Οι λιανικές πωλήσεις στη Γερμανία σημείωσαν το Σεπτέμβριο την μεγαλύτερη μηνιαία πτώση από τον Μάιο του 2007, καταδεικνύοντας πως οι αποπληθωριστικές πιέσεις στην μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης εντείνονται και ότι η υποβοήθηση της ανάπτυξης από την ιδιωτική κατανάλωση δεν θα είναι μεγάλη.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας οι λιανικές πωλήσεις υποχώρησαν το Σεπτέμβριο κατά 3,2% σε μηνιαία βάση, ενώ σε ετήσια βάση αυξήθηκαν κατά 2,3%. Παράλληλα, η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία αναθεώρησε πτωτικά και τα στοιχεία του Αυγούστου, τοποθετώντας την αύξηση στο 1,5% έναντι αρχικής εκτίμησης στο 2,5%. Στο 9μηνο 2014 οι λιανικές πωλήσεις εμφάνισαν άνοδο 1,3% σε πραγματικούς όρους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Όπως κατέδειξαν τα στοιχεία οι Γερμανοί καταναλωτές αρκέσθηκαν το Σεπτέμβριο στα απαραίτητα. Έτσι, οι πωλήσεις τροφίμων και ποτών αυξήθηκαν κατά 4,2%, ενώ οι πωλήσεις όμως, υφασμάτων, ρούχων και υποδημάτων υποχώρησαν κατά 7,3%.

Η αρνητική επίπτωση από την υποχώρηση των λιανικών πωλήσεων μεγεθύνεται υπό το πρίσμα ότι αυτή σημειώνεται σε μια περίοδο που οι οικονομικοί αναλυτές διεθνώς υποστηρίζουν ότι μόνον εάν οι Γερμανοί καταναλωτές αυξήσουν τις δαπάνες τους θα μπορέσει να ανατροφοδοτηθεί συντομότερα η ανάπτυξη στη ζώνη του ευρώ.