Μειωμένες κατά 1,2% είναι οι κρατήσεις τουριστικών πακέτων από τη Γερμανία για την Ελλάδα στο πρώτο τετράμηνο της χρονιάς, καθώς η πολιτική αβεβαιότητα, αλλά και η έντονη παρουσία της χώρας στα γερμανικά μέσα ενημέρωσης, επηρέασε αρνητικά μια από τις σημαντικότερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της GfK για τις κρατήσεις τουριστικών πακέτων στην Ελλάδα, η πτώση είναι ιδιαίτερα αισθητή την περίοδο Φεβρουαρίου –Απριλίου, γεγονός το οποίο δείχνει την ανησυχία των Γερμανών για την Ελλάδα, σε μια αρκετά ευαίσθητη περίοδο στο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον της χώρας.
Το ίδιο διάστημα, ωφελημένες είναι η Ισπανία, με τα Κανάρια νησιά και τις Βαλεαρίδες νήσους, λόγω της δημοτικότητάς τους στους γερμανούς τουρίστες, αλλά και η Τουρκία, η οποία όμως παρουσιάζει αρκετά μικρότερη αύξηση σε σχέση με άλλους γειτονικούς προορισμούς, όπως η Κύπρος και η Κροατία. Αντίστοιχα, η Αίγυπτος δείχνει να ανακάμπτει μετά από δυο χρόνια συνεχούς μείωσης.
Σε ό,τι αφορά τις κρατήσεις των γερμανών τουριστών σε εβδομαδιαία βάση, είναι σαφές ότι οποιεσδήποτε πολιτικοοικονομικές εξελίξεις σε συνδυασμό με την επιρροή των γερμανικών μέσων είχαν άμεσο αντίκτυπο (θετικό ή αρνητικό) στην τελική επιλογή κράτησης. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η πτώση στις κρατήσεις προς τη χώρα την περίοδο από 15 έως 21 Φεβρουαρίου και το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου.
Τα πιο δημοφιλή τουριστικά θέρετρα που αναμένεται να επισκεφθούν οι Γερμανοί είναι τα Δωδεκάνησα, με την Κρήτη να ακολουθεί, ενώ για τους χειμερινούς μήνες αύξηση σημειώνει η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, στοιχείο που επιβεβαιώνει τις προοπτικές ανάπτυξης του τουρισμού city break. Ως προορισμός η χώρα είναι ιδιαίτερα ελκυστική σε οικογένειες με τρία ή περισσότερα μέλη, ηλικίας 35 έως 64, ενώ απευθύνεται και σε υψηλότερα εισοδήματα. Το μεγαλύτερο κίνητρο των Γερμανών για την επιλογή ενός προορισμού είναι η πολιτιστική κληρονομιά με το φυσικό περιβάλλον και τη γαστρονομία να ακολουθούν.
Αντίστοιχα, ο κύριος λόγος που επισκέπτονται την Ελλάδα είναι ο ήλιος και η θάλασσα, καθώς και όλες οι σχετικές με αυτή δραστηριότητες. Αυτό ενδεχομένως εξηγεί τη χαμηλή τους πρόθεση να επαναλάβουν την επίσκεψη στη χώρα μέσα στα επόμενα χρόνια, παρά την υψηλή τους ικανοποίηση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες αλλά και την επιθυμία τους να συστήσουν τον προορισμό σε άλλους. Στην κατεύθυνση αυτή αποτελεί πρόκληση η αύξηση της επανεπισκεψιμότητας, η προσέγγιση ευρύτερων κοινωνικών ομάδων και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Η επικοινωνία και η προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας, του φυσικού πλούτου και της γαστρονομίας, καθώς και η παρουσίαση ενός μοντέρνου τουριστικού brand με αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, μπορούν να αποτελέσουν εφαλτήριο για την επίτευξη των στόχων αυτών.

Κεντρική και Δυτική Ευρώπη κλείνει για διακοπές το πρώτο τετράμηνο
Το πρώτο τετράμηνο του έτους πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος των κρατήσεων για τις καλοκαιρινές διακοπές στις χώρες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης, τόσο για τη Γερμανία, όσο και για την Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αντίθετα, οι Ιταλοί πραγματοποιούν την αγορά τουριστικών πακέτων έως και λίγες εβδομάδες πριν ταξιδέψουν, ενώ οι Ρώσοι αναμένουν τις προσφορές τιμών προκειμένου να επιλέξουν τον προορισμό των καλοκαιρινών τους διακοπών.
Για την Ολλανδία η Ελλάδα αποτελεί τον τρίτο προορισμό για το καλοκαίρι, μετά την Τουρκία και την Ισπανία, σημειώνοντας όμως σημαντική αύξηση στις κρατήσεις σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Απο τους Μεσογειακούς προορισμούς, η Αίγυπτος εμφανίζει τάσεις ανάκαμψης, ενώ η Τουρκία παρ’ όλη την υψηλή θέση σαν προορισμός, καταγράφει κάμψη στις κρατήσεις μέχρι και τον Απρίλιο.
Την τρίτη κατέχει η χώρα και στις προτιμήσεις των Βρετανών, ακολουθώντας τις Βαλεαρίδες νήσους. Τη μεγαλύτερη αύξηση σε κρατήσεις σημειώνει η Κροατία, ενώ η Τουρκία εμφανίζει σημαντική μείωση. Ο ελληνικοί προορισμοί με τη μεγαλύτερη ζήτηση για το φετινό καλοκαίρι είναι τα Επτάνησα, η Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.