Στον οίστρο της επιτυχίας των πρώτων ημερών κυκλοφορίας του «φρέσκου γάλακτος ημέρας» βρίσκεται η διοίκηση της Vivartia AE, η οποία σκοπεύει να ενισχύσει την παρουσία της στη συγκεκριμένη αγορά, που μόλις τώρα δημιουργείται.

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Ιωάννης Αρτινός η ζήτηση του προιόντος είναι έξη φορές μεγαλύτερη από τις ποσότητες που σήμερα διακινούνται. Πρόκειται για περίπου 10 τόνους γάλακτος που παράγεται από 5 – 6 κοντινές στην Αττική φάρμες – σε απόσταση μόλις τριών ωρών – και διακινείται σε 3.000 φούρνους και άλλα μικρά σημεία πώλησης. Η τιμή του είπε οκ. Αρτινός ότι είναι περίπου 1,40 ευρώ, αλλά οι ιδιοκτήτες των σημείων πώλησης το πωλούν ως και 1,70 ευρώ το λίτρο. Γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην υψηλή ζήτηση. Κατά τα άλλα οι κ.κ. Αρτινός και Αντώνης Μαυριδόγλου, διευθύνων σύμβουλος της Δέλτα, τόνισαν με αρκετά εμφαντικούς τρόπους την ικανοποιητική πορεία της εταιρείας τόσο στην εσωτερική αγορά, όπου όπως ανέφεραν βελτίωσαν έναντι του 2013 τα μερίδια αγοράς στις επιμέρους κατηγορίες, όσο και στη διεθνή αγορά, όπου μετά πολλών κόπων και βασάνων η Vivartia έχει αρχίσει να εξάγει και μάλιστα τα προιόντα της είναι τοποθετημένα σε 38 αγορές.

Ο κ. Αρτινός αν και απέφυγε να αναφέρει το ύψος των εξαγωγών, περιορίστηκε μόνο να πεί ότι εφέτος η αξία τους είναι κατά 60% μεγαλύτερη έναντι του προηγούμενου έτους – συμπληρώνοντας ότι η αφετηρία τους ήταν πολύ χαμηλή. Εξαίρεση ωστόσο αποτελεί η περίπτωση της περίφημης επένδυσης παραγωγής γαλακτοκομικών προιόντων στο Αμπού Ντάμπι, η οποία φαίνεται ότι κινείται με πολύ αργούς ρυθμούς.

Ειδικότερα τα κορυφαία στελέχη του ομίλου επεσήμαναν χαρακτηριστικά την την τάση επιστροφής των καταναλωτών στο παστεριωμένο γάλα και την απώλεια μεριδίων του γάλακτος υψηλής θερμικής επεξεργασίας, λέγοντας ότι στο τέλος του 2014 το παστεριωμένο θα κατέχει το 55% της αγοράς έναντι του 45% του υψηλής θερμικής επεξεργασίας. Η Δέλτα έναντι του 2013 έχει βελτιώσει την θέση της στην αγορά του παστεριωμένου γάλακτος και το μερίδιο της ανέρχεται στο 33,1% έναντι 28,1% που ήταν το 2011.

Όπως και στην κατηγορία του γάλακτος υψηλής θερμικής επεξεργασίας. Στην οποία το μερίδιο της από 21,8% που ήταν το 2011 έχει διαμορφωθεί στο 26,1% εφέτος, περνώντας στην πρώτη θέση. Παράλληλα στους πρώτους επτά μήνες της εξαγωγικής της δραστηριότητας γιαούρτης στην Ιταλία, όπου συνεργάζεται με τον ιταλικό όμιλο Granarolo, κατόρθωσε να έχει τοποθέτηση των προιιόντων της στο ένα τρίτο των σημείων πώλησης και παρ΄ όλα αυτά να βρίσκεται στην θέση της αγοράς – και στην πρώτη θέση μεταξύ των ελληνικών εταιρειών που εξάγουν στην ιταλική αγορά.

Επίσης ο όμιλος έχει προχωρήσει στην ανακαίνιση 35 καταστημάτων Goody΄s και τα έχει μετονομάσει σε Burger House με αποτέλεσμα οι πωλήσεις τους να είναι 13% υψηλότερες από τον μέσο όρο της αλυσίδας και 9 καταστημάτων flocafe.

Ο κ. Αρτινός υπογράμμισε ακόμη ότι «παρόλη τη συνεχιζόμενη ύφεση, όλες οι εταιρείες του ομίλου παρουσιάζουν ανάπτυξη πωλήσεων και άνοδο μεριδίων αγοράς. Η εστίαση στην καινοτομία δημιουργεί καρπούς». Επίσης πρόσφατα η εταιρεία Μπάρμπα Στάθη εισήλθε στην Αγγλία και δημιουργήθηκαν νέα καταστήματα εστίασης (GOODY’S, FLOCAFE) στην Αυστραλία, τη Λιβύη, την Αίγυπτο και την Αγγλία. «Το 2014 εξελίσσεται σε μία χρονιά σταθμό, βάζοντας τις πιο στέρεες βάσεις για συνεχιζόμενη ανάπτυξη» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Vivartia.

Και ο κ. Μαυριδόγλου συμπλήρωσε ότι «τα πρώτα βήματά μας στο εξωτερικό στέφονται με επιτυχία αναδεικνύοντας τη μοναδική ποιότητα των προϊόντων μας, τα οποία κερδίζουν τις εντυπώσεις των καταναλωτών, σε όποια χώρα του κόσμου τα έχουμε τοποθετήσει».