσία προβλέπει πρόστιμο 37.500 δολαρίων για κάθε αυτοκίνητο, ο όμιλος VW είναι, πλέον, αντιμέτωπος με πρόστιμο μαμούθ 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και με το ενδεχόμενο η αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος να «μπλοκάρει» την έγκριση τύπου για τα αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με δίλιτρο TDI.


Οικονομία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Λύεται και πρακτικά η συνεργασία VW-Suzuki 
Η Suzuki ανέκτησε το μετοχικό της πακέτο που κατείχε η VW 
Σκάνδαλο Volkswagen: Πλήρη διαφάνεια ζητά η Μέρκελ  
Μέρκελ: Το σκάνδαλο της VW δεν θα έχει επιπτώσεις στην οικονομία 
Σκάνδαλο VW: Περισσότερα οχήματα είχαν το «αμαρτωλό» λογισμικό 
Σκάνδαλο VW: Προβλήματα με την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα σε 800.000 οχήματα 
Σκάνδαλο VW: Και βενζινοκίνητα με «πειραγμένο» λογισμικό 
 
 
σχόλια (5)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΤΣΙ | 22/09/2015 13:06
    Ακριβώς έτσι γίνονται και οι έλεγχοι στην Ελλάδα . Ευτυχώς και κυβέρνησαν τόσες κυβερνήσεις και παντού υπάρχει έλεγχος και στον ιδιωτικό αλλά και στον δημόσιο τομέα . ΕΥΤΥΧΩΣ Με το κερασάκι στην τούρτα τον Τσίπρα . Γιατί έχω την εντύπωση ότι το σύριζα θα εξελιχθεί σε ΠΑΣΟΚ Νο 2 ? Γιατί ?
    AM
    απάντηση20
     
     
     
    United States of America | 22/09/2015 12:29
    Κύριοι, εδώ βλέπετε γιατί η Αμερική είναι και θα παραμείνει η 1η χώρα στον πλανήτη. Δεν χαρίζουν κάστανα σε κανέναν, είτε Αμερικανό, είτε Γερμανό, είτε Μπαγλαντεσιανό είτε οτιδήποτε. Η VW έκανε τεράστια πατάτα και σωστά θα την πληρώσει πανάκριβα. Και κανένας υπάλληλος της αμερικανικής υπηρεσίας προστασίας περιβάλλοντος δεν θα τσεπώσει μερικά χιλιάρικα για να σκεπάσει το θέμα..
    Bonaparte
    απάντηση12
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    oxi mono tin amerikaniki arxi alla ... kai tin eliniki | 22/09/2015 08:34
    Afou ta autokinita auta polounte kai stin elada exei ginei ladia kai stin xora mas. Den mporoun ta idia autokinita na exoun alla kafsaeria edo kai alla stin ameriki. Stin xora mas distixos oi kompinadoroi pernoun kala. As kanoun ke edo elenxho (kata tin amerikaniki methodo ) kai tha deis.
    stratos apo ebro
    απάντηση50
     
     
    pseftes | 22/09/2015 05:20
    apla pseftes, eglimatiki praxi. Den epistevome kanena germaniko proion, aftos o mi8os i8ikis kai piotitas pou exoun ftiaxi apla den ali8evi.
    Katanalotis
    απάντηση50
     
-