Από το 1958 ο Οργανισμός Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου (ΟΠΑΠ) στηρίζει τον ελληνικό αθλητισμό, χρηματοδοτεί υποδομές και αναπτύσσει δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

Η ΟΠΑΠ ΑΕ από το φθινόπωρο του 2013 αποτελεί αμιγώς ιδιωτική εταιρεία και για πρώτη φορά η νέα διοίκηση έχει δώσει ιδιαίτερο βάρος στην καμπάνια ενημέρωσης για υπεύθυνο παιχνίδι.

«Το παιχνίδι είναι ωραίο μόνο όταν είναι υπεύθυνο: δεν παίζεις αν είσαι κάτω των 18, δεν ξεπερνάς τα όρια» είναι το μήνυμα μέσω του οποίου η ΟΠΑΠ ΑΕ παρουσιάζει την καμπάνια της, θέλοντας ουσιαστικά να ευαισθητοποιήσει το ευρύ κοινό (παίκτες και μη) γύρω από τις πιθανές συνέπειες που συνεπάγεται η μη υπεύθυνη συμμετοχή σε τυχερά παιχνίδια.

Υπεύθυνη διαφήμιση
Πλέον ο ΟΠΑΠ σχεδιάζει και υλοποιεί την προώθηση των προϊόντων του σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές της υπεύθυνης διαφήμισης και μάρκετινγκ και τους κανόνες της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων.

Επίσης, υποστηρίζει οικονομικά την τηλεφωνική γραμμή (1114) στην οποία μπορεί να απευθυνθεί όποιος πιστεύει ότι έχει πρόβλημα εθισμού σχετικά με τα τυχερά παιχνίδια. Πρόκειται για γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης και τηλεσυμβουλευτικής του ΚΕΘΕΑ-ΑΛΦΑ. Παράλληλα, διενεργεί σεμινάρια εκπαίδευσης των πρακτόρων του και ενημερώνει τους συνεργάτες του στα λοιπά σημεία πώλησης όπου διαθέτει τα προϊόντα του προκειμένου να μπορούν να εντοπίζουν στοιχεία εθιστικής συμπεριφοράς και να ενημερώνουν τους παίκτες εκείνους που χρειάζονται βοήθεια από ειδικούς.

Αυτή την περίοδο ο ΟΠΑΠ υλοποιεί μια μεγάλη επένδυση με την τοποθέτηση 16.500 παιγνιομηχανημάτων VLTs ανά τη χώρα. Πρόκειται για ένα project που θα αλλάξει επί τα βελτίω τα οικονομικά μεγέθη του οργανισμού αλλά και τη φυσιογνωμία των τυχερών παιχνιδιών στη χώρα. Σήμερα, με μετριοπαθείς εκτιμήσεις της ΕΕΕΠ λειτουργούν παράνομα περίπου 80.000 ηλεκτρονικοί «κουλοχέρηδες» σε όλη την Ελλάδα με τζίρο που ξεπερνά τα 5,5 δισ. ευρώ ετησίως, με κανένα φορολογικό όφελος για το Δημόσιο και με χαλαρούς έως ανύπαρκτους κανόνες που να προστατεύουν ανηλίκους και εθισμένους συμπολίτες μας στον τζόγο.

Ο ΟΠΑΠ έχει καταβάλει στο Ελληνικό Δημόσιο 560 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει τη 10ετή άδεια εκμετάλλευσης 35.000 «κουλοχέρηδων». Από αυτά, 16.500 μηχανάκια θα εγκαταστήσει και θα εκμεταλλεύεται ο ίδιος ο οργανισμός, ενώ τα υπόλοιπα 18.500 θα εκχωρηθούν μέσα από διαγωνισμό σε τρεις-τέσσερις παραχωρησιούχους oι οποίοι θα πληρώνουν τέλη λειτουργίας στον ΟΠΑΠ.

650 καταστήματα Play
Ο ΟΠΑΠ σε συνεργασία με τους πράκτορες θα αναπτύξει περίπου 650 καταστήματα με την επωνυμία Play. Κάθε χώρος (gaming hall) θα φιλοξενεί 25 παιγνιομηχανήματα. Τα οφέλη από την πλήρη ανάπτυξη των μηχανημάτων σε όλη την Ελλάδα για την ΟΠΑΠ ΑΕ και το Δημόσιο είναι προφανή.

Ο ΟΠΑΠ θα αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις του, θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 5.000 νέες θέσεις εργασίας, θα τονωθεί η αγορά των μισθωμάτων, ενώ τα δικαιώματα του Δημοσίου (30%) μαζί με τους φόρους θα πλησιάζουν τα 100 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των VLTs, ο ΟΠΑΠ θα πρέπει να υποβάλει στην ΕΕΕΠ το επόμενο διάστημα τεκμηριωμένη πρόταση με την οποία θα ορίζει το μέγιστο ημερήσιο όριο απωλειών του παίκτη, πέραν του οποίου ο τελευταίος θα απαγορεύεται να παίζει.

Με τον κανονισμό δίνεται ιδιαίτερο βάρος στην προστασία των ανηλίκων, των ευάλωτων ομάδων και των παικτών. Κατ’ αρχάς απαγορεύεται η είσοδος σε χώρους με VLTs σε άτομα ηλικίας κάτω των 21 ετών.

Για τη συμμετοχή σε τυχερά παίγνια που διεξάγονται με VLTs απαιτείται η έκδοση Ατομικής Κάρτας Παίκτη. Δεν επιτρέπεται με κανέναν τρόπο η παροχή πίστωσης στους παίκτες, καθώς και η εγκατάσταση ATM εντός του καταστήματος.

ΑΥΞΗΣΗ ΜΕΓΕΘΩΝ
Θα μοιράσει μπόνους 73,37 εκατ. ευρώ στους μετόχους
Το συνολικό ποσό των 0,23 ευρώ ανά μετοχή προ παρακράτησης φόρου, ή 73,37 εκατ. ευρώ, θα μοιράσει ο ΟΠΑΠ στους μετόχους του.

Το ποσό προέκυψε από τη διανομή αφορολόγητων αποθεματικών (0,0283 ευρώ ανά μετοχή) που ενέκρινε η έκτακτη γενική συνέλευση του οργανισμού αλλά και από τη διανομή προμερίσματος (0,2017 ευρώ ανά μετοχή).
Οι δύο χρηματικές καταβολές θα εκτελεστούν από κοινού από τις 19 Ιανουαρίου 2015.
Τα καθαρά κέρδη του οργανισμού στο 9μηνο του 2014 διαμορφώθηκαν στα 121,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,9% στα 2,98 δισ. ευρώ, λόγω της ισχυρής επίδοσης των Ελληνικών Λαχείων (το ΣΚΡΑΤΣ συνεχίζει να τυγχάνει θερμής υποδοχής) και της συνεχιζόμενης αύξησης του Πάμε Στοίχημα.
Στις 30.9.2014 ο οργανισμός είχε ταμείο 176,6 εκατ. ευρώ, ενώ η πρόωρη αποπληρωμή του ομολογιακού δανείου μηδένισε τα βραχυπρόθεσμα δάνεια.

Δράσεις
Προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης σε τρεις πυλώνες

Εντονη είναι η παρουσία της ΟΠΑΠ ΑΕ στα προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης Σύμφωνα με τη διοίκηση του οργανισμού, οι δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης του ΟΠΑΠ θα αναπτυχθούν κυρίως σε τρεις πυλώνες: Υγεία, Αθλητισμός, Εργασία.
Υγεία

Ο ΟΠΑΠ σκοπεύει να χρηματοδοτήσει την ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών των δύο σημαντικότερων, παλαιότερων και μεγαλύτερων Παιδιατρικών Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων στην Ελλάδα: του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» και του Περιφερειακού Γενικού Νοσοκομείου Παίδων «Παν. & Αγλαΐα Κυριακού». Μετά την ολοκλήρωση της δράσης τα δύο δημόσια εξειδικευμένα Νοσοκομεία Παίδων, που εξυπηρετούν τις ανάγκες παιδιών από όλη την Ελλάδα, θα προσφέρουν υπηρεσίες υγείας σε συνθήκες κορυφαίου επιπέδου.
Αθλητισμός

Κτίζοντας το αύριο του ελληνικού αθλητισμού ο ΟΠΑΠ θα δημιουργήσει ένα πανελλαδικό δίκτυο από 125 Πρότυπες Ακαδημίες Ποδοσφαίρου για περίπου 10.000 παιδιά ηλικίας 7-10 χρονών. Μέσα από τεχνική κατάρτιση υψηλού επιπέδου σε προπονητές και προσωπικό, σύγχρονο αθλητικό εξοπλισμό και εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά και γονείς, οι Πρότυπες Ακαδημίες Ποδοσφαίρου του ΟΠΑΠ θα παρέχουν κορυφαία αθλητική εκπαίδευση. «Θέλουμε να φέρουμε τα παιδιά κοντά στον αθλητισμό, να αναβαθμίσουμε τα πρότυπα της αθλητικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και να εμπνεύσουμε τους νέους με τα αθλητικά ιδεώδη διασφαλίζοντας το αύριο του ελληνικού αθλητισμού» υποστηρίζει η διοίκηση του οργανισμού.
Εργασία

Τέλος, με στόχο να βοηθήσει τους νέους να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της ανεργίας ο ΟΠΑΠ κάνει τη διαφορά επιδιώκοντας να σπάσει τον κύκλο της ανεργίας. Μέσω ενός νέου προγράμματος υποτροφιών, που θα αποτελεί φορέα ανάπτυξης δεξιοτήτων, ο ΟΠΑΠ θα παρέχει γνώση της αγοράς και επιχειρησιακή τεχνογνωσία σε νέους ανθρώπους, ώστε να μπορέσουν να κτίσουν οι ίδιοι το μέλλον τους. Παράλληλα, παρέχοντας θέσεις πρακτικής άσκησης στην εταιρεία, θα δοθεί σε νέους ανθρώπους η ευκαιρία να αποκτήσουν την απαραίτητη εμπειρία που θα τους επιτρέψει να μπουν ευκολότερα στην αγορά εργασίας. Τα κονδύλια για διαφήμιση, δωρεές και χορηγίες της ΟΠΑΠ ΑΕ ανήλθαν στο 9μηνο του 2014 στα 52,3 εκατ. ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ