Στο «οπτικό πεδίο» της διεθνούς αγοράς των Ψυχαγωγικών και Δημιουργικών Τεχνολογιών & Εφαρμογών θα επιχειρήσει να μπει το gi-Cluster του Corallia, το οποίο συμπληρώνει τα τρίτα του γενέθλια.
Πρόκειται για μία συστάδα επιχειρήσεων που αποτελείται από πολλές μικρομεσαίες τεχνολογικές εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στο gaming και στις δημιουργικές βιομηχανίες, έχοντας επίκεντρο την Intralot, δηλαδή τη μεγαλύτερη ελληνική τεχνολογική εταιρεία.
Ήδη συμμετέχουν στο gi-Cluster 40 επιχειρήσεις και 10 ερευνητικοί φορείς, ενώ περισσότερα από 20 προϊόντα βρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης. Παράλληλα, οι δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη φτάνουν τα 10 εκατ. ευρώ ετησίως από τα μέλη του cluster.
Στην τριετία ο αριθμός των μελών αυξήθηκε κατά 317% για να φτάσει τα 50, εκ των οποίων πάνω από 80% έχουν εξαγωγική δραστηριότητα και απασχολούν περισσότερους από 6.000 άτομα.
Τα μέλη του gi-Cluster έχουν πρόσβαση σε 630 εκατ. πελατών 190 χωρών του κόσμου. Δεσπόζουσα θέση στη συστάδα των επιχειρήσεων έχει η Intralot, η οποία εάν αφαιρεθεί από το σύνολο, οι υπόλοιπες εταιρείες έχουν αθροιστικό κύκλο εργασιών 100 εκατ. ευρώ και παρέχουν ένα σημαντικό ποσοστό του τζίρου τους για έρευνα και ανάπτυξη.
Μάλιστα, οι μικρομεσαίες εταιρίες δημιούργησαν 55 νέες θέσεις εργασίας και κατέγραψαν αύξηση του τζίρου κατά 30%, με ποσοστό περίπου 50-60% να έρχεται από τις τις εξαγωγές.
Το 2014 υποβλήθηκαν από τα μέλη του cluster 29 νέες αιτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, οκτώ εμπορικά σήματα και έγιναν 20 διδακτορικές διατριβές ή διπλωματικές μέσα από τη συνεργασία πανεπιστημίων και επιχειρήσεων, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη 11 συνεργατικά. Στο cluster συστεγάζονται οκτώ εταιρείες.
Το σχέδιο ως το 2020
Οι προτεραιότητες για την περίοδο ως το 2020 περιλαμβάνουν την αξιοποίηση του «clustering effect» για την υλοποίηση αναπτυξιακών παρεμβάσεων, όπως ανάπτυξη υποδομών ευρείας κλίμακας, προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων, υποβοήθηση υφιστάμενων και νέων επιχειρήσεων, δράσεις διεθνοποίησης και εξωστρέφειας κτλ.
Επίσης, προτεραιότητα αποκτά η διασύνδεση επιμέρους δημιουργικών κλάδων της οικονομίας, με στόχο την ανάπτυξη τουριστικών εφαρμογών και τεχνολογιών, την ψηφιοποίηση πολιτιστικού περιεχομένου και τη δημιουργία ηλεκτρονικών εφαρμογών εκπαιδευτικού και ενημερωτικού χαρακτήρα. Σημειωτέον ότι η παγκόσμια αγορά των Ψυχαγωγικών και Δημιουργικών Τεχνολογιών ανέρχεται σε 250 δισ. ευρώ.
«Φιλοδοξούμε η Ελλάδα να αποτελέσει τον επόμενο κρίκο της αλυσίδας» δήλωσε co-founder & chief development & operations officer του Corallia και μέλος του Συντονιστικού Συμβουλίου του gi-Cluster κ. Νίκος Βογιατζής.
Όπως τόνισε, η στρατηγική του cluster «τρέχει» σε τρία επίπεδα. Πρώτον τη διατομεακή συνεργασία, όπου, για παράδειγμα, ψηφιακά παίγνια μπορούν να υπηρετήσουν το μάρκετινγκ κινηματογραφικών παραγωγών.
Παράλληλα, το cluster εστιάζει στα λεγόμενα «σοβαρά παίγνια», δηλαδή σε έναν μεγάλο τομέα της τεχνολογικής οικονομίας, που δημιουργήθηκε από το λεγόμενο «gamification», δηλαδή την «παιγνιοποίηση» εκπαιδευτικών και επαγγελματικών εφαρμογών.
Το τρίτο επίπεδο είναι ο τουρισμός, καθώς αποτελεί μοναδική ευκαιρία προώθησης ψυχαγωνικού περιεχομένου και συνεργειών. Παράλληλα, υπάρχουν σημαντικές προοπτικές στη συνεργασία με τον κλάδο της αεροδιαστημικής, με κύριο αντικείμενο τις προσομοιώσεις.
Προσπάθειες για προσέλκυση επενδυτών
Σύμφωνα με τον κ. Βογιατζή, γίνονται προσπάθειες προσέλκυσης επενδύσεων και έχουν υπάρξει συζητήσεις με διεθνές κινηματογραφικό στούντιο προκειμένου να υπάρξει κάποια συνεργασία προς αυτή την κατεύθυνση της διατομεακής συνεργασίας.
«Έχουμε κάνει επαφές για να δημιουργηθούν funds που θα επενδύσουν στο χαρτοφυλάκιό μας» είπε και τόνισε ότι είναι σημαντικό να υπάρχει μία επιτυχημένη ιστορία αποεπένδυσης ή στρατηγικής εξαγοράς προκειμένου να «ακουστεί» το cluster.
Όπως ανέφερε, έχουν ξεκινήσει επαφές με εκπρόσωπο ευρωπαϊκού fund που επενδύει στο σινεμά και διερευνά την επέκταση του χαρτοφυλακίου του στο gaming και στις ψυχαγωγικές εφαρμογές για επενδύσεις σε επίπεδο τίτλων. Η μόνη προϋπόθεση που τέθηκε από το fund είναι στο «πακέτο» να μη συμπεριλαμβάνονται μόνο ελληνικές εταιρείες, αλλά να υπάρχουν ξένες εταιρείες.
Γι’ αυτό και γίνονται προσπάθειες προσέλκυσης επιχειρήσεων και από άλλες χώρες. Η πρόταση του Corallia είναι να υπάρξει ένας «κουμπαράς» για ένα σύνολο τίτλων του cluster. Επίσης, όπως ανέφερε, έχει γίνει προσέγγιση με business angels από την Ελλάδα οι οποίοι μπορούν να επενδύσουν σε τεχνολογικές εταιρείες.
Παράλληλα, θα λειτουργήσει πρόγραμμα επιχειρηματικής «επώασης» ξεκινώντας από τις πέντε πρώτες ομάδες που ανεδείχθησαν στο πρόσφατο game jam του Cluster, το οποίο είχε θέμα την Αμφίπολη. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος θα γίνεται κάθε τρεις μήνες με στόχο να στεγάζονται στον χώρο τέσσερις-πέντε ομάδες, μέσα από διαγωνιστική διαδικασία.
Επίσης, ένα από τα προβλήματα του cluster είναι η απουσία οργανωμένης πληροφορίας στα ανοιχτά δεδομένα και το πολιτιστικό απόθεμα της χώρας, με αποτέλεσμα να χάνεται μία τεράστια ευκαιρία προβολής και εμπορικής αξιοποίησηης του ελληνικού περιεχομένου.