«Η Lidl Hellas κρατά σταθερές τις τιμές των προϊόντων της, απορροφώντας την αύξηση του ΦΠΑ. Με αυτόν τον τρόπο στεκόμαστε δίπλα στους έλληνες καταναλωτές θέλοντας να συμβάλουμε στην αντιμετώπιση της κρίσης και να στηρίξουμε ουσιαστικά την καθημερινότητά τους».Το στίγμα της πολιτικής που ακολουθεί η ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα σουπερμάρκετ Lidl Hellas δίνει μιλώντας προς«Το Βήμα» ο πρόεδρός της κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης. Παράλληλα με την πολιτική αυτή το μέλος της διοίκησης κ. Ιωάννης Καρανάτσιος, που είναι υπεύθυνος της διεύθυνσης αγορών, τονίζει ότι «προτεραιότητα της επιχείρησης είναι η προμήθεια προϊόντων από την τοπική αγορά με στόχο να στηρίξουμε αλλά και να επενδύσουμε στην ελληνική κοινωνία και οικονομία». Πάνω από το 80% του τζίρου των φρέσκων φρούτων και λαχανικών και πάνω από το 96% των φρέσκων κρεάτων και το σύνολο των κωδικών φρέσκου ψαριού προέρχεται από έλληνες προμηθευτές.

Κύριε Ανδρεανίδη, μετά την απόφαση για την αύξηση του ΦΠΑ στα τρόφιμα πήρατε την πρωτοβουλία να απορροφήσετε τις ανατιμήσεις. Πώς ανταποκρίθηκαν οι καταναλωτές;

«Η Lidl Hellas κρατά σταθερές τις τιμές της, απορροφώντας την αύξηση του ΦΠΑ. Ολα τα χρόνια της δραστηριότητάς μας έχουμε αποδείξει ότι στεκόμαστε δίπλα στους έλληνες καταναλωτές, με ποιοτικά προϊόντα, σε ανταγωνιστικές τιμές. Συνεχίζουμε σταθερά και με υπευθυνότητα να συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση της κρίσης με πράξεις που στηρίζουν ουσιαστικά την καθημερινότητα του καταναλωτή.
Παράλληλα, εκτός από την απορρόφηση του ΦΠΑ, συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε την πολιτική των προσφορών, ελαφραίνοντας το καλάθι αγορών των καταναλωτών. Αυτή η προσπάθεια αναγνωρίζεται από τους καταναλωτές.
Στο συνεχώς λοιπόν μεταβαλλόμενο περιβάλλον βρισκόμαστε καθημερινά σε εγρήγορση και προχωρούμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε καμπάνιες μείωσης τιμών σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων αποδεικνύοντας στην πράξη το ενδιαφέρον μας. Αυξάνουμε επίσης τις εβδομαδιαίες προσφορές μας ελαφραίνοντας το καλάθι αγορών του καταναλωτή, προσφέροντας πάντοτε ποιοτικά προϊόντα.
Φυσικά οι τιμές θα συνεχίσουν να προσαρμόζονται λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη τις μακροοικονομικές συνθήκες, τις παγκόσμιες ανατιμήσεις και όλους αυτούς τους παράγοντες που επηρεάζουν την τιμολόγηση των προϊόντων».
Κύριε Καρανάτσιο, για την αλυσίδα των καταστημάτων σας υπάρχει η εντύπωση ότι τα περισσότερα προϊόντα στα ράφια είναι εισαγόμενα. Στο καλάθι ποια είναι η αναλογία εισαγομένων και εγχωρίως παραγομένων;
«Βασικό μας μέλημα και προτεραιότητα είναι η προμήθεια προϊόντων από την τοπική αγορά με στόχο να στηρίξουμε αλλά και να επενδύσουμε στην ελληνική κοινωνία και οικονομία. Ηδη τα τελευταία χρόνια αναπτύσσουμε και εμπλουτίζουμε την γκάμα των προϊόντων μας με ελληνικά προϊόντα. Εξάλλου το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου της Lidl Hellas προέρχεται από την πώληση ελληνικών προϊόντων, καθώς συνεργαζόμαστε ήδη με περισσότερους από 1.500 έλληνες προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτόν την ελληνική τοπική κοινωνία. Πάνω από 55% των προϊόντων μας προέρχεται από έλληνες προμηθευτές».
Η πολιτική της προμήθειας προϊόντων από τις τοπικές αγορές αφορά μόνο τα νωπά φρούτα και λαχανικά ή προμηθεύεστε και άλλα προϊόντα;
«Σε ό,τι αφορά την παροχή προϊόντων μόνιμης γκάμας συνεργαζόμαστε με περισσότερους από 230 έλληνες προμηθευτές. Πάνω από το 80% του τζίρου των φρέσκων φρούτων και λαχανικών και πάνω από το 96% των φρέσκων κρεάτων προέρχονται από έλληνες προμηθευτές.
Το σύνολο των κωδικών φρέσκου ψαριού προέρχεται από έλληνες προμηθευτές. Στον τομέα γαλακτοκομικών συνεργαζόμαστε με 15 έλληνες προμηθευτές (από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία τους, όπως π.χ. η εταιρεία Τυράς, ως και μικρότερες τοπικές εταιρείες, όπως οι εταιρείες Καλογεράκης από την Κρήτη και ΛΕΣΒΙΓΑΛ από τη Μυτιλήνη).
H Lidl Hellas συνεργάζεται με πληθώρα ελλήνων προμηθευτών, οι οποίοι ανεξάρτητα από το μέγεθός τους πρέπει να λειτουργούν βάσει υψηλών προτύπων ποιότητας και συστημάτων ασφάλειας τροφίμων, όπως τα διεθνώς αναγνωρισμένα IFS (International Featured Standards), BRC (British Retail Consortium) και FSSC (Food Safety System Certification).
To 2014 πραγματοποιήσαμε την πρώτη Εκθεση Ελληνικών Προϊόντων «Food Expo Eridanous» της Lidl Hellas στην Ελλάδα. Η Εκθεση απευθυνόταν σε στελέχη και μέλη των διοικήσεων των 26 χωρών της Ευρώπης στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία και βασικός στόχος της ήταν να παρουσιαστούν τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα που διαθέτει η Lidl Hellas.
Αποτέλεσμα της παρουσίασης αυτής ήταν να φιλοξενηθούν ελληνικά προϊόντα σε άλλες χώρες δραστηριότητας της Lidl. Επί παραδείγματι, η γραβιέρα Κρήτης του προμηθευτή Καλογεράκη φιλοξενήθηκε από καταστήματα της Lidl σε άλλες χώρες στο πλαίσιο των ελληνικών εβδομάδων και έχει προγραμματιστεί να φιλοξενηθεί και στο μέλλον. Ο προμηθευτής Κολιός, με το ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι, πρόκειται να παρέχει τα προϊόντα του σε πέντε χώρες (μόνιμη γκάμα) και σε πέντε επιπλέον στο πλαίσιο των ελληνικών θεματικών εβδομάδων.
Το 2015 οι παραγγελίες ελληνικών προϊόντων από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες δραστηριότητας της εταιρείας αυξήθηκαν σε σχέση με το 2014. Συγκεκριμένα το 2014 οι παραγγελίες πραγματοποιήθηκαν από έναν αριθμό 20 προμηθευτών ενώ το 2015 από 63.
Στο πλαίσιο αυτό μεγαλύτερη ζήτηση είχαν ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα, όπως ελαιόλαδο, ελιές, σφολιατοειδή, ρετσίνα και άλλοι ελληνικοί οίνοι, έτοιμα ελληνικά παραδοσιακά γεύματα, παραδοσιακά γλυκίσματα, όπως παστέλι, χαλβάς κ.τ.λ.».
Κύριε Ανδρεανίδη, η Lidl Hellas ποιες πρωτοβουλίες παίρνει στον τομέα της Εταιτρικής Κοινωνικής Ευθύνης, δεδομένου ότι είναι μια μεγάλη επιχείρηση;
«Τα τελευταία χρόνια έχουμε αναπτύξει ένα πολύπλευρο πρόγραμμα ΕΚΕ εστιάζοντας στους παρακάτω πυλώνες: Κοινωνία, Περιβάλλον, Συνεργάτες, Προϊόντα. Σκοπός του προγράμματος της εταιρείας μας είναι να συνδυάσουμε τους εταιρικούς στόχους της επιχείρησης με τα οφέλη, σε ανθρώπινο και σε κοινωνικό επίπεδο.
Συνοπτικά θα αναφέρω ότι η Lidl με το πρόγραμμα «Υποστηρίζουμε τη Ζωή» συμμετέχει ενεργά στην εκστρατεία παροχής δωρεάν ιατρικών εξετάσεων σε παιδιά αλλά και σε ενηλίκους απομακρυσμένων και ακριτικών περιοχών της χώρας (Θράκη, Φούρνοι, Λειψοί, Κάσος, Χάλκη, Ικαρία, Ηπειρος). Εθελοντές γιατροί και νοσηλευτές της ΜΚΟ «Ανοικτή Αγκαλιά» πραγματοποιούν στο πλαίσιο αυτό προληπτικές ιατρικές εξετάσεις εξετάζοντας παιδικό πληθυσμό αλλά και ενηλίκους.
Εκτός των προληπτικών εξετάσεων, το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια σειρά ενημερωτικών σεμιναρίων για γονείς, εκπαιδευτικούς και εφήβους, σε θέματα πρόληψης, καθώς και ψυχαγωγικές δραστηριότητες για τα παιδιά.
Μόνο εντός ενός έτους πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 4.000 ιατρικές πράξεις.
Ακόμη χρηματοδοτεί εξ ολοκλήρου τη δημιουργία και τη λειτουργία του Ιατρείου Κοινωνικής Αποστολής δωρεάν παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και φροντίδας υγείας στην Ορεστιάδα.
Το Ιατρείο Κοινωνικής Αποστολής αποτελεί πρωτοβουλία της ΜΚΟ «Αποστολή» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, του ΙΣΑ και της Ιεράς Μητρόπολης Διδυμοτείχου – Ορεστιάδας – Σουφλίου και λειτουργεί με τη συμβολή του Ιατρικού και Φαρμακευτικού Συλλόγου Εβρου. Είναι στελεχωμένο με παθολόγο, παιδίατρο, ουρολόγο, καρδιολόγο και οφθαλμίατρο και δέχεται ανασφάλιστους πολίτες του ακριτικού Εβρου.
Επίσης στο πλαίσιο της συνεχούς στήριξής μας στο Χαμόγελο του Παιδιού μετατρέψαμε ακίνητο της εταιρείας μας στη Νέα Μάκρη σε Κέντρο Στήριξης του ΧτΠ».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ