«Ψήφο εμπιστοσύνης» στις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού, χαρακτηρίζει την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης των 14κύριων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), επισημαίνοντας ότι στο, κατά γενική ομολογία, υψηλό τίμημα της κοινοπραξίας FRAPORTAG–SLENTELLtd. «συνυπολογίστηκαν τα ρεκόρ που σημείωσε ο ελληνικός τουρισμός την τελευταία διετία και η διαγραφόμενη δυναμική του με βάση τον Οδικό Χάρτη 2021».

Σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΤΕ υπογραμμίζει ότι, σε συνέχεια και των προτάσεών του, είναι θετικό το γεγονόςότι δεν προβλέπεται αύξηση από τα 14,5 ευρώ ανά επιβάτη, που ισχύει σήμερα, έως την ολοκλήρωση των επενδύσεωνγια την ανάπτυξη των υποδομών, ενώτο προσδιορισμένο από τη Σύμβαση επίπεδο συνολικών χρεώσεων μετά την ολοκλήρωση και πιστοποίηση των αναβαθμίσεων, έως τα 20 ευρώ ανά επιβάτη, είναισυγκρίσιμομε σύγχρονα αεροδρόμια τηςεγγύτερης στην Ελλάδα περιοχής τηςΤουρκίας και τηςΝότιας Ευρώπης (Ιταλία, Ισπανία).

Με δεδομένο ότι ένας ανάδοχος ανέλαβε και τις δύο ομάδες αεροδρομίων (επτά αεροδρόμια έκαστη), «απαιτείται σύσταση και οργάνωση κατάλληλα στελεχωμένης Εποπτικής Ρυθμιστικής Αρχής για τις χρεώσεις των αεροδρομίων, η οποία θα ελέγχει και θα εξασφαλίζει τη πιστή εφαρμογή της Σύμβασης».

Παράλληλα, σημειώνει ότι «γίνεται περισσότερο επιτακτική από ποτέ η επέκταση του χρόνου παραχώρησηςτου αεροδρομίου της Αθήνας, η οποίαθα επιτρέψει την αναγκαία μείωση του επιπέδου των χρεώσεών του, με παράλληληδιατήρηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Μία τέτοια εξέλιξη, σε συνδυασμό με τα εκσυγχρονισμένα πλέονκαι καλύτερα οργανωμένα,σε σχέση με το παρελθόν,περιφερειακά αεροδρόμια τηςχώρας, θα συμβάλει καθοριστικά στη δημιουργία μιας έντονα και ευδιάκριτα ανταγωνιστικής ελληνικής αγοράς αερομεταφορών».

Οι παραπάνω συνδυαστικές ενέργειες πρέπει να γίνουν το συντομότερο δυνατό, ώστε να μεγιστοποιηθεί και να κεφαλαιοποιηθεί ητουριστική δυναμική τηςχώρας, αλλά και η συνέχιση της φετινής εντυπωσιακής ανάκαμψης τηςπρωτεύουσας της.