Εντείνει την προσπάθεια για επέκταση σε Δύση και Ανατολή η Aegean Airlines, η οποία βάζει μπρος τη βέλτιστη χρήση του στόλου της προκειμένου να «ξεκλειδώσει» νέες αγορές.

Ο στόχος για 70 αεροσκάφη και 15 εκατ. επιβάτες το 2023 είναι σε καλό δρόμο, δήλωσε την Τρίτη από το Ηράκλειο ο αντιπρόεδρος της εταιρείας κ. Ευτύχιος Βασιλάκης. «Μακάρι να μας επιτρέψουν και οι δικές μας προσπάθειες αλλά και οι συνθήκες της αγοράς να φτάσουμε εκεί» είπε.
Η Aegean φιλοδοξεί να ανοίξει νέες σημαντικές αγορές, όπως το Ιράν και η Σαουδική Αραβία και να αξιοποιήσει το διεθνές δίκτυό της, προκειμένου να τροφοδοτήσει με επιβάτες τις πτήσεις της από την Ανατολή προς τη Δύση και αντίστροφα, μετατρέποντας σε κόμβο τη βάση της στην Αθήνα. «Προσπαθούμε να ανοίξουμε την αγορά πίσω από την Τουρκία» είπε ο κ. Βασιλάκης, σημειώνοντας ότι πρόκειται για μία γεωγραφική περιοχή ζώνη που μονοπωλείται εν πολλοίς από την Turkish Airlines.
Η Aegean θα ποντάρει στη μετατροπή της Αθήνας σε αεροπορικό κόμβο, ανοίγοντας 14 νέους προορισμούς από εννέα χώρες, ενισχύοντας το δίκτυό της, αλλά και αυξάνοντας τη χωρητικότητά της σε νησιά όπως η Νάξος, η Πάρος, η Μήλος, η Ζάκυνθος και η Σκιάθος.
Συνολικά, το 2015 η εταιρεία θα προσθέσει 10 νέες χώρες, όπως Ολλανδία, Μάλτα, Κουβέιτ, Φινλανδία, Σαουδική Αραβία, Εσθονία, Νορβηγία, Ιράν, Αρμενία, Κροατία και 16 διεθνείς προορισμούς. Έτσι, συνολικά το δίκτυό της θα προσφέρει 15 εκατ. αεροπορικές θέσεις προς 134 προορισμούς, εκ των οποίων οι 100 στο εξωτερικό.
Επίσης, το 2015 κάθε μήνα η εταιρεία θα λανσάρει κάποια νέα προσφορά, πρόγραμμα ή υπηρεσία προκειμένου να ανταμείψει τους επιβάτες της για να τους δείξει ότι και αυτοί θα είναι κερδισμένοι από την μεγέθυνση της εταιρείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη από την πρώτη χρονιά της εξαγοράς της Olympic Air, οι αθροιστικές επιδόσεις των δύο εταιρειών έφτασαν τους 10 εκατ. επιβάτες, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε ελληνική εταιρεία. Παράλληλα, είναι ενδιαφέρον ότι μεταξύ 2012 και 2015 πολλές πτήσεις τσάρτερ μετασχηματίζονται σιγά σιγά σε τακτικές.
Βέβαια, η εταιρεία θα εκτελεί δρομολόγια με εμβέλεια πτήσης ως τις 5 ώρες, καθώς για πιο μακρινές αποστάσεις απαιτείται διαφορετικός τύπος αεροσκάφους. Η Aegean, τόνισε ο κ. Βασιλάκης, δεν έχει ακόμη ούτε το μέγεθος ούτε τις οικονομικές δυνατότητες για να εκτελέσει δικές της διηπειρωτικές πτήσεις, οι οποίες δεν παύουν να «είναι στη σκέψη της εταιρείας» και θα εξεταστούν στο προσεχές μέλλον.
«Θεωρούμε ότι έχουμε τουλάχιστον 25 προορισμούς ακόμα να προσθέσουμε, μικρών αποστάσεων, πριν σκεφτούμε άλλου τύπου αποστάσεις, δηλαδή μεγάλες αποστάσεις, και σίγουρα ο μεγάλος αριθμός των προορισμών μικρών αποστάσεων, αν ποτέ αποφασίσουμε να πάμε σε μεγάλες αποστάσεις, θα μας υποστηρίξει» πρόσθεσε.
Επίσης και ο στόλος των turboprop της Olympic Air, που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό και στα Βαλκάνια, θα αξιοποιηθεί για την ανάπτυξη νέων αγορών, καθώς θα χρησιμοποιηθούν στις νέες συνδέσεις προς Μάλτα και Ντουμπρόβνικ.
Τα ελικοφόρα της Olympic Air, τα οποία είχαν πουληθεί από τη MIG σε ξένη εταιρεία και μισθώνονται σήμερα από την Aegean, «είναι πάρα πολύ καινούργια αεροπλάνα» είπε ο κ. Βασιλάκης και συμπλήρωσε ότι στη λήξη της μίσθωσής τους θα είναι περίπου 15 ετών και, άρα, θα βρίσκονται σε κατάλληλη εποχή για την αλλαγή τους. Ωστόσο, είναι νωρίς για να υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο για την «επόμενη ημέρα».
Επίσης, ο κ. Βασιλάκης, ερωτηθείς από «Το Βήμα» για το εάν η Aegean σκοπεύει να αγοράσει το σήμα των Ολυμπιακών Κύκλων, το οποίο ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο, σημείωσε ότι «αυτό που γνωρίζω είναι ότι όσο το χρησιμοποιεί κανείς σωστά, δηλαδή τιμώντας την ιστορία του, μπορεί να το χρησιμοποιεί χωρίς περιορισμό χρόνου».
Την ίδια στιγμή, το διεθνές περιβάλλον είναι πιεστικό και άκρως ανταγωνιστικό. Ο κ. Βασιλάκης αναγνώρισε ότι η Ryanair, η οποία έχει εισέλθει στην εσωτερική αγορά της Ελλάδας, είναι «ένας αξιόλογος ανταγωνιστής με άλλο προϊόν… που σε υποχρεώνει να είσαι πολύ πιο παραγωγικός, πολύ πιο ανταγωνιστικός και πολύ πιο οικονομικός». «Αυτά νομίζω ότι είναι θετικά για την αγορά και εμείς οφείλουμε να ανταποκρινόμαστε. Αν το κάνουμε θετικά θα έχουμε και θετικό αποτέλεσμα» σχολίασε.
Επίσης η Aegean, συνέχισε, είναι αποφασισμένη να παραμείνει στη ρωσική αγορά, παρά τα προβλήματα της Μόσχας με τη Δύση, και μάλιστα, ήταν η πρώτη εταιρεία που δημοσίευσε πτήσεις από όλες τις ελληνικές βάσεις προς τη Ρωσία ήδη από το τέλος του Αυγούστου. «Εμείς θα μείνουμε και στα δύσκολα» τόνισε.
Παράλληλα, ο κ. Βασιλάκης υπογράμμισε την ανάγκη για εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), η οποία καλείται να πραγματοποιήσει επενδύσεις για την υποστήριξη των αερομεταφορών. «Τα χρήματα υπάρχουν από τα τέλη αεροναυτιλίας και είναι υπέραρκετά» τόνισε και σημείωσε ότι το αεροπορικό σύστημα της χώρας είναι αυτοχρηματοδοτούμενο και δεν επιβαρύνει τον φορολογούμενο. «Πρέπει να γίνουν, λοιπόν, περαιτέρω επενδύσεις, είναι σημαντικό» εξήγησε και πρόσθεσε ότι «αν δεν τις κάνουμε τότε θα έχουμε πρόβλημα».
Επίσης, αναφερόμενος στην προοπτική εξαγοράς των Κυπριακών Αερογραμμών, δήλωσε ότι η κυπριακή εταιρεία έχει φτάσει σε οριακό σημείο και πρόσθεσε ότι η Aegean ενδιαφέρεται θερμά για την ανάπτυξή της από την Κύπρο. «Το αν θα το κάνουμε ανεξάρτητα ή και μέσα από μία τέτοια συνεργασία θα το δείξουν οι συνθήκες και το πώς θα διαμορφωθεί αυτή η προσπάθεια. Το δεδομένο είναι ότι θα μεγαλώσουμε από την Κύπρο, αυτό είναι το σημαντικό για εμάς και ψάχνουμε να βρούμε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να γίνει» πρόσθεσε.
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο κυβερνητικής αστάθειας εν όψει εκλογών, σημείωσε ότι «αλίμονο αν ο οποιοσδήποτε σημερινός ή αυριανός πιθανός διαχειριστής της χώρας δεν αντιληφθεί ότι ο κλάδος που του δίνει αύξηση 10%-15% σε έσοδα τον χρόνο και που τραβάει σήμερα μπροστά την ελληνική οικονομία με τις ενέργειες και τις προσπάθειες των φορέων των ιδιωτικών αλλά και του κράτους αυτήν την περίοδο» δεν καταλάβει ότι πρέπει να τις συνεχίσει.
Νωρίτερα, ο πρόεδρος της Aegean κ. Θεόδωρος Βασιλάκης δήλωσε: «Προτεραιότητά μας στην Aegean, η δέσμευσή μας από την αρχή -και παραμένει βασική μας δέσμευση- είναι στην ποιότητα, τόσο σε έργο όσο και σε λόγια τα οποία ακολουθούν». «Οι στόχοι μας είναι πάντοτε παράλληλοι με το καλό του τόπου» πρόσθεσε.