Η ΟΠΑΠ ΑΕ από το φθινόπωρο του 2013 αποτελεί αμιγώς ιδιωτική εταιρεία και για πρώτη φορά η νέα διοίκηση έχει δώσει ιδιαίτερο βάρος στην καμπάνια ενημέρωσης για υπεύθυνο παιχνίδι.
«Το παιχνίδι είναι ωραίο μόνο όταν είναι υπεύθυνο: δεν παίζεις αν είσαι κάτω των 18, δεν ξεπερνάς τα όρια» είναι το μήνυμα μέσω του οποίου η ΟΠΑΠ ΑΕ παρουσιάζει την καμπάνια της, θέλοντας ουσιαστικά να ευαισθητοποιήσει το ευρύ κοινό (παίκτες και μη) γύρω από τις πιθανές συνέπειες που συνεπάγεται η μη υπεύθυνη συμμετοχή σε τυχερά παιχνίδια.
Υπεύθυνη διαφήμιση
Πλέον ο ΟΠΑΠ σχεδιάζει και υλοποιεί την προώθηση των προϊόντων του σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές της υπεύθυνης διαφήμισης και μάρκετινγκ και τους κανόνες της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων.
Επίσης, υποστηρίζει οικονομικά την τηλεφωνική γραμμή (1114) στην οποία μπορεί να απευθυνθεί όποιος πιστεύει ότι έχει πρόβλημα εθισμού σχετικά με τα τυχερά παιχνίδια. Πρόκειται για γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης και τηλεσυμβουλευτικής του ΚΕΘΕΑ-ΑΛΦΑ. Παράλληλα, διενεργεί σεμινάρια εκπαίδευσης των πρακτόρων του και ενημερώνει τους συνεργάτες του στα λοιπά σημεία πώλησης όπου διαθέτει τα προϊόντα του προκειμένου να μπορούν να εντοπίζουν στοιχεία εθιστικής συμπεριφοράς και να ενημερώνουν τους παίκτες εκείνους που χρειάζονται βοήθεια από ειδικούς.
Αυτή την περίοδο ο ΟΠΑΠ υλοποιεί μια μεγάλη επένδυση με την τοποθέτηση 16.500 παιγνιομηχανημάτων VLTs ανά τη χώρα. Πρόκειται για ένα project που θα αλλάξει επί τα βελτίω τα οικονομικά μεγέθη του οργανισμού αλλά και τη φυσιογνωμία των τυχερών παιχνιδιών στη χώρα. Σήμερα, με μετριοπαθείς εκτιμήσεις της ΕΕΕΠ λειτουργούν παράνομα περίπου 80.000 ηλεκτρονικοί «κουλοχέρηδες» σε όλη την Ελλάδα με τζίρο που ξεπερνά τα 5,5 δισ. ευρώ ετησίως, με κανένα φορολογικό όφελος για το Δημόσιο και με χαλαρούς έως ανύπαρκτους κανόνες που να προστατεύουν ανηλίκους και εθισμένους συμπολίτες μας στον τζόγο.
Ο ΟΠΑΠ έχει καταβάλει στο Ελληνικό Δημόσιο 560 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει τη 10ετή άδεια εκμετάλλευσης 35.000 «κουλοχέρηδων». Από αυτά, 16.500 μηχανάκια θα εγκαταστήσει και θα εκμεταλλεύεται ο ίδιος ο οργανισμός, ενώ τα υπόλοιπα 18.500 θα εκχωρηθούν μέσα από διαγωνισμό σε τρεις-τέσσερις παραχωρησιούχους oι οποίοι θα πληρώνουν τέλη λειτουργίας στον ΟΠΑΠ.
650 καταστήματα Play
Ο ΟΠΑΠ σε συνεργασία με τους πράκτορες θα αναπτύξει περίπου 650 καταστήματα με την επωνυμία Play. Κάθε χώρος (gaming hall) θα φιλοξενεί 25 παιγνιομηχανήματα. Τα οφέλη από την πλήρη ανάπτυξη των μηχανημάτων σε όλη την Ελλάδα για την ΟΠΑΠ ΑΕ και το Δημόσιο είναι προφανή.
Ο ΟΠΑΠ θα αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις του, θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 5.000 νέες θέσεις εργασίας, θα τονωθεί η αγορά των μισθωμάτων, ενώ τα δικαιώματα του Δημοσίου (30%) μαζί με τους φόρους θα πλησιάζουν τα 100 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των VLTs, ο ΟΠΑΠ θα πρέπει να υποβάλει στην ΕΕΕΠ το επόμενο διάστημα τεκμηριωμένη πρόταση με την οποία θα ορίζει το μέγιστο ημερήσιο όριο απωλειών του παίκτη, πέραν του οποίου ο τελευταίος θα απαγορεύεται να παίζει.
Με τον κανονισμό δίνεται ιδιαίτερο βάρος στην προστασία των ανηλίκων, των ευάλωτων ομάδων και των παικτών. Κατ’ αρχάς απαγορεύεται η είσοδος σε χώρους με VLTs σε άτομα ηλικίας κάτω των 21 ετών.
Για τη συμμετοχή σε τυχερά παίγνια που διεξάγονται με VLTs απαιτείται η έκδοση Ατομικής Κάρτας Παίκτη. Δεν επιτρέπεται με κανέναν τρόπο η παροχή πίστωσης στους παίκτες, καθώς και η εγκατάσταση ATM εντός του καταστήματος.
ΑΥΞΗΣΗ ΜΕΓΕΘΩΝ
Θα μοιράσει μπόνους 73,37 εκατ. ευρώ στους μετόχους
Το συνολικό ποσό των 0,23 ευρώ ανά μετοχή προ παρακράτησης φόρου, ή 73,37 εκατ. ευρώ, θα μοιράσει ο ΟΠΑΠ στους μετόχους του.
Δράσεις
Προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης σε τρεις πυλώνες
Εντονη είναι η παρουσία της ΟΠΑΠ ΑΕ στα προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης Σύμφωνα με τη διοίκηση του οργανισμού, οι δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης του ΟΠΑΠ θα αναπτυχθούν κυρίως σε τρεις πυλώνες: Υγεία, Αθλητισμός, Εργασία.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ