Σε περαιτέρω διευκρινήσεις για θέματα που ανέκυψαν μετά την προβολή του επετειακού βίντεο «Gods, Myths, Heroes», προχώρησε ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ), με αφορμή τη χρήση πλάνων από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου (1936).
Σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός τονίζει ότι στο επετειακό βίντεο για τα 100 χρόνια του Ελληνικού Τουρισμού, περιλήφθησαν πλάνα από πολλούς Ολυμπιακούς αγώνες αφού αυτοί αποτελούν σημαντικότατο συστατικό στοιχείο της ελληνικής ιστορίας.
«Σε ένα πλάνο, ελάχιστων δευτερολέπτων, εμφανίζεται η πλάτη αθλητή να ανάβει την Ολυμπιακή φλόγα. Δεν υπάρχουν σύμβολα ή πρόσωπα που να παραπέμπουν στους Ολυμπιακούς αγώνες του 1936. Το συγκεκριμένο πλάνο αποτελεί μέρος του υλικού του επίσημου βίντεο των τελευταίων Ολυμπιακών αγώνων του Λονδίνου του 2012. Πλάνα των Ολυμπιακών Αγώνων του 1936 βρίσκονται και στην επίσημη ιστοσελίδα της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής. Μόλις εντοπίστηκε το ζήτημα, αφαιρέθηκε το πλάνο προκειμένου να αποκατασταθούν οι όποιες αρνητικές εντυπώσεις μπορούσαν να δημιουργηθούν.
Θα πρέπει να διευκρινιστεί για μια ακόμα φορά ότι ο σκοπός του εν λόγω φιλμ είναι επετειακός, για τα 100 χρόνια Ελληνικού Τουρισμού, με έμφαση σε διαχρονικά χαρακτηριστικά που προσελκύουν τους επισκέπτες, όπως οι φυσικές ομορφιές, το ιδιαίτερο φως, η ιστορία, η μυθολογία και η οικουμενικότητα του πολιτισμού. Στοιχεία του φιλμ και των ειδικών εκδόσεων που παρήχθησαν για την επέτειο, θα χρησιμοποιηθούν ως υλικό βάσης για την επικοινωνιακή στρατηγική του ΕΟΤ, σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, Φεστιβάλ, και άλλες εκδηλώσεις δημοσιότητας στο εξωτερικό τα επόμενα έτη».
Σε ό,τι αφορά άλλα πλάνα που χρησιμοποιήθηκαν, οΕΟΤυπογραμμίζει κατά την πάγια πρακτική και εμπειρία ετών,«έχει προμηθευτεί όλα τα πλάνα που βρίσκονται στην διάθεση του,επίτης βάσεως συμβάσεων με τους προμηθευτές του, και με την ρητή προϋπόθεση ότι είναι ελεύθερα δικαιωμάτων για κάθε χρήση. Αυτό ισχύει και για τα συγκεκριμέναπλάνα από το επετειακό video, δημιουργίαςτου κ. StianRedkal, όπου ο σκηνοθέτης του video κ. ΑντώνηςΚιούκας έχει διαβεβαιώσει εγγράφως τον ΕΟΤ ότι τα πλάνα αυτά «είναι ελεύθερα δικαιωμάτων προβολής για τον ΕΟΤ». Το ίδιο ισχύει και το πλάνο με το «Μεσαιωνικό Πατητήρι». Τονίζεται ότι η πηγή των πλάνων αυτών, «αναφέρεται και σταcreditsτουvideoστο κανάλι του ΕΟΤ στοYOUTUBE. Σε κάθε περίπτωση, στονΕΟΤ, βάσει συμβάσεως,παραχωρείται από κάθεεταιρεία παραγωγής το σύνολο των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων του υλικού (οπτικού-εικαστικού μέρους του μοντάζ, πλάνα δηλαδή μαζί με τον φυσικό τους ήχο, τόσομεμονωμένα όσο και σε μονταρισμένες ενότητες) για απεριόριστες χρήσεις,σε κάθε μέσο, καιαπεριόριστη χρονική διάρκεια,με την άδεια να τροποποιηθεί το μοντάζστη συνέχεια από άλλον δημιουργό».
Σχετικά με την παραλία της Αυστραλίας που εμφανίζεται σε πλάνο, διευκρινίζεται ότι «τοvideoείναι μια δραματοποιημένη διήγηση που αφορά στην παρουσίαση της Ελλάδας από μία οικεία οπτική γωνία σε όλη την ανθρωπότητα, τη μυθολογία, τους Θεούς, τους ήρωες και όλα τα στοιχεία εκείνα που «έδωσε» η Ελλάδα στην ανθρωπότητα. Ο καλλιτεχνικός δημιουργός και σκηνοθέτης της παραγωγήςκ.Κιούκας, εξηγεί ότι σύμφωνα και με την ηχητική διήγηση της συγκεκριμένης σκηνής, χρησιμοποιήθηκε συνειδητάένα πλάνο από την Αυστραλία, το πλάνο του έναστρου ουρανού, για να υποστηρίξει καλλιτεχνικά, αυτό που περιγράφει ο αφηγητής. Οτι σχεδόν σε όλη την υφήλιο, όπου και να γυρίσεις το βλέμμα σου, θα συναντήσεις μία ιδέα, ένα όνομα που έλκει την καταγωγή του από την Ελλάδα. Ακόμα και στον ουρανό της Αυστραλίας, στο νότιο ημισφαίριο, εξηγεί ο καλλιτεχνικός δημιουργός, όταν σηκώσεις τα μάτια σου ψηλά, θα δεις αστέρια και αστερισμούς που κουβαλούν ελληνικά ονόματα. Η μυθολογία του Ουρανού, σε όλα τα πλάτη και τα μήκη της γης είναι ελληνική».
Ειδικότερα για το κόστος του βίντεο, υπογραμμίζεται ότι για την επιλογή αναδόχου για την υλοποίηση της παραγωγής, διενεργήθηκε πρόχειρος διαγωνισμός με οικονομικό αντικείμενο το ποσό των 60.000 ευρώ πλέον Φ.Π.Α, σύμφωνα με τιςισχύουσες διατάξεις (οι εγκρίσεις έχουν αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ).
Αναφερόμενος τέλος στις αντιδράσεις για το βίντεο στο Λονδίνο, ο ΕΟΤ σημειώνει ότι ήταν «απόλυτα θετικές», επισημαίνοντας τις δηλώσεις του δημοσιογράφου της Independent κ. Simon Calder. Ο τελευταίος δήλωσε ότι «Κοιτώντας πίσω μέσα στα χρόνια, σε έναν αιώνα Ελληνικού Τουρισμού, αυτό που με εντυπωσίασε ήταν πόσο σταθερή είναι η ελκυστικότητα της χώρας. Από την Thomas Cook Travel Gazette του 1914, μέσα από δεκαετίες ταξιδιωτικών κειμένων, έως το Lonely Planet Guide του 2014, ο συνδυασμός της ιστορίας, της φυσικής ομορφιάς και της φιλικότητας, φαίνεται ότι είναι αιωνίως σαγηνευτικός».