Το ποσόν των 300 εκατ. δολαρίων επενδύει για την περίοδο 2015-2016 η Aegean Airlines για την προσθήκη επτά ολοκαίνουργιων Airbus A320ceos στον στόλο της, με στόχο το άνοιγμά της σε νέες αγορές.
Η εταιρεία έχει ετοιμάσει ένα δυναμικό πτητικό πρόγραμμα για τη θερινή περίοδο του 2015, που περιλαμβάνει ένα δίκτυο 134 προορισμών, εκ των οποίων 34 εσωτερικού και 100 εξωτερικού, σε 42 χώρες και στην Ελλάδα. Συνολικά οι αερογραμμές θα διαθέσουν περίπου 15 εκατ. αεροπορικές θέσεις, αυξημένες κατά 2 εκατ. σε σχέση με το 2014.
56 αεροσκάφη


Οι πτήσεις της εταιρείας θα πραγματοποιούνται με έναν από τους νεότερους στόλους στην Ευρώπη, ο οποίος αποτελείται πλέον από 56 αεροσκάφη, μετά την πρόσφατη επένδυση σε επιπλέον καινούργια Airbus A320ceos.
Μάλιστα, η αύξηση των πτήσεων θα είναι εντονότερη το 2015 από την κύρια βάση της Αθήναςκαι το Ηράκλειο, ενώ αυξημένη θα είναι και η δραστηριότητα από τις άλλες έξι βάσεις της εταιρείας σε Ρόδο, Κέρκυρα, Χανιά, Κω, Καλαμάτα και Λάρνακα.
Συγκεκριμένα, η Aegean προσθέτει για το 2015 10 νέες χώρες (Ολλανδία, Μάλτα, Κουβέιτ, Φινλανδία, Σαουδική Αραβία, Εσθονία, Νορβηγία, Ιράν, Αρμενία, Κροατία) και 16 διεθνείς προορισμούς (Ελσίνκι, Τουλούζη, Ντοβίλ, Μετς, Νάπολι, Πίζα, Μάλτα, Αμστερνταμ, Κουβέιτ, Πάφος, Ριάντ, Ταλίν, Οσλο, Τεχεράνη, Ντουμπρόβνικ, Ερεβάν), ενώ αυξάνει τον αριθμό των προορισμών και τη συχνότητα των δρομολογίων σε χώρες που αποτελούν τροφοδότη του τουρισμού, όπωςη Γαλλία, η Ιταλία, η Ελβετία, η Αγγλία και η Γερμανία.
Παράλληλα θα δώσει έμφαση στην ανάπτυξη του δικτύου της Αθήνας, με στόχο το άνοιγμα νέων αγορών, αλλά και την επέκταση της τουριστικής περιόδου τόσο της πρωτεύουσας όσο και των νησιών. Μάλιστα, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, η διάχυση της τουριστικής ανάπτυξης σε μικρότερες περιοχές, που ακόμη υστερούν, αποτελεί ιδιαίτερο στόχο του 2015.
Ετσι προγραμματίζονται για το δίκτυο της Αθήνας 15 νέοι προορισμοί και 9 νέες χώρες, που θα έρθουν να προστεθούν στους 91 (61 εξωτερικού, 30 εσωτερικού) προορισμούς με τους οποίους συνδέει η εταιρεία το «Ελ. Βενιζέλος», διαθέτοντας συνολικά 11,5 εκατ. θέσεις.
Ενίσχυση δικτύου


Στελέχη της εταιρείας υπογραμμίζουν ότι μέσα από το νέο πρόγραμμα ενισχύεται το δίκτυό της προς τη Μέση Ανατολή και την ευρύτερη Βόρεια Αφρική, καθώς περιλαμβάνει συνολικά οκτώ χώρες (Αίγυπτος, Λίβανος, Ιορδανία, Ισραήλ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κουβέιτ, Σαουδική Αραβία, Ιράν).
Συνολικά, από τα 15 εκατ. προσφερόμενες θέσεις για το 2015 τα 7,7 εκατ. αφορούν πτήσεις εξωτερικού σε 100 προορισμούς και οι 7,3 εκατ. δρομολόγια εσωτερικού σε 34 προορισμούς.
Οπως αναφέρουν στελέχη της Aegean, «με την υποστήριξη του ενισχυμένου δικτύου αλλά και των χαμηλότερων ναύλων η εταιρεία παρουσιάζει ισόρροπη ανάπτυξη τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, με τη συνολική κίνησή της να ξεπερνά για πρώτη φορά στην ιστορία ελληνικής εταιρείας τα 10 εκατ. επιβάτες».
Πάντως η εταιρεία δεν εξετάζει σε αυτή τη φάση πτήσεις μακρινών αποστάσεων, καθώς η διοίκησή της θεωρεί ότι υπάρχουν τουλάχιστον ακόμη 25 προορισμοί μικρών ή μεσαίων αποστάσεων στους οποίους θα μπορούσε να προσθέσει πτήσεις. Αξίζει να αναφερθεί πάντως ότι στη θερινή σεζόν του 2015 η εταιρεία θα αξιοποιήσει εντατικότερα σε πτήσεις εξωτερικού τον στόλο των turboprop της Olympic Air, που σήμερα χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό και στα Βαλκάνια, καθώς θα συνδέσουν την Αθήνα με Μάλτα και Ντουμπρόβνικ.
«Χτίζει» προορισμούς


Παράλληλα, όπως έχει εξηγήσει ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης στους οικονομικούς αναλυτές, η Aegean μετατρέπει σταδιακά τις πτήσεις τσάρτερ σε τακτικές, πρωτίστως στη Δυτική Ευρώπη, αποδεικνύοντας ότι «χτίζει» τους προορισμούς της χρόνο με τον χρόνο. Επίσης εκτιμάται ότι το επόμενο διάστημα η Aegean θα δώσει έμφαση στην άντληση εσόδων μέσα από ένα «καλάθι» ολοκληρωμένων υπηρεσιών, στις οποίες θα συμμετέχουν και τρίτοι, όπως ξενοδοχεία, εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων κ.τ.λ.


ΑΥΞΗΣΗ ΜΕΓΕΘΩΝ
Οφέλη από την εξαγορά της Olympic Air

H εξαγορά της Olympic Air λειτούργησε ευεργετικά για την εταιρεία, καθώς στο 9μηνο του 2014 κατέγραψε σημαντική αύξηση τόσο των μεικτών όσο και των καθαρών κερδών και, σύμφωνα με εκτίμηση του αντιπροέδρου της Aegean κ. Ευτύχιου Βασιλάκη, η εταιρεία θα κλείσει το 2014 με τζίρο άνω των 920 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, τα ενοποιημένα έσοδα της Aegean και της Olympic Air στο 9μηνο έφτασαν τα €736 εκατ. και σημείωσαν αύξηση κατά 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €105,4 εκατ. ευρώ από €75,9 εκατ. ευρώ το 2013, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά τους φόρους παρουσίασαν αύξηση 31% και ανήλθαν σε €78,6 εκατ. σε σύγκριση με €60 εκατ. το 2013.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, η εξαγορά της Olympic Air λειτούργησε υπέρ του επιβάτη, καθώς ο μέσος ναύλος στους προορισμούς που εξυπηρετεί μόνο η Aegean μειώθηκε ως και 34%, με παράλληλη αύξηση της επιβατικής κίνησης. Μάλιστα, στη σεισμόπληκτη Κεφαλλονιά η κίνηση αυξήθηκε κατά 66%, στην Κάρπαθο κατά 36% και στη Ζάκυνθο κατά 44%.
Η διοίκηση της εταιρείας έχει επισημάνει ότι έχουν γίνει εμφανή τα πρώτα σημάδια σταθεροποίησης στη ζήτηση της εσωτερικής αγοράς, χάρη στους χαμηλότερους ναύλους, καθώς ο έλληνας καταναλωτής θα πετάξει αν το εισιτήριο του δοθεί στη σωστή τιμή.
Μάλιστα, παρά το ότι πολλοί ανέμεναν συρρίκνωση των δραστηριοτήτων λόγω της συγχώνευσης του πτητικού έργου των δύο εταιρειών, αυξήθηκαν τόσο η επιβατική κίνηση όσο και ο αριθμός του προσωπικού κατά 247 άτομα. Κερδισμένο από τις δραστηριότητες της εταιρείας ήταν και το Δημόσιο, το οποίο από τέλη και φόρους εισέπραξε το 2014 280 εκατ. ευρώ, αντί 247 εκατ. ευρώ το 2013.
Στόχος της Aegean είναι το 2023 να έχει 70 αεροσκάφη, να εξυπηρετεί 110 προορισμούς (80 εξωτερικού και 30 εσωτερικού), να εκτελεί 350 δρομολόγια εξωτερικού, να διατηρεί 10 βάσεις στην Ελλάδα και να εξυπηρετεί 15 εκατ. επιβάτες, εκ των οποίων τα 10 εκατ. στο εξωτερικό. Την επόμενη περίοδο, η εταιρεία θα προχωρήσει σε διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια αεροσκαφών νέας γενιάς, με στόχο να επεκτείνει και να ανανεώσει τον στόλο της, με ορίζοντα την περίοδο από το 2018 ως το 2024.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ