Ο όμιλος Μυτιληναίος (ΜΕΤΚΑ, Αλουμίνιον της Ελλάδος, Μ&ΜGasκαιProtergia) εξέρχεται από την κρίση χωρίς καμία μείωση προσωπικού με υποδειγματική συμπεριφορά έναντι τραπεζών και πιστωτών σε συνθήκες ανύπαρκτης εγχώριας ρευστότητας και με μια βάση κόστους, know how και χρηματοοικονομική διάρθρωση ως ισχυρά εφόδια για το μέλλον, προς όφελος των μετόχων, των εργαζομένων αλλά και της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας.
Η σημαντική βελτίωση των βασικών δεικτών των οικονομικών καταστάσεων, όπως η διεύρυνση του EBΙTDA (αύξηση τιμών πώλησης – μείωση κόστους), το ύψος δανείων προς EBITDA (πλησιάζει το 1 που είναι η συνήθης τιμή του δείκτη αυτού για τις καλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες) αλλά και η άνοδος των καθαρών κερδών δικαιώνουν τις επιλογές της διοίκησης για συντηρητική διαχείριση στα χρόνια της κρίσης, με έμφαση στη μείωση του κόστους, τον πάση θυσία εξαγωγικό προσανατολισμό και τη διασπορά του χαρτοφυλακίου μεταξύ των τριών βασικών δραστηριοτήτων.
Νέο ρεκόρ


Η ξεκάθαρη στρατηγική της διοίκησης τα χρόνια της κρίσης ήταν η δραστική μείωση του καθαρού δανεισμού. Από 752 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2012 υποχώρησε στα 344 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2014.
Το 2013 ο όμιλος πέτυχε ρεκόρ λειτουργικών κερδών στα 232 εκατ. ευρώ (μαζί με μη επαναλαμβανόμενο έσοδο 29 εκατ. ευρώ μετά την απόφαση της διαιτησίας στη διαμάχη με τη ΔΕΗ), ενώ όλα δείχνουν ότι και το 2014 ο όμιλος θα καταγράψει νέο ρεκόρ EBITDA, αφού ήδη στο πρώτο 9μηνο της τρέχουσας χρήσης τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 184 εκατ. ευρώ.
Διανομή μερίσματος


Γι’ αυτό και στην επόμενη γενική συνέλευση το καλοκαίρι του 2015, αν δεν αλλάξει κάτι δραστικά στα ως τώρα δεδομένα του ομίλου και της οικονομίας, η διοίκηση έχει δεσμευθεί ότι θα προταθεί η διανομή μερίσματος προς τους μετόχους για τη χρήση του 2014. Κάτι το οποίο επανέλαβε ο επικεφαλής του ομίλου κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος μιλώντας στις αρχές Σεπτεμβρίου στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών.
Ενα γεγονός που συνέβαλε αποφασιστικά στην αύξηση του EBITDA ήταν τοπρόγραμμα βελτίωσης ανταγωνιστικότητας «Μέλλον» για τη μείωση του κόστους στη θυγατρική Αλουμίνιον της Ελλάδος. Το πρόγραμμα ξεκίνησετο 2011 και δύο χρόνια μετά τα ετήσια κόστη της μονάδας από 620 εκατ. ευρώ περιορίστηκαν σε 420 εκατ. ευρώ.
«Η ετήσια μείωση των εξόδων κατά 30% έχει οδηγήσει σε ένα κόστος παραγωγής άκρως ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλα χυτήρια και σε συνδυασμό με την ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ πλέον ο μεταλλουργικός κλάδος του ομίλου συμβάλλει σημαντικά στην ενίσχυση των λειτουργικών κερδών τον ομίλου» υποστηρίζουν από τη διοίκηση.
Σύμφωνα με τη λογιστική κατάσταση 9μήνου του 2014 η καθαρή κερδοφορία έπειτα από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκε σε 44,9 εκατ. ευρώ από κέρδη 24,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ο τζίρος του ομίλου ανήλθε σε 928 εκατ. ευρώ.
Επενδύσεις


Ως σήμερα ο όμιλος έχει υλοποιήσει επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισ. ευρώ στον τομέα της ενέργειας, και σήμερα, με τηνProtergia,διαθέτει σε λειτουργία 1.200 MW από θερμικές μονάδες ηλεκτροδότησης και 54 MW από ΑΠΕ, ενώ παράλληλαηεταιρεία προχωρεί συνεχώς σε φιλικές προς το περιβάλλον επενδύσεις. Ενα πρόγραμμα, που κόντρα στο άγονο ελληνικό επενδυτικό τοπίο, εκσυγχρονίζει τις υποδομές της χώρας και δημιουργεί προοπτικές και πρόσθετη αξία. Η μεθοδικότητα ανάπτυξης σε αυτόν τον τομέα αποδεικνύεται και από την ίδρυση το 2010 της κοινής εταιρείας με τη Μotoroil, M&M Gas ΑΕ. Η M&M Gas δραστηριοποιείται στην Προμήθεια και Εμπορία Φυσικού Αερίου, και στοχεύει στη διασφάλιση της κάλυψης των αναγκών των ομίλων σε φυσικό αέριο, με ανταγωνιστικούς όρους, καθώς και στην εμπορία φυσικού αερίου σε τρίτους.

Τεχνογνωσία και ρευστότητα
Στροφή της ΜΕΤΚΑ στην Ελλάδα

Η ΜΕΤΚΑ τα τελευταία χρόνια αποτέλεσε το κρυφό χαρτί του ομίλου. Απεξαρτημένη από την εσωτερική αγορά, διεκδίκησε και κέρδισε σημαντικά ενεργειακά έργα στο εξωτερικό για λογαριασμό κολοσσών του κλάδου.

Η εταιρεία συνεχίζει με επιτυχία την υλοποίηση των διεθνών συμβάσεών της εστιάζοντας στο άνοιγμα νέων αγορών με αυξημένες ενεργειακές ανάγκες. Παράλληλα, έχει πάρει τη στρατηγική απόφαση να κεφαλαιοποιήσει τη σημαντική τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει εντός Ελλάδος.
Σύμμαχος στην προσπάθεια αυτή, εκτός από την τεχνογνωσία, είναι και η ισχυρή ρευστότητα της ΜΕΤΚΑ.
Αυτή την περίοδο η εταιρεία έχει εισέλθει στον τομέα των υποδομών, διεκδικώντας μερίδιο αγοράς από τις παραδοσιακές κατασκευαστικές εταιρείες. Ηδη το 2014 μειοδότησε στον διαγωνισμό για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ