Έναν νέο επενδυτικό γύρο ύψους 21 εκατ. δολαρίων για την χρηματοδότηση της ανάπτυξης ριζοσπαστικών τεχνολογιών ανακοίνωσε η Persado, μία εταιρία με έδρα τη Νέα Υόρκη και ισχυρό «άρωμα» Ελλάδας, η οποία δημιουργήθηκε από τα «σπλάχνα» της ελληνικής Upstream.

Η Persado θα αξιοποιήσει κεφάλαια κορυφαίων επενδυτικών οργανισμών για την περαιτέρω ανάπτυξη ενός λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης που υπόσχεται την αντικατάσταση των κειμενογράφων από ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Η κεντρική ιδέα της Persado, δηλαδή η αυτοματοποίηση της σύνταξης κειμένων μάρκετινγκ, αναπτύχθηκε σε μεγάλο βαθμό και στην Ελλάδα, με την υποστήριξη στελεχών από αρκετές χώρες, στο πλαίσιο μίας δυναμικής διεθνούς εταιρίας κινητών εταιρίας κινητών εφαρμογών, όπως η Upstream.
Μάλιστα, η Upstream την περίοδο 2010 – 2012 είχε επενδύσει για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών κεφάλαια ύψους 20 εκατ. δολαρίων, δημιουργώντας την τεχνολογία marketing persuasion, που έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα στο digital marketing διεθνώς.
Άλλωστε, η Persado ξεκίνησε σαν ομάδα έρευνας και ανάπτυξης μέσα στην Upstream, η οποία είχε δημιουργηθεί για την δημιουργία ειδικής τεχνολογίας για τον τομέα του demand fulfillment, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι απαιτητικές ανάγκες διεθνών πελατών, που δραστηριοποιούνται στην αχανή αγορά της on line διαφήμισης.
Μεγάλοι επενδυτικοί οργανισμοί
Επικεφαλής του νέου επενδυτικού κύκλου των 21 εκατ. δολαρίων είναι η StarVest Partners, με τη συμμετοχή νέων επενδυτών στην εταιρία, όπως η Citi Ventures, η American Express Ventures και, φυσικά, η Bain Capital Ventures, η οποία είχε επενδύσει στην Persado 15 εκατ. δολάρια πριν από δύο χρόνια. Μάλιστα, επρόκειτο για μία εκ των ελάχιστων επενδύσεων της Bain Capital στην Ευρώπη.
Η Persado, η οποία ειδικεύεται στην δημιουργία αυτοματοποιημένων μηνυμάτων, έχει έδρα τη Νέα Υόρκη και γραφεία σε Αθήνα, Σαν Φρανσίσκο, Λονδίνο, Ρώμη και Ρίο ντε Τζανέιρο.
Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου και συνιδρυτή της, κ. Αλέξη Βρατσκίδη στην WSJ, η εταιρία έχει συνολικά αντλήσει κεφάλαια 37 εκατ. δολαρίων, πλέον είναι πολύ κοντά στην κερδοφορία και ενδεχομένως να μην χρειαστεί άλλα χρήματα.
Η Persado γνώρισε μία σημαντική διεύρυνση της πελατειακής της βάσης το 2014, που ήταν και το δεύτερο έτος της εμπορικής της λετιουργίας. Οι πελάτες αυξήθηκαν κατά 300%, τάση η οποία στηρίχθηκε στη ενίσχυση της ζήτησης από τους κλάδους των χρηματοικονομικών υπηρεσιών, του εμπορίου, των τηλεπικοινωνιών και του τουρισμού από πελάτες των ΗΠΑ, της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής.
Διεθνείς εταιρίες χρησιμοποιούν τις λύσεις της
Είναι χαρακτηριστικό ότι την τεχνολογία της Persado χρησιμοποιούν κορυφαίες εταιρίες όπως οι Best Buy, Citi, LivingSocial, MetLife, Neiman Marcus, Verizon Wireless, Vodafone, και ZipCar. Μάλιστα, η Citi Ventures, η οποία επενδύει στην Persado, αξιοποίησε τις τεχνολογίες της στην αγορά των πιστωτικών καρτών και διαπίστωσε εντυπωσιακή αύξηση της ανταπόκρισης των πελατών της στην ανάγνωση των email της και στο άνοιγμα των ηλεκτρονικών συνδέσμων.
Το λογισμικό της Persado, όπως αναφέρει η εταιρία, χρησιμοποιεί ειδικούς αλγορίθμους που βελτιώνουν τα μηνύματα στο ψηφιακό μάρκετινγκ, επιλέγοντας όλους τους πιθανούς συνδυασμούς συναισθηματικών εκκλήσεων, περιγραφών κτλ. Πρόκειται για την τεχνολογία marketing persuasion, η οποία αποτελεί μια καινοτόμο εφαρμογή που ανατρέπει τους περιορισμούς των παλαιών μεθόδων προσέλκυσης του ενδιαφέροντος καταναλωτών.
Η αυτοματοποίηση των πειστικών μηνυμάτων αντιπροσωπεύει μία νέα τάξη τεχνολογίων που έχει εκτεταμένο πεδίο εφαρμογής, δηλώνει ο κ. Βρατσκίδης. Και αυτό διότι, όπως υπογραμμίζει, πέραν του ψηφιακού μάρκετινγκ και της διαφήμισης, η βέλτιστη χρήση της γλώσσας μπορεί να επεκταθεί σε τομείς όπως η ψηφιακή υγεία, οι συναλλαγές, η πολιτική και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό μαθηματικών και υπολογιστικής επιστήμης.
Έμπειρα στελέχη εισέρχονται στο διοικητικό σύμβούλιο
Μάλιστα, η εταιρία τοποθετεί στο διοικητικό της συμβούλιο διακεκριμένα στελέχη της Αμερικανικής αγοράς, όπως η General Partner και ιδρύτρια της StarVest Partners, κυρία Λώρα Σαχάρ και αντιπρόεδρος ανάπτυξης προϊόντων της Oracle, κ. Ρέτζι Μπράντφορ, ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας στον χώρο της τεχνολογίας, που έχει ιδρύσει τρεις startup, οι οποίες έφεραν αξία στους μετόχους τους σχεδόν 5 δισ. δολαρίων.
Σύμφωνα με την κυρία Σαχάρ, το εντυπωσιακό με την Persado είναι η ποιότητα των εταιριών που προσελκύει και τα μεγέθη των συμβολαίων που συνάπτει.
Η πλατφόρμα της Persado διευκολύνει της ζωή των marketers και τους επιτρέπει να επικοινωνήσουν πιο αποτελεσματικά με το κοινό στο οποίο απευθύνονται, μέσα από μία επιστημονική επιλογή λέξεων, τόνισε ο Ρόχιντ Μπόντας, Partner της American Express Ventures.
Η ομάδα της Citi Ventures επικεντρώνεται στο να επενδύσει σε τεχνολογίες νέας γενιάς και το προϊόν της Persado έχει την δυναμική να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίοι οι εταιρίες χρηματοοικονομικών υπηρεσιών ασχολούνται με τους πελάτες τους, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Citi Ventures, κ. Αρβίντ Πουρουσοθάμ.